  • 41. Data: 2016-04-01 19:46:16
    Temat: Re: SSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-01 14:27, Piotr Gałka wrote:
    > Nie chodziło mi o błąd w kluczu, tylko celowo podłożony klucz Mana in
    > the Middle.

    Bez certyfikatów, fingerprintów etc taka metoda zadziała jesli MitM
    bedzie faktycznie po srodku komunikacji a klucze będą negocjowane w
    trakcie ataku. Jesli nie będą (np. dostaniesz klucz pocztą slimakową) to
    MinM niewiele można zrobić.

  • 42. Data: 2016-04-01 23:10:26
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-03-30 o 23:24, witek pisze:

> [...]
    at-you-need-to-know-about-dells-root-certificate-sec
    urity-debacle.html

    > po to so listy CRL

    Jak poczytasz trochę więcej o tej historii to się przekonasz,
    że nie było to aż tak proste i szybkie jak sugerujesz.

    > bez wiedzy się nie da.
    > CO najwyzej bez świadomości co użytkownik klika.

    Pisałem o wykorzystaniu podatności, użyciu malware,
    a nie o nakłanianiu użytkownika do klikania.

  • 43. Data: 2016-04-01 23:17:14
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a to juz sie rzuca bardziej w oczy chociaz, kto patrzy na jaką stronę
    > wlazł.

    tych chyba nie pomylą
    mbank.com.ua
    mbank.com
    www.mbank.de

    Bywało, że zapisywałem niektóre dane z certyfikatu i potem porównywałem.
    Nie powinny się chyba zmienić przed datą not valid after.
    To po próbach zalogowania się do GOL z loginem i hasłem z openonline
    (albo odwrotnie) i blokadą (czyjegoś?) konta. Ale to już inna historia.

    Arek

  • 44. Data: 2016-04-01 23:39:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > On Tue, 29 Mar 2016 17:46:53 +0200, Piotr
    > Jak weryfikowany jest certyfikat (ścieżka) już ktoś odpisał. Warto dodać,
    > że kryptografia asymetryczna jest użyta tylko na początku jako tunel do
    > bezpiecznej wymiany głównego klucza sesyjnego (symetrycznego), który jest
    > używany do wymiany danych w połączeniu przeglądarka-serwer.

    Skoro już o tym dyskusja - z czego to wynika?
    Kryptografia asymetryczna zabierała zbyt dużo czasu?
    Narzut na transmisję?

    Arek

  • 45. Data: 2016-04-02 01:05:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Apr 2016 23:39:27 +0200, "Arek"
    <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:
    > Skoro już o tym dyskusja - z czego to wynika?
    > Kryptografia asymetryczna zabierała zbyt dużo czasu?

    Dokładnie, głównie z dwóch powodów. Symetyryczna praktycznie nie
    zwiększa wielkości zaszyfrowanej zawartości (kryptogramu) w stosunku
    do wielkości danych przed zaszyfrowaniem,asymetryczna zawiększa
    drastycznie wielkość kryptogramu (o 40-50% w zależności od użytego
    algorytmu). Stąd asymetryczna nie jest "ekonomiczna" przy dużej
    ilości danych do zaszyfrowania.
    Drugi powód to koszt obliczeniowy.
    Wspolczesny CPU ze sprzętowym wsparciem AESa jest w stanie
    szyfrować/deszyfrowac z prędkością 1-2 GB/s a ten sam cpu przy
    sofwarowym deszyfrowaniu asymeyrycznym z typowym kluczem 1024 bit
    nie wyciągnie więcej niż 0.5-1MB/s, różnica jest ogromna.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2016-04-02 01:50:58
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/1/2016 4:39 PM, Arek wrote:
    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    >
    > Skoro już o tym dyskusja - z czego to wynika?
    > Kryptografia asymetryczna zabierała zbyt dużo czasu?

    aha.

  • 47. Data: 2016-04-02 01:54:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/1/2016 4:17 PM, Arek wrote:
    > Bywało, że zapisywałem niektóre dane z certyfikatu i potem porównywałem.
    > Nie powinny się chyba zmienić przed datą not valid after

    dlaczego nie.
    W kazdej chwili mogę zastapić obecny certyfikat nowym.

  • 48. Data: 2016-04-03 11:59:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 23:14:14 +0200, MarcinF napisał(a):
> [...]

    Wirusem.

    > Za to na globalną skalę dla dobra klientów, pewien producent
    > sprzętu komputerowego sprzedawał komputery z zainstalowanym
    > certyfikatem root ca i jego kluczem prywatnym.
    > http://www.infoworld.com/article/3008422/security/wh
    at-you-need-to-know-about-dells-root-certificate-sec
    urity-debacle.html

    Prawde mowiac to nie bardzo rozumiem - czy Dell podal oba klucze, czy
    tylko "gdyby drugi klucz zostal zlamany to naraziloby to uzytkownikow
    na ..." ?

    > 1. Są użytkownicy których łatwo przekonać do instalacji certyfikatu
    > 2. U innych można wykorzystać jakaś podatność i zainstalować certyfikat
    > bez ich wiedzy
    > 3. Inna droga to certyfikaty instalowane przez producentów sprzętu
    > lub oprogramowania, poza przypadkiem który już przytoczyłem powyżej,

    Dalej nie bardzo rozumiem - kilka certyfikatow jest w
    systemie/przegladarce wpisanych, zeby mozna bylo CA zweryfikowac ?
    To czym sie to rozni od innych certyfikatow ?

    Czy nie ma ... ale wtedy sie chyba czlowiek naraza, ze mu ktos serwer
    certyfikujacy podstawi ...

    J.

  • 49. Data: 2016-04-03 12:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 09:45:47 +0200, Marek napisał(a):

    > Rotfl, widać nie masz pojęcia jak wygląda procedura uzyskania cert.
    > extended :)

    Nie mam, ale wiem ze swiat jest wielki, a Polska malutka.

    Mieliby sprawdzac podobne nazwy we wszystkich krajach ?
    A skad wiedza, ktore banki sa popularne gdzies na zadupiu ?

    J.

  • 50. Data: 2016-04-03 18:11:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/3/2016 4:59 AM, J.F. wrote:
    > Dalej nie bardzo rozumiem - kilka certyfikatow jest w
    > systemie/przegladarce wpisanych, zeby mozna bylo CA zweryfikowac ?

    tak.
    IE - > Internet Options -> Content -> Certificates.

    Na liscie trusted root certificates prosze sobie odnalezc chocby polskie
    Certum.

    > To czym sie to rozni od innych certyfikatow ?
    niczym.