  • 1. Data: 2007-09-10 18:01:41
    Temat: Karta kredytowa - problem z terminami rozliczenia
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jestem klientem mBanku.
    Jak widzę na liście ostatnich dwunastu wyciągów, data zamknięcia
    wyciągu wypada za każdym razem trochę inna - między 8. a 10. dniem
    kolejnego miesiąca. Czym to jest spowodowane, bo nie rozkładem
    niedziel (znalazłem przypadki to obalające)? Czy można przewidzieć,
    kiedy będzie najbliższe rozliczenie karty, tak aby zrobić zakupy w tym
    dniu i być spokojnym, że obciążą one już następny miesiąc?
    Aktualnie karta jest ciągle nie podliczona (10 IX), chociaż przed
    rokiem dzień zamknięcia wypadł na 8 IX (czyli 9 IX rano był wystawiony
    wyciąg).
    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2007-09-10 18:16:44
    Od: "Znacznik" <z...@T...pl>

    Użytkownik "adp" napisał w wiadomości

    >Jak widzę na liście ostatnich dwunastu wyciągów, data zamknięcia
    >wyciągu wypada za każdym razem trochę inna - między 8. a 10. dniem
    >kolejnego miesiąca. Czym to jest spowodowane

    Prawdopodobnie tym, że bank czeka macBank czeka aż transakcje zostaną
    rozliczone i dopiero wystawia wyciąg. Też takie coś kiedyś zauważyłem jak
    jeszcze miałem tam kartę. Ciekawe ile jest maksimum takiego oczekiwania
    przez bank, bo rozliczenie może czasami się przeciągnąć. Natomiast w mille
    zauważyłem inna sytuację. Bank wystawia wyciąg kiedy trzeba, a ewentualne
    transakcje z poprzedniego okresu rozliczeniowego przepisuje na bieżący z
    chwilą rozliczenia. Przez to GP można mieć kilka dni dłuższe.

    Pzdr.

  • 3. Data: 2007-09-10 19:16:38
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    adp <a...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > wyci=B1gu wypada za ka=BFdym razem troch=EA inna - mi=EAdzy 8. a 10. dniem
    > kolejnego miesi=B1ca. Czym to jest spowodowane, bo nie rozk=B3adem
    > niedziel (znalaz=B3em przypadki to obalaj=B1ce)? Czy mo=BFna przewidzie=E6,
    > kiedy b=EAdzie najbli=BFsze rozliczenie karty, tak aby zrobi=E6 zakupy w tym
    > dniu i by=E6 spokojnym, =BFe obci=B1=BF=B1 one ju=BF nast=EApny miesi=B1c?
    > Aktualnie karta jest ci=B1gle nie podliczona (10 IX), chocia=BF przed
    > rokiem dzie=F1 zamkni=EAcia wypad=B3 na 8 IX (czyli 9 IX rano by=B3 wystawi=

    U mnie jest to 20, 21 lub 22 - i zawsze jeśli nie jest 20-go to jest to
    spowodowane weekendem. Zawsze było tak że transakcje wykonane 19-go lub 20-go
    były rozliczane w kolejnym okresie, ale ostatnio zapłaciłem dość sporą sumę za
    granicą właśnie 20-go aby zostało to rozliczone za miesiąc a tu zonk, bank
    rozliczył transakcję w tym samym dniu:/

    Sinus

  • 4. Data: 2007-09-10 19:25:09
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Mam kk w kilku bankach i nawet jak wykonam transakcje 1 do max. 3 dni przez
    zakończeniem okresu rozliczeniowego to wchodzą one dopiero do kolejnego
    wyciągu (korzystam z pełnego GP) ;-))

    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2007-09-10 19:26:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > kolejnego miesiąca. Czym to jest spowodowane, bo nie rozkładem
    > niedziel (znalazłem przypadki to obalające)?

    bo nie chodzi o niedziele tylko o dni wolne (soboty i niedziele)

    > Aktualnie karta jest ciągle nie podliczona (10 IX), chociaż przed
    > rokiem dzień zamknięcia wypadł na 8 IX

    wtedy 8-go to był piątek i zamknęli na podsumowaniu dnia,
    w tym roku wypadła sobota więc zamkną dzisiaj.

    mBank generalnie udaje, że w dni wolne nie pracuje.

  • 6. Data: 2007-09-10 19:34:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    adp napisał(a):
    > Z góry dzięki za pomoc.

    Ja w Multibanku mialem to samo. Okres rozliczeniowy niby mialem na 5
    dzien kazdego miesiaca, a wyciagi raz sie generowaly 5 raz 6 czasem 8.
    Widac BRE juz tak ma.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-09-10 19:38:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 10 Sep 2007 19:16:38 +0000, Sinus napisał(a):

    > U mnie jest to 20, 21 lub 22 - i zawsze jeśli nie jest 20-go to jest to
    > spowodowane weekendem.

    mBank ma tak w regulaminie - okres rozliczeniowy nie może zakończyć się w
    weekend. Natomiast zabawny jest Citak, u którego okres może kończyć się
    nawet w połowie dnia (sic!)
    Kiedyś tłumaczyłem jakiejś pannie od reklamacji, że terminy, że kodeks
    cywilny, ale to nie miało sensu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-09-10 19:45:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@o...com> wrote in message

> [...]
    > nawet w połowie dnia (sic!)
    > Kiedyś tłumaczyłem jakiejś pannie od reklamacji, że terminy, że kodeks

    Jakie terminy, jaki KC? Mam karte Citi od lat i jak mam ustawiony koniec
    okresu rozliczeniowego na 7, to zawsze konczy sie 7. Nie moze sie konczyc w
    srodku dnia, bo wszystkie transakcje sa rozliczane raz dziennie podczas
    nosnego przetwarzania.

    MK

  • 9. Data: 2007-09-10 19:51:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2007 21:45:28 +0200,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
    [....]
    > srodku dnia, bo wszystkie transakcje sa rozliczane raz dziennie podczas
    > nosnego przetwarzania.

    "nocnego" wg czasu PL czy singapuru ?
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 10. Data: 2007-09-10 20:13:34
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 10 Sep 2007 21:45:28 +0200, MK napisał(a):

> [...]
    > okresu rozliczeniowego na 7, to zawsze konczy sie 7. Nie moze sie
    > konczyc w srodku dnia, bo wszystkie transakcje sa rozliczane raz

    Tak? Może, wiem jednak, że miewałem różne przeboje z przelewami z karty i
    tak mi to właśnie pani tłumaczyła "to że na umowie jest 25 każdego
    miesiąca nie oznacza, że okres rozliczeniowy nie może się w niektórych
    przypadkach kończyć np. 26".