  • 41. Data: 2004-07-06 15:59:41
    Temat: Re: Przelew ze zlym adresem
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl> wrote:

    > No to mi bardziej pasuje Amerykański.Zanim wyśle towar moze sprawdzic czy
    > dane dobrze wpisane.
    > (to jest zwykły ping-pong) Każdy z nas ma prawo do swojego zdania.

    A jak coś sprzedajesz to masz przechlapane, nigdy nie wiesz czy
    pieniądze które otrzymałeś zaraz nie znikną.
    System amerykański jest tragiczny dla sprzedających, co się przekłada
    na ogromną nieufność sprzedawców wobec kupujących (a nie na odwrót jak
    u nas). Tam więcej do stracenia ma sprzedający, kupujący do stracenia
    nie ma właściwie nic. Praktycznie każdy przelew jest odwracalny w
    ciągu 90 dni z dowolne błahego, wydumanego powodu i jedynie
    zakomunikowanego przez klienta banku telefonicznie, bez żadnego
    dowodu. Tysiące kupujących oszukuje na eBay zamawiając towar, płacąc,
    a po otrzymaniu przesyłki dzwoniąc do swojego banku że "nie otrzymali"
    i niech wycofają przelew. I sprzedawca zostaje na lodzie.

    > Ja jak na razie jakiegokolwiek przyśpieszenia nie zobaczyłem, jak trwało to
    > 2-3 dni tak trwa. Pomijam przelewy wewnątrzbankowe itp.

    Jakie 2-3 dni? Przelew z banku do banku wysłany np z Integrum o 15:30
    jest księgowany o 17:15-17:30 w Inteligo tego samego dnia, tak samo
    inne sesje. Chciałeś powiedzieć 2-3 godziny chyba.

    > Dwie różne sytuacje: jedna jawne oszustwo i OK sam sobie jestem winny, ale
    > gdyby liczyło się coś poza nr rach to by przekręt nie wyszedł,

    Używaj Escrow. Nie widzę powodu dla którego nie miałbyś używać Escrow.

    > druga sprawa
    > to źle wpisane cyferki i sru poszło nie do A tylko do B i dopóki wiem kim
    > jest B nie ma sprawy, liczę, że odda.

    Teraz są cyfry kontrolne w IBAN i nie ma tego problemu.

    > Zgadzam się oszustwo oszustwem moja wina pomyłka ok też moja, ale dlaczego
    > nie mogę wymagać większej kontroli. Jako klient mam prawo. To czy banki
    > będą czy nie będą robić po mojej myśli nie ma nic do rzeczy... zawsze można
    > bank czy państwo zmienić. Mi osobiście podoba sie system w USA(jeśli
    > mówisz, że tam tak jest), albo tak jak było jak cos sie nie zgadzało to
    > wracało i już.

    Na szczeście banki nie mają monopolu na rozliczenia, zostaje jeszcze
    http://pecunix.com (gdzie w ogóle nazwiska nie trzeba podawać przy
    zakładaniu konta) i http://www.e-gold.com/ gdzie przy wysyłaniu się
    tylko numer podaje. I to lubię.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 42. Data: 2004-07-06 16:22:26
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2004 15:44:26 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Miernik <m...@c...pl>
    napisała:

    > A w ogóle: jakie w tej chwili są prawnie dopuszczalnie powody aby bank
    > zrobił storno?
    Hmm, w tych regulaminach które czytałem były jedynie ogólne uwagi, że do
    naprawienia błędnego księgowania"
    Ale mi się to raz zdarzyło, z 5 lat wstecz.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Keyboard error press F1 continue

  • 43. Data: 2004-07-06 16:23:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Miernik wrote:

    > Prywatność.

    Ciekawe...

    KG

  • 44. Data: 2004-07-06 16:42:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

    > Teraz są dwie cyfry kontrolne w IBAN i prawodopodobieństwo że przelew
    > po przekręceniu jednej cyferki zostanie przyjęty jest 1%,

    ... a dokladnie to 0%.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2004-07-06 16:43:37
    Od: Benny <zbkm@_usun_interia.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > hmmm. Wiem, wiem, automaty. Ale gdyby pozwolić na księgowanie tego co
    > się zgadza od razu (np. zmiana liter na wielkie, usunięcie spacji,
    > transliteracja polskich znaków), a to co się nie zgadza - do ręcznej
    > analizy? Pracownik rzuciłby tylko okiem: "K.Onca" - "Kamil Jońca" -
    > ok, puszcza, literówka.

    To nie jest scisłe - co to znaczy literówka?? a może nie literówka? Kto
    ma o tym decydować? Albo coś się zgadza z wzorcem albo nie. Mam w pracy
    podobny system, z tym, że OCRem traktowane są dokumenty papierowe
    (zeskanowane) i babki które robią na korekcie widzą obraz - mogą
    poprawić jak system odrzuci, bo mają podgląd na zeskanowy dokument,
    tutaj może tylko zgadywać.

    Zbyszek

  • 46. Data: 2004-07-06 17:16:44
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > ... a dokladnie to 0%.

    Jak zero? Przecież skoro są dwie cyfry kontrokne, to jeden na sto
    losowych numerów konat jest poprawny (przynajmniej poprawny co do
    IBANowatości). Czyli 1% przelewów ze pomyłką zostanie przyjętych do
    realizacji.

  • 47. Data: 2004-07-06 17:27:17
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2004 17:16:44 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Miernik <m...@c...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > losowych numerów konat jest poprawny (przynajmniej poprawny co do
    > IBANowatości). Czyli 1% przelewów ze pomyłką zostanie przyjętych do

    To co napisałeś byłoby prawdą pod 2-ma założeniami
    a) dowolna pomyłka byłaby jednakowo prawdopodobna
    b) nie byłoby innych metod kontrolnych
    Ad.a) mądrzy ludzie twierdzą, ze pewne pomyłki (np. zamiana 2 cyfr
    miejscami) są częstsze niż inne. OIMW NRB jest o wiele czulszy na tego
    rodzaju pomyłki.
    b) oprócz IBAN, w numerach jest zastosowana np. cyfra konttrolna w
    numerze banku.
    Tak system bankowy do realizacji przyjmie mniej niż 1% błędnych
    przlewów.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 48. Data: 2004-07-06 17:50:08
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ccemps$dvt$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    > losowych numerów konat jest poprawny (przynajmniej poprawny co do
    > IBANowatości). Czyli 1% przelewów ze pomyłką zostanie przyjętych do

    Hmm..... chyba tylko przy zalozeniu, ze pomyliles sie TYLKO w cyfrach
    kontrolnych.

    AP

  • 49. Data: 2004-07-06 17:53:57
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004 15:39:43 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Prywatność.

    To nie sprzedawaj na przelew. A przede wszystkim: nie zakładaj
    rachunku bankowego!
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 50. Data: 2004-07-06 17:56:38
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > To nie sprzedawaj na przelew. A przede wszystkim: nie zakładaj
    > rachunku bankowego!

    Nie widze powodu dla którego nie miałobybyć można sprzedawać na
    przelew i zakładać rachunke bankowy zakładając jednocześnie pełną
    prywatność.