  • 281. Data: 2016-12-04 22:15:56
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-04 o 21:45, Kamil Jońca pisze:

    > W umowie było, że masz oddawać CHF, albo ich równowartość.
    > KJ

    a co to ma do rzeczy przy unieważnieniu umowy? oddajemy to cośmy
    dostali. ja dostałem PLN.

    a.

  • 282. Data: 2016-12-04 22:21:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Artur Miller <n...@n...com> writes:

    [...]
    > a co to ma do rzeczy przy unieważnieniu umowy? oddajemy to cośmy
    > dostali. ja dostałem PLN.

    Doprawdy? Dostałeś pln, czy może deweloper dostał, a Ty dostałeś
    mieszkanie? Widziałeś te złotowki? Stosując taką logikę powinieneś
    bankowi oddać mieszkanie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Do you have exactly what I want in a plaid poindexter bar bat??

  • 283. Data: 2016-12-04 22:55:12
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-04 o 22:21, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    >
    > Doprawdy? Dostałeś pln, czy może deweloper dostał, a Ty dostałeś
    > mieszkanie? Widziałeś te złotowki? Stosując taką logikę powinieneś

    nope, dostałem PLN na konto PLN. mieszkanie było z rynku wtórnego.

    a.

  • 284. Data: 2016-12-04 22:59:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > CHF było po to żeby sprzedać kredyt klientowi bez zdolności kredytowej. :-)

    To jest fałsz. Ludzie mieli zdolność kredytową, zgodnie z zasadami
    (wskaźnikami itd) stosowanymi na Zachodzie. Owszem, zarobki były niższe,
    ale ceny mieszkań także były niższe.

    Jeśli nie mieli zdolności w złotówkach, to tylko dlatego, że
    oprocentowanie w PLN (wraz z WIBORem itd) było bardzo wysokie.
    Wtedy nikt nie miał zdolności na kredyt długoterminowy w PLN.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 285. Data: 2016-12-04 23:16:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Dodatkowo wskazuje ze te franki dawały najprawdopodobniej dodatkowe zyski
    > bankom.

    No pewnie że dawały. I, nie tylko moim zdaniem, niezbyt uczciwie.
    Stąd m.in. później wprowadzona możliwość spłaty w walucie kredytu.
    Swoją drogą, gdyby tak np. ktoś zażądał zwrotu znacznej części prowizji
    związanej ze sprzedażą mu waluty, to także nie byłoby to naganne
    moralnie (choć pewnie z żadnego prawa by to nie wynikało). BTW mam
    wrażenie, że PIS coś takiego niedawno obiecywał.

    Ale to nie oznacza, że w ogóle kredyty w walutach obcych były złe.
    Można np. zapytać ludzi, którzy już je pospłacali (chociaż pewnie
    kosztowało ich to nie mniej niż obecnych kredytobiorców).
    Po prostu, na początku w ogóle nie było innego wyjścia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 286. Data: 2016-12-04 23:18:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Nikt nigdy nie twierdził, że banki nie ponoszą części winy.
    > Ale ponoszą winę niedoszacowania ryzyka (jak zresztą wszyscy),

    No ale to jest odpowiedzialność przed np. swoimi depozytariuszami,
    zupełnie coś innego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 287. Data: 2016-12-04 23:27:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Żeby zrozumieć czym jest ryzyko kursowe wystarczy wiedza
    > z podstawówki i szkoły średniej.

    Lepszą wiedzę - praktyczną - zapewniały peweksy, cinkciarze, kantory,
    ceny w "równowartości USD" itp.
    Przecież to były czasy po hiperinflacji, kto się wtedy (lub chwilę
    wcześniej) nie stykał z walutami?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 288. Data: 2016-12-04 23:32:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Prawo bankowe jest jasno napisane. Bankowi nie wolno było czegoś
    > takiego sprzedawać.

    Powiedz to ludziom, którzy takie kredyty już mają za sobą, a innych nie
    mieli możliwości wziąć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 290. Data: 2016-12-05 00:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > A masz takie ubezpieczenie?

    Ubezpieczenie kredytu?
    Nie nie mam bo... zreszta - jakie to ma znaczenie czy mam?

    > A może znasz jego warunki?

    Nie znam.
    Pamietam, ze miało to wyglądac tak, ze jak strace prace nie z własnej winy
    to jakis czas (rok, pol roku?) ubezpieczyciel bedzie płacił raty za mnie.

    > Ale są różne musisz. Szczerze mówiąc nie znam nikogo, kto by kupił
    > względnie nieduże mieszkanie (za kredyt w CHF lub inaczej), i kto by
    > teraz miał z tym problem.
    > Natomiast znam kogoś, kto kupił drogi "apartament", bo tak "wypadało",
    > i teraz jest to pewien problem (nie aż taki, żeby nie było na raty).
    >
    > Może niewłaściwe miasto, możliwe.

    Bo nie tu jest problem.
    Nie chodzi o to czy ktos kupił małe czy duze, czy ma teraz problem ze
    spłacaniem czy nie, czy spłacanie opiera sie na ograniczaniu wszystkiego
    inneog czy to tylko jakis niewielki procent wydatków.
    Chodzi o to, czy banki oszukały klientów czy nie.

    Ale zeby nie było, osoby ktore ja znam, kupowały mieszkania po 50 do 70
    metrów maks - zadne drogie apartamenty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 289. Data: 2016-12-05 00:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > [...]
    >
    > Doprawdy? Dostałeś pln, czy może deweloper dostał, a Ty dostałeś
    > mieszkanie? Widziałeś te złotowki? Stosując taką logikę powinieneś
    > bankowi oddać mieszkanie.

    Zapewne wielu chetnie by oddało.
    to zreszta chyba tez była jedna z obietnic wyborczych. A moze sie myle, bo
    juz sie pogubiłem troche ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?