  • 11. Data: 2019-01-09 15:27:24
    Temat: Re: Revolut a brext
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 15:16:19 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
    > Rutkowski ales ty zarozumialy i glupi, a za 2 mce nie zrobisz przelewu SEPA
    > do Revoluta bo nie bedzie w UE. Zabulisz duuzo wiecej !

    Mnie to rybka, bo nie mam, ich głupia apka nie chce mi się instalować na tablecie, a
    nie zależy mi na tyle, aby robić sideloading.
    Mam N26, curve oraz IKA.

    UK rzeczywiście zapewne wypadnie z SEPA, szczególnie w wypadku "brudnego" brexitu,
    ale to nie powód, by pisać bzdury na temat tego, że przestaną działać karty -
    przecież działają USAńskie, meksykańskie, gwinejskie a nawet chińskie.
    I właściwie to nawet na myśl mi nie przyszło, żeby zasilać revoluta przelewem SEPA,
    skoro można kartą płatniczą - a to działać będzie nadal, chyba że podniosą im IF, bo
    już nie ograniczały unijne regulacje.
    SEPA robię do N26.

    Masz jeszcze jakieś argumenty?
    A może to Twój ten artykuł w sobotniej wybiórczej? ;P

  • 12. Data: 2019-01-09 16:43:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > I właściwie to nawet na myśl mi nie przyszło, żeby zasilać revoluta przelewem SEPA,
    skoro można kartą płatniczą - a to działać będzie nadal, chyba że podniosą im IF, bo
    już nie ograniczały unijne regulacje.

    Tobie przez myśl nie przeszło, bo niby jakim cudem, skoro nie używasz -
    nie masz zainstalowanej aplikacji? :D
    Ja kiedyś się nad taką opcją zastanawiałem, bo nie mogłem Revoluta
    zasilić żadna kartą przez ponad pół roku. Tylko to byłoby bez sensu, bo
    używam Revoluta wyłącznie do zakupów, wyszłoby duuużo drożej, niż Kantor
    Aliorowy.

    > Masz jeszcze jakieś argumenty?

    Jeszcze?
    A padły tu jakieś? ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 13. Data: 2019-01-09 18:17:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 16:43:56 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    IF, bo już nie ograniczały unijne regulacje.

    > Tobie przez myśl nie przeszło, bo niby jakim cudem, skoro nie używasz -

    To były "eksperymenty myślowe" w ramach rozważania, czy warto robić sideloading (i
    potem bawić się w upierdliwe aktualizowanie).

> [...]
    > zasilić żadna kartą przez ponad pół roku. Tylko to byłoby bez sensu, bo
    > używam Revoluta wyłącznie do zakupów, wyszłoby duuużo drożej, niż Kantor

    Dlaczego drożej? Trzeba było właśnie wykorzystać IKA - najbezpieczniejszą metodą
    byłby zakup euro i przelew za darmo do revoluta.
    O ile można tam przelewać euro na "konto" w euro - a nie wyjdzie tak, że euro przelać
    można, ale pojawi się na koncie w funtach, przeliczone po kursie brytyjskiego banku -
    zdecydowanie gorszym niż rewolutowy.
    Bo to jednak co innego niż zasilenie złotówkami za pomocą karty.

  • 14. Data: 2019-01-09 19:41:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    banku - zdecydowanie gorszym niż rewolutowy.
    > Bo to jednak co innego niż zasilenie złotówkami za pomocą karty.

    Przecież, jeśli kupię walutę za pośrednictwem Kantoru Aliorowego, to
    najmniejszego sensu nie będzie w przelewaniu jej gdziekolwiek, żeby
    zapłacić, skoro od razu zapłacić mogę kartą z tego Kantoru.
    Poza tym, słusznie zauważyłeś, że może człowieka spotkać niespodzianka,
    a nie chciałbym być pierwszym, który taką niespodziankę opisuje na
    grupie. :D
    No i jeszcze nie jestem pewien, czy przelew waluty jest zawsze darmowy,
    czy przypadkiem nie musiałbym zapłacić za tę usługę. W regulaminach i
    tabelach opłat nie jest to jakoś zbyt wyraźnie napisane.
    Obawiam się, że to może pójść jako przelew międzynarodowy.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2019-01-09 20:45:46
    Od: g...@g...com

    Oczywiscie ze przelew bedzie platny.
    Rewolut wszedzie ostrzego."o ile twoj bank nie pobiera oplaty"
    Normalny przelew SEPA, choc najtanszy, jest platny.
    Ktos mowi paypalem czy podobnym, a czy ktos czytal jakis oficjalny
    komunikat, ze sa gotowi, opracowali procedury, podpisali.
    Lotnictwo przewiduje klopoty, transport czy straz graniczna, bo nic nie
    dograne a taki marny paypal bedzie dzialal, bo jeden preses zadzwoni do
    angli i powie wysylam wam pieniadze polakow przyjmijcie je - marzyciele !

  • 16. Data: 2019-01-09 20:53:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    g...@g...com writes:

    > Oczywiscie ze przelew bedzie platny.
    > Rewolut wszedzie ostrzego."o ile twoj bank nie pobiera oplaty"

    Zwracam uwagę, że ostatnio pojawił się przeleew 'lokalny' i w świetle
    tego, że licencja bankowa revoluta jest litewska, to raczej nie
    obawiałbym się problemów z zaisleniem.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    You know you are getting old when you think you should drive the speed limit.

  • 17. Data: 2019-01-09 20:59:58
    Od: g...@g...com

    Dla mnie obeznie najbezpieczniejsza opcja to zawiesic platnosci karta i
    wycofac wszystkie pieniadze. Karta Revoluta placilem stale /begotowkowo/ bo nie ma
    praktycznie zadnych ograliczen i wymagan, ilosci kwoty by zlapac oplate.
    Moge placic w Polsce Angli czy na balkanach - wygoda.

  • 18. Data: 2019-01-09 21:16:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 20:55:01 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Zwracam uwagę, że ostatnio pojawił się przeleew 'lokalny' i w świetle
    > tego, że licencja bankowa revoluta jest litewska, to raczej nie
    > obawiałbym się problemów z zaisleniem.

    Ten "lokalny" raczej nie idzie na Litwę, tylko rewolwer poszedł po rozum do głowy i
    zaczął działać jak bluemedia, czyli po prostu założył sobie konto w banku w PL -
    można słać tam złotówki elixirem. Co ciekawe, nie jest to "polski" bank (czyli
    prowadzony przez firmę z KRS), tylko polski oddział banku z UE, podobno Danske Bank.
    Pozostaje pytanie, czy będzie dalej mógł mieć to konto, jako firma brytyjska, po
    brexicie, szczególnie "brudnym".
    A jak nie, to czy zdąży z paszportem przed końcem marca.

  • 19. Data: 2019-01-09 21:23:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 21:00:00 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
    > Dla mnie obeznie najbezpieczniejsza opcja to zawiesic platnosci karta i
    > wycofac wszystkie pieniadze.

    To rób tak, kto Ci każe korzystać z ich usług?
    W ogóle zamknij tam wszystko, przetestujesz, czy to możliwe.

    > Karta Revoluta placilem stale /begotowkowo/ bo nie ma praktycznie zadnych
    ograliczen i wymagan, ilosci kwoty by zlapac oplate.

    A polskiej karty bez opłat nie wolisz?
    Debetowe: BNPP, idea, nest, getout.
    Kredytowe: citi, santander (ale tylko zamówiona przez telefon).
    Jeszcze możesz telefon albo kilka stów nagrody dostać.

    > Moge placic w Polsce Angli czy na balkanach - wygoda.

    Nie nadziałeś się na DCC albo surcharge w bankomacie (jeśli masz MC)?

  • 20. Data: 2019-01-09 21:32:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 19:41:25 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > tabelach opłat nie jest to jakoś zbyt wyraźnie napisane.
    > Obawiam się, że to może pójść jako przelew międzynarodowy.

    Przelew SEPA (zwany europejskim) na pewno będzie darmowy dla kwoty wymienionej w IKA.
    Dlatego pisałem o przesyłaniu euro - w innej walucie pójdzie jako SWIFT
    (międzynarodowy) i może kosztować.
    Co do ew. niespodzianki to trzeba się dokształcić, ale sądzę, że rewolut nie jest tak
    głupi by uniemożliwić korzystne zasilanie euro i konto do wpłat euro udostępnia.
    Zawsze można zrobić test na 1 euro.
    Czy ma to sens - inna sprawa, jakiś się pewnie znajdzie w stosunku do kart IKA,
    chociażby bankomaty - ale tutaj szukam raczej możliwości innego sensownego zasilenia
    revoluta niż płatność kartą - np. w razie awarii tej metody.