  • 251. Data: 2016-12-04 14:35:42
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 14:11:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > No to, przepraszam o co chodzi?
    > A tak naprawdę było gorzej: nawet jak ktoś
    > CHCIAŁ to ostrzeżenie przekazać, to był wyśmiewany, przemilczany itp.

    Twierdzisz że doradca w banku ostrzegał/informował klienta o ryzyku transakcji?
    A kolejna bomba za chwile wybuchnie- rolowane kredyty.
    A instytucje zaufania publicznego przecież też uświadamiają klienta jak to działa;)

  • 252. Data: 2016-12-04 14:46:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Twierdzisz że doradca w banku ostrzegał/informował klienta o ryzyku transakcji?
    Powiem tak. Mnie pokazywali jakąś karteczkę z symulacją wzrostu. Prawdę
    mówiąc nie wiem jaka tam była 'docelowa cena' , bo i tak sam sobie różne
    symulacje robiłem, więc niespecjalnie zwracałem na te karteczki uwagę.

    > A instytucje zaufania publicznego przecież też uświadamiają klienta jak to działa;)

    Jak się klient chce dopytać to mu powiedzą.
    Ale musi się chcieć dopytac, tudzież wiedzieć o co pytać.
    I znowu wracamy do tego, że jednak warto sprawdzać różne źródła.

    KJ

    PS. Dziwne wydawało mi się, że miałem Cię w KF, muszę sprawdzić
    PPS. A co do uświadamiania: rządowi też ślepo wierzysz? Przecież to taka
    szanowana i poważna instytucja.

    QOTD:
    "What I like most about myself is that I'm so understanding
    when I mess things up."

  • 254. Data: 2016-12-04 15:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > A kto mowi o sprawdzaniu przyszłości? Bo ja nie.
    > Ale normalnie, jak coś jest 2 razy tańsze to człowiek się zastanawia:
    > "czy nie tandeta", "czy nie kradzione" itp. (A później kupuje i zgrywa
    > niewiniątko :) )
    > Czy tu się ktoś zastanawiał dlaczego te kredyty są tańsze?
    > O tym mówię.

    Ale przeciez banki to wyjasniały i to całkiem logicznie.
    Nizsze oprocentowanie bo waluta bezpieczniejsza itp.
    W sumie logicznie i zgodnie z prawda...
    Drug argument był taki, ze łasnie dlatego wybrano CHF.
    I to tez niby logiczne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 253. Data: 2016-12-04 15:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > No to, przepraszam o co chodzi?
    > A tak naprawdę było gorzej: nawet jak ktoś
    > CHCIAŁ to ostrzeżenie przekazać, to był wyśmiewany, przemilczany itp.

    Jaka jest róznica miedzy yeti a doradcami ktorzy rzetelnie ostrzegali o
    ryzyku brania kredytu hipotecznego w CHF?

    Yeti podobno ktos kiedys widział...
    ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 255. Data: 2016-12-04 16:15:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-04, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Chleb kupując trzeba doktorat z peczenia chleba robić?
    > Do dentysty idąc też się doktoryzujesz ze stomatologi?
    > W Instytucji Zaufania Publicznego był nie u Metka "Pożyczki Kredyty"

    Żeby zrozumieć czym jest ryzyko kursowe wystarczy wiedza
    z podstawówki i szkoły średniej.

    No ale wymówkę dla chęci wydymania podatników trzeba znaleźć,
    więc wszyscy teraz pozują na nieuświadomionych kretynów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 256. Data: 2016-12-04 16:18:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > Skoro juz szukamy analogii do motoryzacji to zaproponuje taka:
    > - ide i mowie ze chce oszczednego diesla z mała moca bo chce nim przejchac
    > duzo kilometrów, nie spiesze sie, jezdze oszczednie etc.

    Czyli tu wykazujesz się wiedzą.

    > - dostaje wyzyłowanego małego diesla z moca 150KM z 1,2 litra.
    > - nie zauwazam róznicy bo na autach sie nie znam.

    A tu wygodnie wykazujesz się niewiedzą i ignorancją.
    Bo te parametry masz spisane i możesz sobie sprawdzić, czy wszystko
    jest jak chcesz.

    > - jezdze, na poczatku wszystko jest cacy, nawet lepiej bo autko
    > niespodziewanie zwawe, oszczedne.
    > - jednak po dwustu tysiacach km silnik pada.
    > - jade do mechanika a ten mowi: panie, czego sie pan spodziewałes po
    > wyzyłowanym silniku?
    > - ja na to, ze przeciez chciałem oszczedne, niewyzyłowane 75km z 1,4.

    O, a a tu znowu się wykazujesz wiedzą. W dziwnym momencie.

    > - Sprzedawca: I co? Przeciez przez 200kkm pan nie protestował...
    > - ja: bo przez 200kkm było tak jak sie umawialismy... Teraz wyszły
    > niezgodnosci...

    A tu znowu rżniesz idiotę co "nie wiedział co kupował".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 257. Data: 2016-12-04 16:30:17
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Samcika czytałem również.
    > I chociaz on przekonuje ze jednak te franki "były" to jednak strasznie duzo
    > w jego wypowiedziach znaków zapytania, bo nie nie wiemy tak naprawde.
    > Ale rzeczywiście przekonuje ze raczej pokretnie ale były.

    Samcik zadawał pytania, bo taki styl artykułu założył - polemiki z prawniczką.

    > Dodatkowo wskazuje ze te franki dawały najprawdopodobniej dodatkowe zyski
    > bankom.

    To się nazywa wybiórcze czytanie.

    [...]

    > *Jeżeli* uznamy, ze banki ponoszą czesc winy za wpuszczenie klientów w
    > maliny to należy uznac, ze czesciowa musza te winę zadoścuczynic.

    Aha, w 2005-2008 jakiś światły rząd/urząd twierdził, że to było nieuczciwe?
    Czyli jak kurs spadnie do 3 zł, to wszyscy nagle się staną uczciwi?
    Czy dopiero jak spadnie do 2 zł?

    > Jak? A to juz jest ich problem. Było się zastanowic nad swoja "lekką
    > nieuczciwością" odrobine wczesniej.

    Aha. Założenie że ktoś nie jest debilem i wie co robi, to dzisiaj
    jest nieuczciwość?

    > Jak dla mnie - mogą oddawać przez 10 lat majac w tym czasie minimalny zysk.
    > Gdybym ja kogoś okradł to tez musiałbym spłacać przez x lat i nikt by sie
    > tym nie przejmował skąd mam wziąc.

    Demagogia. A rząd weźmie od Ciebie, z podatków, już się nie bój.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 258. Data: 2016-12-04 17:11:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 16:18, Wojciech Bancer pisze:
    > A tu wygodnie wykazujesz się niewiedzą i ignorancją.
    > Bo te parametry masz spisane i możesz sobie sprawdzić, czy wszystko
    > jest jak chcesz.

    Mogę sprawdzić ale to nie jest mój obowiązek.

    Obowiązkiem sprzedawcy jest sprzedać to co chciał klient

    Bank pod nazwą kredytu hipotecznego sprzedał bardzo rryzykowny
    instrument spekulacyjny.

    Że drobne druczki i trzeba było doczytać pójść do prawnika albo skończyć
    fakultet?

    G... prawda

    Prawo bankowe jest jasno napisane. Bankowi nie wolno było czegoś takiego
    sprzedawać.

    Przestańcie już stosować przepisy ogólne bo tego nie dotyczą

    Bank złamał prawo. A jak ktoś łamie prawo to musi ponosić tego konsekwencje.

    > O, a a tu znowu się wykazujesz wiedzą. W dziwnym momencie.

    Normalne ludzkie zachowanie. Jak utknął nocą w polu to się zainteresował
    co się popsuło.
    Ty tak nie robisz?
    Kupujesz następny samochód/bierzesz następny kredyt i nie interesuje Cię
    pustoszenie konta? :-)

    > A tu znowu rżniesz idiotę co "nie wiedział co kupował".

    Miliony ludzi codziennie kupują towary lub płacą za usługi na temat
    których nie mają większego pojęcia niż to jest im potrzebne.

    Chcesz te miliony nazywać idiotami a sprzedawca w banku jest normalny?

  • 259. Data: 2016-12-04 17:28:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 13:54, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > Ale normalnie, jak coś jest 2 razy tańsze to człowiek się zastanawia:
    > "czy nie tandeta", "czy nie kradzione" itp. (A później kupuje i zgrywa

    W poważnym banku chronionym przez państwo, nadzorowanym przez jego
    instytucje, opłacane z naszych podatkó od wykształconego konsultanta ;-)
    klient miałby się spodziewać "trefnego towaru?
    To nie był jakiś provident czy inne pożyczki w 5 minut bez BIKu.

    Po takiej nauczce (i jeszcze wielu innych bankowych przekrętach) teraz
    każdy klient zacytuję: "na telefon od banku mówi NIE i łapie się za portfel"
    To jest normalna sytuacja? To klienci do tego doprowadzili?

  • 260. Data: 2016-12-04 17:30:41

    W dniu 2016-12-04 o 14:09, Kamil Jońca pisze:
    > No to, przepraszam o co chodzi?

    W brew temu całemu biciu piany chodzi tylko i wyłącznie o złamanie prawa
    bankowego przy udzielaniu takich kredytów.

    Wiem... To trudne do przełknięcia ale do tego właśnie posunęły się
    rozwydrzone banki.

    Zaklinanie rzeczywistości i usiekanie do cywilnego prawa nic tu nie da.