  • 51. Data: 2016-04-03 18:14:08
    Temat: Re: SSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum?
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/3/2016 5:56 AM, J.F. wrote:

    > Nie mam, ale wiem ze swiat jest wielki, a Polska malutka.

    W przypadku informatyki nie ma to znaczenia,
    To wszystko jest jedna globalną wioską.

    > Mieliby sprawdzac podobne nazwy we wszystkich krajach ?
    > A skad wiedza, ktore banki sa popularne gdzies na zadupiu ?

    Nie wiedzą i nie sprawdzają.
    Masz przedstawic dokumenty uwiarygadniające, że ty to ty.
    W jednym kraju procedury są bardziej skomplikowane i ostrzejsze w innym
    mniej, ale podstawa w kazdym przypadku jest taka sama.

  • 52. Data: 2016-04-03 19:02:01
    Od: n...@p...pl

> [...]
    > W jednym kraju procedury są bardziej skomplikowane i ostrzejsze w innym
    > mniej, ale podstawa w kazdym przypadku jest taka sama.

    czyli wystarczy obskoczyć z 50 bantustanów i w co najmniej jednym z nich (na dane
    jakiegoś bezdomnego żula z Ukrainy zmarłego wczoraj) zarejestrować "swoje własne"
    PKOBP albo mBank i...

    będziemy mieli "kłódkę w przeglądarce" :)

    dobrze zrozumiałem?

  • 53. Data: 2016-04-03 19:14:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 16:24:33 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    at-you-need-to-know-about-dells-root-certificate-sec
    urity-debacle.html

    > po to so listy CRL

    https://news.slashdot.org/story/16/04/01/0121226/php
    -python-and-google-go-fail-to-detect-revoked-tls-cer
    tificates

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 54. Data: 2016-04-03 19:16:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 21:17:56 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Może być. Np. wiele CA sprawdza, czy ma do czynienia z właścicielem
    > domeny, wysyłając mail na adres w rodzaju "admin@domena" itp. Trywialne
    > do przechwycenia jeśli np. mamy dostęp do routera np. providera, przez
    > którego to przechodzi.

    Tylko w przypadku certyfikatów DV. OV i EV wymagają weryfikacji podmiotu,
    dla EV ("z zielonym paskiem") to jest istna ścieżka zdrowia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 55. Data: 2016-04-03 19:25:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 29 Mar 2016 22:32:12 +0200, janek z pola napisał(a):

    > W outpucie będziesz miał też certyfikat tego serwera - zapisz sobie do
    > jakiegoś pliku - np. ja sobie zapisałem do mbank.crt, potem takie polecenie:
    > openssl x509 -in mbank.crt -noout -text

    Można też kliknąć w kłódkę na pasku adresu przeglądarki i wyświetlić
    szczegóły certyfikatu, zamiast grepować kernele ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 56. Data: 2016-04-03 19:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 11:14:08 -0500, witek napisał(a):

    > W przypadku informatyki nie ma to znaczenia,
    > To wszystko jest jedna globalną wioską.

    > Nie wiedzą i nie sprawdzają.
    > Masz przedstawic dokumenty uwiarygadniające, że ty to ty.

    Toz przeciez przedstawie. Zaloze spolke Modreno, wysle skany
    potrzebnych dokumentow, nawet jak polski partner sprawdzi KRS, to
    zobaczy ... i gdzie na swiecie szukac firmy Modreno pod ktora chce sie
    podszyc? A moze nie Modreno tylko Moderno, Midreno, Nodreno ....

    J.

  • 57. Data: 2016-04-04 06:38:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/04/2016 02:02 AM, n...@p...pl wrote:

> [...]
    > zarejestrować "swoje własne" PKOBP albo mBank i...
    >
    > będziemy mieli "kłódkę w przeglądarce" :)

    Może. W certyfikatach EV jest cała nazwa firmy + kraj, czyli na przykład
    "PKO Bank Polski SA (PL)".

    Więc z rejestracją może być problem, bo raz, że pewnie wyjdzie ci "PKO
    Bank Polski SA, Ltd.", a dwa, że krajem nie będzie (PL), tylko (PA) czy
    (KI).

    O ile wcześniej nikt z firmy wystawiającej certyfikaty nie wpisze w
    wyszukiwarkę "PKO BANK Polski SA" żeby zobaczyć, co to jest.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 58. Data: 2016-04-04 09:20:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Apr 2016 13:38:11 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
> [...]
    >
    > Więc z rejestracją może być problem, bo raz, że pewnie wyjdzie ci "PKO
    > Bank Polski SA, Ltd.", a dwa, że krajem nie będzie (PL), tylko (PA) czy

    Przy dlugiej nazwie sie wyswietli kraj czy nie ?

    Ale:
    -citi wyswietla US ... to nie dziwi, ale i inne moga nie dziwic.
    -mozna sie zarejestrowac w Belize. Bank Zachodni (BZ)

    > O ile wcześniej nikt z firmy wystawiającej certyfikaty nie wpisze w
    > wyszukiwarkę "PKO BANK Polski SA" żeby zobaczyć, co to jest.

    pare $ i google pokaze co wlasciwy link na pierwszej stronie :-)

    J.

  • 59. Data: 2016-04-04 09:56:30
    Od: n...@p...pl

    mam nadzieję że Arabia Saudyjska ("właścicielka" domeny SA)
    nie rejestruje zbyt łatwo firmy o nazwie zawierającej słowo bank

    bo jeśli rejestruje, to w przeglądarce zobaczymy
    "PKO Bank Polski (SA)" i to może zmylić bardzo wiele osób.

  • 60. Data: 2016-04-04 10:21:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >mam nadzieję że Arabia Saudyjska ("właścicielka" domeny SA)
    >nie rejestruje zbyt łatwo firmy o nazwie zawierającej słowo bank

    Nie bylbym taki pewny.

    >bo jeśli rejestruje, to w przeglądarce zobaczymy
    >"PKO Bank Polski (SA)" i to może zmylić bardzo wiele osób.

    Zawsze mozna sie ograniczyc do "PKO (SA)". Czy "Pekao (SA)".

    J.