  • 271. Data: 2016-12-04 19:42:10
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-04, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Tu zgoda, ale pytanie jest czy banki informowały, wyjaśnały czy nie.
    > Ja uważam że nie informowały

    To trzeba było się odwołać od razu, a nie korzystać póki się opłacało.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 272. Data: 2016-12-04 19:57:48
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > On 2016-12-04, Kris <k...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To trzeba było się odwołać od razu, a nie korzystać póki się opłacało.

    dla mnie najodpowiedniejszym rozwiązaniem byłoby unieważnienie całej
    umowy. oddajemy sobie cośmy dali i pozamiatane.

    a.

  • 273. Data: 2016-12-04 20:02:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Artur Miller <n...@n...com> writes:

    > dla mnie najodpowiedniejszym rozwiązaniem byłoby unieważnienie całej
    > umowy. oddajemy sobie cośmy dali i pozamiatane.

    No to oddaj tyle franków ile dostałeś i będzie po sprawie :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Virtue does not always demand a heavy sacrifice -- only the willingness

  • 274. Data: 2016-12-04 20:11:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 20:03:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > No to oddaj tyle franków ile dostałeś i będzie po sprawie :)

    Myślisz że dostał franki?

  • 275. Data: 2016-12-04 20:45:09
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-04 o 20:11, Kris pisze:

    > Myślisz że dostał franki?

    i o to właśnie wszystko sie rozbija.

    a.

  • 276. Data: 2016-12-04 21:03:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 20:02, Kamil Jońca pisze:
    > No to oddaj tyle franków ile dostałeś i będzie po sprawie :)

    Po pierwsze wypłata była PLN a rzekome istnienie tych franków jest
    przynajmniej dyskusyjne

    Trzeba było wypłacać w CHF. Że co? To tak żeby było wygodniej klientowi.

    Bez jaj :-)

  • 277. Data: 2016-12-04 21:45:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Artur Miller <n...@n...com> writes:

    > i o to właśnie wszystko sie rozbija.

    W umowie było, że masz oddawać CHF, albo ich równowartość.
    KJ

    She cried, and the judge wiped her tears with my checkbook.
    -- Tommy Manville

  • 278. Data: 2016-12-04 21:55:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Wbrew pozorom to sa proste rzeczy.
    > Rekomendacje ograniczały zdolnosc w PLN ze wzgledu na wysokosc raty.
    > To wymyslono CHF bo oprocentowanie nizsze i rata na dzien brania kredytu
    > wychodziła nizsza = zdolnosc wieksza.
    > Co bedzie sie działo dalej - banku nie interesowało az tak bardzo, ryzyko
    > po stronie klienta a dodatkowo przekonywano lientów ze ryzyka praktycznie
    > nie ma.

    No widzisz :-)
    Można.

    > To zen ie ma w tym tajemnicy nie zmienia faktu, ze to jest skandaliczne
    > podejscie do tematu.
    > Nie mozna klientowi wmawiac takich głupot, ze skoro rata w dniu zaciagania
    > jest nizsza to stać go na wiekszy kredyt.
    > A ze ludzie te głupoty łykali... cóż... skoro bank zapewniał ze jest ok...

    No ale dlaczego to miałyby być głupoty? To dość naturalna zasada.

    Dokładnie tak samo było niezależnie od waluty - zarówno w CHF,
    jak i w PLN (a także np. w EUR). Rata była mnożona przez współczynnik
    związany z ryzykiem (oprocentowanie oraz ew. zmiana kursu). Można ew.
    twierdzić, że było to optymistyczne lub pesymistyczne - ale rzeczywiście
    wygląda, że banki na tym jakoś specjalnie nie pojechały.
    BTW za granicami też tak się to odbywa.

    Złe działanie tego mechanizmu można było zaobserwować np. w USA
    ("subprimes"), ale akurat w Polsce nie ma z tym problemu.

    Mieszasz dwie różne rzeczy - "zdolność kredytowa" służy do
    zabezpieczenia interesu banku, myślisz że te interesy rzeczywiście
    ucierpiały?

    Natomiast interes klienta (w szczególności relatywny - "oni więcej
    zarobili / mniej stracili") to zupełnie inna sprawa.

    Właściwie to trzy rzeczy - bo jest jeszcze strona moralna i prawna.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 279. Data: 2016-12-04 21:59:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > No to oddaj tyle franków ile dostałeś i będzie po sprawie :)

    Załóże się ze franków raczej nikt nie dostał...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 280. Data: 2016-12-04 22:01:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Do tego sa ubezpieczenia od straty pracy etc.

    A masz takie ubezpieczenie?
    A może znasz jego warunki?

    > Ale mieszkanie kupujesz nie tylko dlatego, ze chcesz ale dlatego, ze po
    > prostu musisz gdzies mieszkac.

    Ale są różne musisz. Szczerze mówiąc nie znam nikogo, kto by kupił
    względnie nieduże mieszkanie (za kredyt w CHF lub inaczej), i kto by
    teraz miał z tym problem.
    Natomiast znam kogoś, kto kupił drogi "apartament", bo tak "wypadało",
    i teraz jest to pewien problem (nie aż taki, żeby nie było na raty).

    Może niewłaściwe miasto, możliwe.
    --
    Krzysztof Hałasa