    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Date: Mon, 16 May 2005 14:41:16 +0200

    Użytkownik Paweł napisał:

    > to wiele wyjaśnia

    Przemielilem tylu programistow, ze moge z cala pewnoscia stwierdzic, ze
    nie potrzafia zrobic 95% z tego czego sa pewni, ze zrobia. Do tego zaden
    nie potrafil zdobyc sie na odrobine refleksji ekonomicznej. Po prostu
    dno. A podobno to byli dobrzy programisci (te 5% rzeczywiscie dobrze im
    wychodzilo).

    > widzisz pisanie programów to jest myślenie - tyle że myślenie w dość
    > precyzyjny, logiczny, wręcz matematyczny sposób

    No wiec wyjasnij mi wreszcie w logiczny sposob jak mialaby wygladac
    procedura obrobienia banku.

    > powiem Ci tyle że widze tutaj na grupie pare osób które pojawiają się na
    > grupach programistycznych
    > i żadna z nich nie powie Ci ot tak poprostu tego sie nie da zrobić

    Po pierwsze trudnosc jest moim zdaniem olbrzymia (nie chodzi o
    przechwycenie, a o wykorzystanie). Po drugie ze wzgledu na te trudnosc
    wlasnie jest to zupelnie ekonimicznie nieoplacalne.

    > bo niby dlaczego miałoby się nie dać ?
    >
    > mam tylko nadzieję że nie pracujesz w banku - bo jako klient możesz wierzyć
    > w co chcesz, w św Mikołaja , sierotkę Marysię czy to że pewne rzeczy są
    > niewykonalne

    Jesli probojesz mnie obrazic to jestesc po prostu glupi.

    > natomiast mam nadzieję że Ci którzy pracują w bankach a szczególnie w
    > działach IT i bezpieczeństwa mają troche wiecej wiedzy i są otwarci na to
    > czego może nie ma dzisiaj ale jest jak najbardziej prawdopodobne że wystąpi
    > jutro
    >
    > ci z BPH jak widać mysleli w podobny do Ciebie sposób - ich rzecznik do dziś
    > twierdzi że jest super więc o co chodzi ?

    Ze rzecznik jest glupi, a programistom nikt nie wytlumaczyl o co chodzi,
    wiec zrobili po swojemu, czyli do dupy.

    > dobra o pisaniu programów nie masz pojęcia - zakłądając że masz odrobinę
    > pojęcia o ekonomii -
    > wiesz że jest duże bezrobocie i nawet dość zdolny programista po studiach
    > wcale nie ma łatwo na rynku pracy ??

    To nie ma zadnego znaczenia. Bezrobotny programista po studniach nie ma
    tyle kasy, zeby taka operacje przeprowadzic.

    > jak myślisz, czy zakładając że można z czegoś takiego wyciągnąc np kilkaset
    > tysięcy złotych przy odrobinie szczęścia i trafieniu na naiwnych i bogatych
    > klientów banku - czy to dalej nie ma sensu ?
    > za parę miesięcy pracy ?

    Nie ma ekonomicznego sensu.

    > nie wiem ile zarabiasz miesięcznie ale zapewniam że ludzie robią
    > przestępstwa dużo gorsze - typu napad z użyciem niebezpiecznego narzędzia by
    > zyskać głupi telefon komórkowy wart 300 zł na giełdzie

    Tak koncza programisci?

    > nic

    > ale po co skoro i tak nie jesteś go w stanie zrozumieć bo nie programujesz
    > - to co wyżej mogłeś przeczytać jest pewnym ogólnym zarysem - jak rozumiem
    > nie widzisz niczego co stałoby w rażącej sprzeczności z możliwościami
    > wykonania ?
    > ja np widzę pare problemów technicznych - ale tak zgrubsza oceniając żaden z
    > nich nie jest "nie do przejścia"

    OK. Przestan marudzic i wreszcie opisz procedure. Wiem, ze napiszesz ja
    jak kazdy programista calkowicie nieczytelnie, ale nie boj sie, dorwe
    kazdy brak logiki. Zbyt duzo mialem doczynienia z programistami, zeby
    sobie z nimi nie radzic.

    > pewnie to bardzo bardzo subtelna różnica bo jej nie rozumiem
    > czyli już zaczynasz zakładać że można przechwycić ale jeszcze nie możesz
    > założyć że uda się wykorzystać :-)

    Bo sie nie da. Jeszcze nie udowodniles, ze sie da. I to nie doslownie,
    ale pokazujac sensowna procedure.

    > bredzisz i to śmiesznie, ile razy czytałem na tej grupie o osobach którym
    > skradziono kartę i złodzieje w kilkanaście minut byli w stanie zrobić zakupy
    > w sklepie

    Jestes albo glupi, alebo nie wiesz co napisac, wiec klepiesz byle co.

    > zakładając że ktoś jest przygotowany do tego numeru, ma założone lewe konta
    > na które chce przelać kasę i tylko czeka na naiwnego który się nawinie -
    > kilka minut i gotowe - przelew zrobiony
    > na tego posta odpisałeś po paru minutach a przecież nikt Ci za niego nie
    > płaci
    > gdybyś mógł zarobić na tym sporo kasy - poprostu siedziałbyś grzecznie i
    > czekał ...

    Ja nie jestem zlodziejem.

    > a skąd wziąłeś kwotę 1 mln ?

    To byl ot taki sobie przyklad. Szkoda, ze nie zrozumiales.

    Bartol