  • 1. Data: 2005-05-11 18:26:36
    Temat: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    Hm, nawet nieźle... ponoć zwinęli 1 000 000 zł.

    Fragment artykułu z www.idg.pl

    Z jednego z polskich banków phisherzy wyprowadzili ponad 1 mln złotych. Jest
    to pierwszy tak duży ujawniony przypadek kradzieży z banku internetowego.
    Poszkodowani są głównie klienci indywidualni, których konta nie były
    chronione hasłami jednorazowymi.

    Reszta tu:
    http://www.idg.pl/news/78578.html

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 2. Data: 2005-05-11 18:37:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek Wojaczyński wrote:
> [...]
    > to pierwszy tak duży ujawniony przypadek kradzieży z banku internetowego.
    > Poszkodowani są głównie klienci indywidualni, których konta nie były

    znowu wzrośnie opłata za prowadzenie konta.

  • 3. Data: 2005-05-11 19:00:54
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik witek napisał:

    > znowu wzrośnie opłata za prowadzenie konta.

    Piekny wniosek. Usmialem sie niezle. Dzieki.

    Bartol

  • 4. Data: 2005-05-11 19:05:19
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Piekny wniosek. Usmialem sie niezle. Dzieki.

    Jak tu się nie uśmiać, w końcu to ponoć BePeHaHaHaHa ;-)))

  • 5. Data: 2005-05-11 19:22:52
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> writes:

    > znowu wzrośnie opłata za prowadzenie konta.

    Znaczy się, zakładasz że bank zwróci te pieniądze klientom?

    Ktoś wie, czy tak się faktycznie stanie? Bo ja bym się wcale nie
    zdziwił, gdyby nie...

  • 6. Data: 2005-05-11 20:31:52
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik S.T. napisał:

    > Jak tu się nie uśmiać, w końcu to ponoć BePeHaHaHaHa ;-)))

    BePeHahahahahaha, ale jaja, BePeHahahaha!

    Bartol

  • 7. Data: 2005-05-12 07:58:54
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Bartol Partol napisał:

    > BePeHahahahahaha, ale jaja, BePeHahahaha!

    Swoja droga to pokazuje jak debilne i niebezpieczne sa rozwiazania ze
    stalymi haslami. Spotkalem ostatnio kolege z Millenium. Nie siedzi
    bezposrednio w dzialce zwiazanej z internetem, ale pomarudzilem mu
    troche. Powiedzial, ze dwa hasla to pomysl portugalczykow i raczej marne
    szanse by to zmienic. Cholera.

    Bartol

  • 8. Data: 2005-05-12 08:07:58
    Od: "Paweł" <n...@k...ru>

> [...]
    > bezposrednio w dzialce zwiazanej z internetem, ale pomarudzilem mu
    > troche. Powiedzial, ze dwa hasla to pomysl portugalczykow i raczej marne

    zakładając z komputer z którego robisz przelewy jest zainfekowany jakimś
    trojanem
    jedyny system który daje jakie takie szanse "przetrwania" to coś a'la
    Volkwagen bank z ich tokenem i kodami ważnymi jedynie przez krótki okres
    czasu

    systemy ze "stałą" listą haseł jednorazowych + stałe hasło umożliwiające
    zalogowanie też są narażone
    oczywiście w mniejszym stopniu ale również można wyobrazić sobie sytuację
    gdy to jednorazowe hasło zostanie poprostu przesłane do złodzieja zamiast do
    banku - taki atak miał już podobno miejsce w Niemczech

  • 9. Data: 2005-05-12 08:34:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Paweł <n...@k...ru> wrote:
    > jedyny system który daje jakie takie szanse "przetrwania" to coś a'la
    > Volkwagen bank z ich tokenem i kodami ważnymi jedynie przez krótki
    > okres czasu

    Najlepszy jest jednak w BZ WBK - tokeny lub SMSKody... :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 10. Data: 2005-05-12 08:36:51
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Paweł napisał:

> [...]
    > jedyny system który daje jakie takie szanse "przetrwania" to coś a'la
    > Volkwagen bank z ich tokenem i kodami ważnymi jedynie przez krótki okres

    Eeee, kody jednoraowe tez sa ok, ale token ma oczywiscie swoje zalety.

> [...]
    > gdy to jednorazowe hasło zostanie poprostu przesłane do złodzieja zamiast do
    > banku - taki atak miał już podobno miejsce w Niemczech

    Bandzior musialby specjalnie polowac, bardzo chciec i liczyc na to, ze
    bedziesz mial na koncie kilkaset tys. zeby mu sie oplacalo ruszyc dupe.
    Dlatego do BePeHahahaha wlamali sie na pewno, a w Niemczech podobno. ;-)

    Bartol