  • 1. Data: 2016-03-26 18:25:10
    Temat: co to za transakcja?
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    Czy ktoś mi może wyjaśnić dlaczego dnia 18 marca 2016 r Skarb Państwa
    pozbył się 24 487 297 akcji banku ? Transakcja była warta około 660 mln
    PLN. Obecnie udział Skarbu Państwa to 29,43%.
    Krasnal
    ______________

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-03-26 21:00:20
    Temat: Re: co to za transakcja?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krasnal k...@p...onet.pl ...

    > Czy ktoś mi może wyjaśnić dlaczego dnia 18 marca 2016 r Skarb Państwa
    > pozbył się 24 487 297 akcji banku ? Transakcja była warta około 660 mln
    > PLN. Obecnie udział Skarbu Państwa to 29,43%.

    Mowisz o pkobp?
    Cena akcji praktycznie najnizsza od 5 lat. Moze dlatego? Pytanie nie
    dlaczego sprzedano ale kto kupił... :)

    Ale tak powaznie to chyba nie az tak duzo - raptem jakies 2,5% łącznej
    ilosci, tak?

  • 3. Data: 2016-03-27 00:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2016 18:25:10 +0100, Krasnal napisał(a):
    > Czy ktoś mi może wyjaśnić dlaczego dnia 18 marca 2016 r Skarb Państwa
    > pozbył się 24 487 297 akcji banku ? Transakcja była warta około 660 mln
    > PLN. Obecnie udział Skarbu Państwa to 29,43%.

    Pozbyl ?

    http://www.msp.gov.pl/pl/media/aktualnosci/30370,Ska
    rb-Panstwa-dokapitalizowal-BGK-na-potrzeby-Inwestycj
    i-Polskich.html

    Brzmi jak jakies matactwo finansowe :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-03-27 19:25:22
    Od: n...@p...pl

    > http://www.msp.gov.pl/pl/media/aktualnosci/30370,Ska
    rb-Panstwa-dokapitalizowal-BGK-na-potrzeby-Inwestycj
    i-Polskich.html

    czy to są te same "inwestycje polskie" które za czasów PO
    WiadomoKto określił jako "ch.., d... i kamieni kupę"?!

  • 5. Data: 2016-03-28 01:48:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

> [...]
    > dlaczego sprzedano ale kto kupił... :)

    > Ale tak powaznie to chyba nie az tak duzo - raptem jakies 2,5% łącznej ilosci, tak?

    2.5% -- co to było dla krezusa...

    -=-

    Aby było jasne -- ja nie kupiłem. ;)
    Chyba akurat wtedy inwestowałem w innych rejonach gospodarki... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 6. Data: 2016-03-28 06:07:01
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/28/2016 02:25 AM, n...@p...pl wrote:
    rb-Panstwa-dokapitalizowal-BGK-na-potrzeby-Inwestycj
    i-Polskich.html

    > czy to są te same "inwestycje polskie" które za czasów PO
    > WiadomoKto określił jako "ch.., d... i kamieni kupę"?!

    Tak, ale teraz jest to błyskotliwy pomysł rządu i Polska powstająca z kolan.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-03-29 11:57:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    rb-Panstwa-dokapitalizowal-BGK-na-potrzeby-Inwestycj
    i-Polskich.html

    >czy to są te same "inwestycje polskie" które za czasów PO
    >WiadomoKto określił jako "ch.., d... i kamieni kupę"?!

    Kto wie - moze i te same.
    Ale jak widac - nowy rzad dalej doplaca.
    Byc moze rozsadnie - jak cos z tego wyjdzie, to zasluga Morawieckiego
    i jego nowego programu rozwoju.

    Jak nic nie wyjdzie - to wina PO, ktora ten fundusz zalozyla :-)

    Aczkolwiek nie bardzo rozumiem:
    "Dzięki podpisanej 26 sierpnia 2015 r. umowie nastąpi podwyższenie
    funduszu statutowego BGK. [...]
    Dzięki temu Bank będzie mógł obejmować kolejne certyfikaty tych
    funduszy, przez co wesprze rentowne inwestycje ważne dla rozwoju kraju
    i jego regionów oraz będzie zarabiał na wzroście wartości objętych
    certyfikatów."

    Tlumaczac na polski, to chyba bedzie tak:
    Bank wpompowal w te fundusze, czyli w nierentowne inwestycje tyle, ze
    wiecej juz nie moze zgodnie z wlasnym statutem.
    Trzeba mu wiec podniesc fundusze wlasne, to wtedy bedzie mogl
    wpompowac jeszcze wiecej.

    Ale skad wezmie te do wpompowania ?
    Lokaty niby jakies oferuje, ale czy ma az tak duzo klientow ? reklam
    nie widac :-)
    obligacje wypusci, czy pozyczy w NBP pod zastaw akcji ?

    Z ta nierentownoscia to moze tez przesadzam - inwestycje moga byc
    sensowne i udane, ale o dlugiej stopie zwrotu ...

    W kazdym badz razie na razie akcji PKOBP nie sprzedaje.

    J.