    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 9 Jan 2019 12:32:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: Revolut a brext
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 19:41:25 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    byłby zakup euro i przelew za darmo do revoluta.
    przelać można, ale pojawi się na koncie w funtach, przeliczone po kursie brytyjskiego
    banku - zdecydowanie gorszym niż rewolutowy.

> [...]
    > najmniejszego sensu nie będzie w przelewaniu jej gdziekolwiek, żeby
    > zapłacić, skoro od razu zapłacić mogę kartą z tego Kantoru.
    > Poza tym, słusznie zauważyłeś, że może człowieka spotkać niespodzianka,
    > a nie chciałbym być pierwszym, który taką niespodziankę opisuje na
    > grupie. :D
    > No i jeszcze nie jestem pewien, czy przelew waluty jest zawsze darmowy,
    > czy przypadkiem nie musiałbym zapłacić za tę usługę. W regulaminach i
    > tabelach opłat nie jest to jakoś zbyt wyraźnie napisane.
    > Obawiam się, że to może pójść jako przelew międzynarodowy.

    Przelew SEPA (zwany europejskim) na pewno będzie darmowy dla kwoty wymienionej w IKA.
    Dlatego pisałem o przesyłaniu euro - w innej walucie pójdzie jako SWIFT
    (międzynarodowy) i może kosztować.
    Co do ew. niespodzianki to trzeba się dokształcić, ale sądzę, że rewolut nie jest tak
    głupi by uniemożliwić korzystne zasilanie euro i konto do wpłat euro udostępnia.
    Zawsze można zrobić test na 1 euro.
    Czy ma to sens - inna sprawa, jakiś się pewnie znajdzie w stosunku do kart IKA,
    chociażby bankomaty - ale tutaj szukam raczej możliwości innego sensownego zasilenia
    revoluta niż płatność kartą - np. w razie awarii tej metody.