  • 241. Data: 2016-12-04 12:16:18
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: z <...@...pl>

    > Jak kupujesz samochód to sam się rozglądasz, a nie pytasz dealera samochodowego.
    > A mechanika wybierasz sprawdzonego i poleconego przez znajomych.

    Jak kupuję kompakta z małym oszczędnym silnikiem a dostaję pickupa 4
    litrowego z paką to jest chyba coś nie halo.

    Wybieranie mechanika to jak wybieranie banku.
    Tu mówimy o usłudze którą ten bank sprzedał.
    Pod nazwą kredytu hipotecznego sprzedał bardzo ryzykowny instrument
    spekulacyjny i w dodatku zrobił to niezgodnie z prawem bankowym.

  • 242. Data: 2016-12-04 12:34:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 10:33:15 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2016-12-04, Artur Miller <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No więc było to Twoje jedyne źródło informacji, czy nie?
    > Znałeś termin "ryzyko kursowe", czy nie?

    Chleb kupując trzeba doktorat z peczenia chleba robić?
    Do dentysty idąc też się doktoryzujesz ze stomatologi?
    W Instytucji Zaufania Publicznego był nie u Metka "Pożyczki Kredyty"

  • 243. Data: 2016-12-04 12:38:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 10:33:15 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    >.

    > No więc było to Twoje jedyne źródło informacji, czy nie?
    > Znałeś termin "ryzyko kursowe", czy nie?

    Paragraf cytowany przez z tu pasuje idealnie.

  • 245. Data: 2016-12-04 13:45:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Nie. Jeśli Cię coś interesuje to to sprawdzasz.

    Ale jak sprawdzic przyszłosc?

    > Klienci mało, że nie sprawdzali, to jeszcze aktywnie protestowali
    > przeciwko tym, którzy próbowali im otworzyć oczy.

    Bo mieli informacje z drugiej strony, ze to tylko wymysły, ze produkt jest
    pewny i bezpieczny a bankowcy nie sa przeciez idiotami.
    Powtarzam - 8 banków, 8 spotkan po około minimum godzine kazde i ani jednej
    uwagi, ze moze jednak PLN, ze niech sie pan zastanowi co sie stanie jak
    frank zdrozeje o 50%, ze to jest mozliwe.
    Wszedzie ochy achy, franki, frnaki, w pln to teraz tylko głupcy etc.
    Gdzie tu rzetelnosc informacji?

    Mo i dalej - widac, ze trend sie skonczył, gdzie był chocby jeden telefon
    od banku, ze moze wpadłby pan porozmawiac, bo moze warto byłoby sie
    zastanowic nad przewalutowaniem kredytu?

    Zamiast tego 50 telefonów o ubezpieczeniach, kartach kredytowych i innych
    bzdetach.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 244. Data: 2016-12-04 13:45:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Chyba w 2000 roku wyszła rekomendacja nakazująca posiadanie stosownych
    > zabezpieczeń po stronie banku. Ergo bank nie mógł sobie powiązać
    > kredytu do CHF i nie posiadać równocześnie jedynie zabezpieczenia
    > depozytami w walucie polskiej.
    >
    > Więc to nie było jakieś mogły/nie mogły.

    > Bo czytasz strony "anty-frankowe", a nie ekonomiczne.
    > Tam próbują z frankowiczów zrobić naiwne owieczki.
    > To tak jakbyś Rydzyka, czy Terlikowskiego pytał o antykoncepcję. :)
    >
    > Tu się starał Samcik to łopatologicznie wyjaśnić:

    Samcika czytałem również.
    I chociaz on przekonuje ze jednak te franki "były" to jednak strasznie duzo
    w jego wypowiedziach znaków zapytania, bo nie nie wiemy tak naprawde.
    Ale rzeczywiście przekonuje ze raczej pokretnie ale były.
    Dodatkowo wskazuje ze te franki dawały najprawdopodobniej dodatkowe zyski
    bankom.
    Niemniej to tak naprawde jednak dyskusja poboczna.
    Nie jest dla mnie argumentem to, ze złodziej nie moze oddac bo nie ma.

    *Jeżeli* uznamy, ze banki ponoszą czesc winy za wpuszczenie klientów w
    maliny to należy uznac, ze czesciowa musza te winę zadoścuczynic.
    Jak? A to juz jest ich problem. Było się zastanowic nad swoja "lekką
    nieuczciwością" odrobine wczesniej.
    Jak dla mnie - mogą oddawać przez 10 lat majac w tym czasie minimalny zysk.
    Gdybym ja kogoś okradł to tez musiałbym spłacać przez x lat i nikt by sie
    tym nie przejmował skąd mam wziąc.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 246. Data: 2016-12-04 13:45:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Obecnie wszyscy go olewają bo skoro można podciągnąć każdego
    > marketingowca to trzeba pół kraju wsadzić.
    >
    > Co będzie jak następnym razem tak samo zaczniemy traktować np. prawo do
    > własności. Każdy kradnie, każdego okradają więc po co z tym walczyć.
    > Lepiej się będziemy czuli jak kradzież uznamy za dopuszczalną :-)

    Tez masz widze dosyc tego obrzydliwego relatywizowania ktore sie teraz tak
    panoszy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 247. Data: 2016-12-04 13:45:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > Pod nazwą kredytu hipotecznego sprzedał bardzo ryzykowny instrument
    > spekulacyjny i w dodatku zrobił to niezgodnie z prawem bankowym.

    Skoro juz szukamy analogii do motoryzacji to zaproponuje taka:
    - ide i mowie ze chce oszczednego diesla z mała moca bo chce nim przejchac
    duzo kilometrów, nie spiesze sie, jezdze oszczednie etc.
    - dostaje wyzyłowanego małego diesla z moca 150KM z 1,2 litra.
    - nie zauwazam róznicy bo na autach sie nie znam.
    - jezdze, na poczatku wszystko jest cacy, nawet lepiej bo autko
    niespodziewanie zwawe, oszczedne.
    - jednak po dwustu tysiacach km silnik pada.
    - jade do mechanika a ten mowi: panie, czego sie pan spodziewałes po
    wyzyłowanym silniku?
    - ja na to, ze przeciez chciałem oszczedne, niewyzyłowane 75km z 1,4.
    - Sprzedawca: I co? Przeciez przez 200kkm pan nie protestował...
    - ja: bo przez 200kkm było tak jak sie umawialismy... Teraz wyszły
    niezgodnosci...

    Reasdumujac - frankowcy protestuja jak zaczeło być niezgodnie z umowa, a
    nie jak było nawet lepiej niz obiecywał bank.
    Nie widze w tym nic dziwnego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 248. Data: 2016-12-04 13:54:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Ale jak sprawdzic przyszłosc?

    A kto mowi o sprawdzaniu przyszłości? Bo ja nie.
    Ale normalnie, jak coś jest 2 razy tańsze to człowiek się zastanawia:
    "czy nie tandeta", "czy nie kradzione" itp. (A później kupuje i zgrywa
    niewiniątko :) )
    Czy tu się ktoś zastanawiał dlaczego te kredyty są tańsze?
    O tym mówię.
    KJ
    Binary, adj.:
    Possessing the ability to have friends of both sexes.

  • 249. Data: 2016-12-04 14:05:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 13:55:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    :) )
    > Czy tu się ktoś zastanawiał dlaczego te kredyty są tańsze?
    > O tym mówię.

    A ja od dawna piszę że żadnego zastanawiania nie było.
    Mikrobiolog, operator cnc, bibliotekarz poszli do instytucji zaufania publicznego i
    dostali ryzykowny produkt bez ostrzeżenia.
    Bo za bzdurę uważam że klienci chf byli ostrzegani przed ryzykiem.

  • 250. Data: 2016-12-04 14:09:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 13:55:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > :) )
    >
    > A ja od dawna piszę że żadnego zastanawiania nie było.
    No to, przepraszam o co chodzi?
    A tak naprawdę było gorzej: nawet jak ktoś
    CHCIAŁ to ostrzeżenie przekazać, to był wyśmiewany, przemilczany itp.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Wherever you go...There you are.