  • 11. Data: 2007-09-11 06:09:14
    Temat: Re: Prasówka: klientowi nie spodobało się kupowanie walut do spłaty kredytu
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    MK pisze:

    > A jak zakladasz lokate np w usd to po kilku m-cach wymianiasz na pln po
    > tym samym kursie? Znane mi banki daja kredyty denominowane w walutach,
    > oznacza to ze ta waluta jest punktem odniesienia. Mozna sobie wyobrazic
    > kredyt denominowany w zlocie lub miedzi.

    Ale tu chodzi o to ze kredytu w CHF nie mozesz splacac za pomoca CHF.

  • 12. Data: 2007-09-11 06:13:22
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    MK pisze:

    > A jak wezmiesz kredyt denominowany w zlocie to zloto przyniesiesz do banku?

    A widzisz jakis problem z zakupem zlota , imho jesli biore kredyt w
    zlocie to powinienm miec mozliwosc splaty przynoszac zloto lub nabywajac
    to zloto w banku po ich kursie?

    W przciwnym wypadku zostaje zmuszony do nabycie zloto w tym banku po
    kursie astronomicznym wedle widzimisie prezesa.

    > Kredyt denominowany jest dobrym sposobem na uzyskanie kredytu niżej
    > oprocentowanego. Czym różni się on od zwykłego kredytu walutowego?
    > Zawieramy z bankiem umowę na kredyt w określonej walucie, jednak
    > przyznane środki dostajemy w złotówkach. Nie musimy każdorazowo kupować
    > waluty, aby dokonać spłaty raty kredytowej. Kredyt też spłacamy bowiem w
    > złotówkach. Zarówno nasze wpłaty, jak i wypłaty kredytu są każdorazowo
    > przeliczane na złotówki po bieżącym kursie z danego dnia. I właśnie z
    > tym wiąże się największy problem i ryzyko.

    IMHi biorac kredyt walutowy powininem miec mozliwosc jego odebrania w
    walucie i splacania w walucie inaczej zostaje okradany na tabeli kursow.

  • 13. Data: 2007-09-11 06:14:05
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    badzio pisze:

    > Ci co nie chca dac zarobic bankom dodatkowego gorsza na spreadzie, biora
    > kredyt w PLN

    Nie, biora kredyt w jenach :) i splacaja w jenach

  • 14. Data: 2007-09-11 06:16:22
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    MK pisze:
    > "gg" <g...@m...com> wrote in message

    > Wez kredyt w NBP to bedziesz splacal po kurcie NBP :). Kurs NBP jest
    > wyliczny na podstawie srednich. Chcialbys zeby ktos ustalal po jakiej
    > cenie masz sprzedawac towary ktore produkujesz? I dlaczego taki kurs
    > mialby byc stosowany tylko przy splatach kredytow?
    > Wiesz o tym, ze gdyby wszystki banki stosowaly kurs NBP to nie byloby go
    > na podstawie czego ustalic?

    Tabela kursow moze byc dowolna. Ale udzielajac kredytu MUSZE miec
    mozliwosc jego splaty w walucie inaczej tabela kursow mojego banku
    zawsze mnie okradnie bo dziwnie niekorzysta jest.

    IMHO klienci zostali oszukani bo spread osiaga gigantyczne rozmiary i z
    roku na rok gdy marze spadly robi sie wiekszy. Zeby przedziwdzialac
    oszustwom bankow musi byc mozliwosc przyniesienia CHF i takiej splaty

  • 15. Data: 2007-09-11 06:45:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2007 22:50:48 +0200, MK napisał(a):

> [...]
    > nasze wpłaty, jak i wypłaty kredytu są każdorazowo przeliczane na złotówki
    > po bieżącym kursie z danego dnia. I właśnie z tym wiąże się największy
    ml

    > Jak widac pod rzadami PiSu edukacja finansowa nie posunela sie ani o krok do
    > przodu.

    Tak masz rację. Twój post świadczy o tym najlepiej.
    Musisz rozróżnić dwie rzeczy. Kredyt w walucie i kredyt denominowany w
    walucie. W pierwszym wypadku powinna być możliwość wypłaty i wpłaty waluty
    a nie złotówek. W drugim wypadku nie widzę żadnych podstaw do istnienia
    spreadu większego od zera.

  • 16. Data: 2007-09-11 06:48:22
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Ale tu chodzi o to ze kredytu w CHF nie mozesz splacac za pomoca CHF.

    W Fortis Banku możesz ;-)

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2007-09-11 10:35:04
    Temat: Re: Prasówka: klientowi nie spodobało się kupowanie walut do spł
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@N...gazeta.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):

    > Prawdę mówiąc, nie widzę uzasadnienia dla stosowania kursu innego, niż
    > średni.

    Pretensje prosze kierowac do ustawodawcy. A jak chcesz wziac kredyt stricte
    walutowy, to wystap o zezwolenie dewizowe. Kosztuje to maksymalnie kilkaset
    zlotych, czas dwa tygodnie - panie z NBP sa bardzo pomocne.

    Kurs sredni zgodnie z nazwa jest kursem srednim i to ze scisle okreslonego
    przedzialu czasu.

  • 18. Data: 2007-09-11 10:44:55
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@N...gazeta.pl>

    gg <d...@d...d.> napisał(a):

    > niech stosują nadal swoje kursy do kupna i sprzedaży waluty ale nich
    > przestaną dymać ludzi na spredzie i zastosują do spłaty kredytów kurs NBP.
    > NBP dalej bedzie mial z czego ustalać kurs średni.

    Jedno z drugim sie wyklucza, sprobuj jeszcze raz. To moga stosowac czy nie
    moga stosowac swoje tabele. I nie sadzisz chyba, ze NBP wylicza kurs sredni z
    tabel kursowych.

    > BTW ja mam kredyt w PLN i prawdę mówiąc mi to lotto jak banki dymają na
    > spredzie swoich klientów ale jest to niezły przekręt w majestacie prawa.

    Chcial nizsze oprocentowanie, to ma w zamian za roznice kursowe. Banki nie sa
    instytucja charytatywna.

  • 19. Data: 2007-09-11 11:06:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Przemek Wrzesinski" <p...@N...gazeta.pl> writes:

    > Pretensje prosze kierowac do ustawodawcy. A jak chcesz wziac kredyt stricte
    > walutowy, to wystap o zezwolenie dewizowe.

    A to wciaz potrzebne jest? Jesli nie chodzi o dzialalnosc gospodarcza
    (klienta, nie banku)?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2007-09-11 12:38:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> wrote in message

    > Ale tu chodzi o to ze kredytu w CHF nie mozesz splacac za pomoca CHF.

    Kredytu DENOMINOWANEGO w walucie nie mozesz splacac w walucie. Jak sobie
    wezmiesz kredyt walutowy, to bedziesz mogl. Problem w tym, ze polskie banki
    oferuja kredyty DENOMINOWANE a nie walutowe.

    MK