  • 51. Data: 2004-07-06 18:38:47
    Temat: Re: Przelew ze zlym adresem
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 6 Jul 2004 17:56:38 +0000 (UTC), w <ccep4m$fmj$1@sunflower.man.poznan.pl>,
    Miernik <m...@c...pl> napisał(-a):

    > Nie widze powodu dla którego nie miałobybyć można sprzedawać na
    > przelew i zakładać rachunke bankowy zakładając jednocześnie pełną
    > prywatność.

    A to nie kłóci się z ideą umów kupna-sprzedaży, a przede wszystkim z prawem?

  • 52. Data: 2004-07-06 18:52:01
    Od: Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com>

    On Tue, 6 Jul 2004 15:59:41 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Używaj Escrow. Nie widzę powodu dla którego nie miałbyś używać Escrow.

    A ja widzę. Jest nim wysoka prowizja (3% kwoty).

    Pozdrawiam, CV.

  • 53. Data: 2004-07-06 19:33:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

    > Jak zero? Przecież skoro są dwie cyfry kontrokne, to jeden na sto
    > losowych numerów konat jest poprawny (przynajmniej poprawny co do

    Ale pomylka w _jednej cyfrze_ daje nam tylko 9 roznych numerow, z
    ktorych ŻADEN nie jest poprawny.

    MJ

  • 54. Data: 2004-07-06 19:43:12
    Od: "Gabi" <z...@p...fm>

    > Prywatność.
    > Miernik

    Nie zakladaj zatem konta. Nie wychodz najlepiej na dwor - a nuz ktos cie
    rozpozna?;)
    Twoje podejscie jest conajmniej dziwne. I jak dla mnie jest tak samo
    podejrzane. Juz nawet patrzac z punktu widzenia pozniejszej
    odpowiedzialnosci prawnej na przyklad za sprzedaz zlego produktu. No bo
    pozniej jak klient ma dochodzic na przyklad swoich praw przed sadem jesli
    wyslal do ciebie przelew i nie podal twoich danych? Przeciez w kazdej chwili
    sie mozesz sie wyprzec w zywe oczy ze ty nic nie wiedziales za co ktos ci
    placi.
    Oczywiscie moze to i uogolnienie, ale powiem jedno - w zyciu bym nie wyslal
    sprzedawcy ktory chce zachowac swe dane dla siebie zlamanego grosza.
    ps. juz moze tak bardziej humorystycznie na zakonczenie - Twoja zona jesli
    ja masz wie jak sie nazywasz? Czy jeszce jej nie powiedziales... ?:))) Bo w
    takich sytuacjach moze to twoje podejscie do prywatnosci by sie przydalo..
    ahh.. coz by to bylo za zycie:))))

    Pozdrawiam:)
    Gabi

  • 55. Data: 2004-07-06 20:02:04
    Od: "Gabi" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Jerry vel Szkodnik" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns951EAFC1D9013Jerry@127.0.0.1...
    > Jarek Andrzejewski naklikał posta o treści następującej:
    > [...]
    >
    > dziękuję za wsparcie, bo normalnie zaczynałem wierzyc, że bredzę
    > ;)
    > Pozdrawiam
    > Jerry vel Szkodnik

    No to jeszce ode mnie wsparcie w calej okazalosci:)) Sledze ten watek i moje
    zdanie zgadza sie w 100% z Waszym (tzna Jerry vel Szkodnik i Jarek
    Andrzejewski). Bronicie rozsadku:)
    Nie bede powtarzal Waszych argumentow i racji. Podam tylko pewien przyklad z
    zycia wziety.
    Dostalem ostatnio przelew za program, ktory sprzedaje na Allegro.
    Nadawca przelewu: imie i nazwisko kupujacego
    Odbiorca: moje imie i nazwisko
    Tytul wplaty: za program

    Powiem jedno - ten ktos kto przyjal ten przelew to ostatni osiol. Ciekawe
    jak ja mam wyslac teraz komus kto mi zaplacil ten program. Na jaki adres???
    Bo jedyne co znam z tresci przelewu o imie i nazwisko nadawcy.
    Interweniowalem w banku w ktorym nadano przelew, ale mnie zbyli najogolniej
    mowiac. Podalem im o jaki przelwe chodzi, z jakiego dnia, kto wplacil, ajki
    tytul wplaty i jedyne co to poprosilem zeby sie skontaktowali z ta osoba
    jesli moga (no bo jesli to klient ich banku to moze go znaja). Ale tym
    sposobem sie nie udalo. Ja nawet nie mam komu zwrocic tych pieniedzy. I czy
    ktos chce wierzyc czy nie, naprawde fatalnie sie czuje ze swiadomoscia ze
    dostalem pieniadze a kupujacy nie dostal tego czego chcial. Pewnie teraz
    pomstuje ile sie da. I wymysla mi od %$%^^. Taka sytuacja by sie nie
    zdarzyla gdyby trzeba bylo podawac adres wplacajacego i odbiorcy i gdyby
    byla lepsza weryfikacja danych.
    Pozdrawiam
    Gabi
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=84618

  • 56. Data: 2004-07-06 20:06:11
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> wrote:

    > A to nie kłóci się z ideą umów kupna-sprzedaży,

    Każdy może mieć własną idęę umów kupna-sprzedaży.

    > a przede wszystkim z prawem?

    zakładać rachunek bankowy w polsce z polskim - prawdopodobnie tak
    ale wystarczy pozbawić to zdanie dowolnego wyrazu i ...
    Poza tym prawo można zmienić, nie zawsze piszę o aktualnym prawie,
    tylko o tym jak ja uważam że powinno być.

    sprzedawać na przelew zachowując prywatność - nie widzę powodu nawet w
    polskim prawie, proszę o paragraf.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 57. Data: 2004-07-06 20:18:44
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Gabi <z...@p...fm> wrote:

> [...]
    > sie mozesz sie wyprzec w zywe oczy ze ty nic nie wiedziales za co ktos ci

    Mało tego, w ogóle może nie mieć kogo podać w pozwie bo przecież nie
    można pozwać numeru konta :) I co z tego.
    W wielu transakcjach w ogóle nie ma sensu brać pod uwagę ewentualności
    skorzystania z usług państwowych sądów.

    > Oczywiscie moze to i uogolnienie, ale powiem jedno - w zyciu bym nie wyslal
    > sprzedawcy ktory chce zachowac swe dane dla siebie zlamanego grosza.

    A ja mam konto w banku który nie dość że klient jest anonimowy
    względem niego to i bank jest anonimowy klientów i reszty świata.
    http://www.yodelbank.com/ - zapraszam.
    I trzymam tam prawdziwe pieniądze.

    Są różne podjeścia do życia.
    Czasem trzeba sobie uświadomić że świat nie kończy się na polskim, czy
    nawet jakiegokolwiek państwa systemie prawnym. Jest dużo szerszy.
    Czasem dużo efektywniejsze jest opieranie się na postrzeganej
    reputacji, własym due dilligence, oraz rachunku prawdopodobieństwa.

> [...]
    > takich sytuacjach moze to twoje podejscie do prywatnosci by sie przydalo..

    Nie mam żony, ale dzięki za spostrzeżenie - jak kiedyś będę miał, to
    pomyślę o tym (czy jej powiedzieć jak się nazywam)... :)))

  • 58. Data: 2004-07-06 20:23:34
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 6 Jul 2004 22:02:04 +0200, w <ccf0gf$ntl$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Gabi"
    <z...@p...fm> napisał(-a):

> [...]
    > pomstuje ile sie da. I wymysla mi od %$%^^. Taka sytuacja by sie nie
    > zdarzyla gdyby trzeba bylo podawac adres wplacajacego i odbiorcy i gdyby

    A to nie wystarczy odesłać przelew z adnotacją, hmmm?

  • 59. Data: 2004-07-06 20:26:02
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2004 22:02:04 +0200,
    osoba podpisana: Gabi <z...@p...fm>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > Tytul wplaty: za program
    >
    > Powiem jedno - ten ktos kto przyjal ten przelew to ostatni osiol. Ciekawe
    Co to znaczy ktoś kto przyjąl?
    > jak ja mam wyslac teraz komus kto mi zaplacil ten program. Na jaki adres???
    Nijak. Czekać, aż się odezwie :-) Po to jest właśnie pole tytuł
    przelewu, żeby można było doprecyzować, że Faktura XXXX albo zamówienie
    YYY. A z czego faktura XXX - to już powinna być umowa, wymiana maili or
    sth.

    > dostalem pieniadze a kupujacy nie dostal tego czego chcial. Pewnie teraz
    > pomstuje ile sie da. I wymysla mi od %$%^^. Taka sytuacja by sie nie
    Trudno.
    > zdarzyla gdyby trzeba bylo podawac adres wplacajacego i odbiorcy i gdyby
    > byla lepsza weryfikacja danych.
    Adres wpłacającego i odbiorcy trzeba (jeszcze?) podawać, jak ktoś nie chce to
    sam sobie winien. A co do weryfikacji: Jakoś żaden z jej adwokatów nie podał
    sensownego algorytmu, który miałby akceptowalną stopę błędów. (bo ja wiem ?
    poniżej 1%?) Mimo, że podobno to takie proste jest.

    KJ

    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 60. Data: 2004-07-06 20:28:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004 17:56:38 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Nie widze powodu dla którego nie miałobybyć można sprzedawać na
    >przelew i zakładać rachunke bankowy zakładając jednocześnie pełną
    >prywatność.

    ale IMHO chęć zachowania prywatności kłóci się trochę z chęcią
    zawierania umów z innymi ludźmi. Skoro chcesz być sprzedawcą, to chyba
    nie chcesz uniemożliwić kupującemu dochodzenia swoich praw związanych
    choćby z rękojmią.
    --
    Jarek Andrzejewski