    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mlnzł
    Date: Mon, 16 May 2005 17:36:24 +0200

    "Miroo" <m...@R...o2.pl> writes:

    > Raczej paradoksu. Ale taka jest prawda. Czasami się słyszy
    > wiadomości typu "hamerykańscy naukowcy udowodnili, że namalowanie
    > linii rozdzielającej jezdnię od pobocza powoduje, że kierowcy
    > statystycznie jadą o 5% szybciej na tym odcinku".

    Nie widze tu zadnego paradoksu. Naturalne jest ze wybudowanie
    autostrady w miejscu kocich lbow podnosi srednia szybkosc samochodow
    na tym odcinku. Ale czy Twoim zdaniem oznacza to, ze bezpieczenstwo
    sie zmniejszylo?

    > Jakby "łatwość używania" była głównym czynnikiem wprowadzenia
    > tokenów, to nikt by się w to nie bawił. Dla mnie wygodniejsze
    > byłoby korzystanie z samego hasła/pinu niż z tokena.
    > Przede wszystkim chodziło o bezpieczeństwo.

    W porownaniu do hasla/pinu niewatpliwie. Podobnie jesli porownac do
    podawania nazwiska panienskiego matki. Ale biorac pod uwage bardziej
    bezpieczne klasy rozwiazan, to tokeny glownie charakteryzuja sie
    wygoda, latwoscia uzycia - mozna je dac "zwyklym ludziom" i beda ich
    skutecznie uzywac.
    --
    Krzysztof Halasa