  • 21. Data: 2007-09-11 12:46:44
    Temat: Re: Prasówka: klientowi nie spodoba3o sie kupowanie walut do sp3aty kredytu
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
    news:fc5di2$p5f$3@news.onet.pl...
> [...]
    ml

    > Tak masz rację. Twój post świadczy o tym najlepiej.
    > Musisz rozróżnić dwie rzeczy. Kredyt w walucie i kredyt denominowany w
    > walucie. W pierwszym wypadku powinna być możliwość wypłaty i wpłaty waluty
    > a nie złotówek.

    A nie zauwazyles, ze ciagle uzywam slowa denominowany?

    > W drugim wypadku nie widzę żadnych podstaw do istnienia
    > spreadu większego od zera.

    Dla pobieranie odsetek pewnie tez nie widzisz uzasadnienia?

    MK

  • 22. Data: 2007-09-11 12:59:55
    Temat: Re: Prasówka: klientowi nie spodobało się kupowanie walut do spłaty kredytu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Kredytu DENOMINOWANEGO w walucie nie mozesz splacac w walucie. Jak
    > sobie wezmiesz kredyt walutowy, to bedziesz mogl. Problem w tym, ze
    > polskie banki oferuja kredyty DENOMINOWANE a nie walutowe.

    A co to, Twoim zdaniem, znaczy "DENOMINOWANY"? W moim przekonaniu
    denominacja to okreslenie ilosci pieniedzy.

    Innymi slowy, kwota kredytu podana jest w innej walucie niz zlotowki
    (BTW: zlotowka, aka PLN, to takze waluta, tyle ze dla wiekszosci
    Polakow nie jest "obca").
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2007-09-11 13:10:54
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Czy w umowach na kredyt hipoteczny jest wpisana maksymalna procentowa
    roznica miedzy kursami kupna/sprzedazy? Podstawowym problemem jest to,
    ze nie wiadomo jak w ciagu tych 30 lat bank ustali sobie kursy, a moze
    je ustalic bardzo niekorzystnie dopiero po jakims czasie
    Marx

  • 24. Data: 2007-09-11 13:17:44
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 11 Sep 2007 14:38:10 +0200, MK napisał(a):

    > Kredytu DENOMINOWANEGO w walucie nie mozesz splacac w walucie. Jak sobie
    > wezmiesz kredyt walutowy, to bedziesz mogl. Problem w tym, ze polskie banki
    > oferuja kredyty DENOMINOWANE a nie walutowe.

    Więc tak jak napisał jureq, jeśli kredyt jest tylko denominowany w obcej
    walucie, to nie ma żadnego uzasadnienia aby spread był różny od zera.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 25. Data: 2007-09-11 16:08:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > A co to, Twoim zdaniem, znaczy "DENOMINOWANY"? W moim przekonaniu
    > denominacja to okreslenie ilosci pieniedzy.

    Co oznacza, ze kredyt jest w PLN, a zostal tylko wyrazony w walucie obcej.
    Tak wiec klient ma placic w pln kwote wyrazona np w CHF.

    MK

  • 26. Data: 2007-09-11 16:09:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > Więc tak jak napisał jureq, jeśli kredyt jest tylko denominowany w obcej
    > walucie, to nie ma żadnego uzasadnienia aby spread był różny od zera.

    A ja znajduje... jest popyt... banki tak jak i klienci biora na siebie
    ryzyko kursu walutowego.

    MK

  • 27. Data: 2007-09-11 16:14:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> wrote in message

    > Tabela kursow moze byc dowolna. Ale udzielajac kredytu MUSZE miec
    > mozliwosc jego splaty w walucie inaczej tabela kursow mojego banku zawsze
    > mnie okradnie bo dziwnie niekorzysta jest.
    >
    > IMHO klienci zostali oszukani bo spread osiaga gigantyczne rozmiary i z
    > roku na rok gdy marze spadly robi sie wiekszy. Zeby przedziwdzialac
    > oszustwom bankow musi byc mozliwosc przyniesienia CHF i takiej splaty

    A gdybys pracowal w banku to bys powiedzial, ze klienci oszukali bo dostali
    plny po kursie o 20 gr wyzszym niz jest obecnie?

    MK

  • 28. Data: 2007-09-11 18:10:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Co oznacza, ze kredyt jest w PLN, a zostal tylko wyrazony w walucie
    > obcej. Tak wiec klient ma placic w pln kwote wyrazona np w CHF.

    Nic z tych rzeczy. Umowa przypuszczalnie przewiduje taki sposob
    rozliczen, ale samo okreslenie "denominowany" oznacza po prostu
    "w walucie xxx".

    Myslisz ze jesli np. rzad zaciaga kredyty denominowane w euro,
    albo dolarach (co robi), to rozlicza sie w zlotowkach? :-)

    Banki nauczyly sie oszukiwac klientow jak tylko sie da, m.in.
    probujac zmieniac znaczenie powszechnie uzywanych slow, ale to
    nie znaczy, ze tak ma byc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2007-09-11 18:14:42
    Od: Ra <w.stopce>

    MK napisał(a):
    > "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> wrote in message

    > Kredytu DENOMINOWANEGO w walucie nie mozesz splacac w walucie.
    Z drugiej strony raty mam wyrażone w walucie i w umowie kredytowej mam
    wartośc kredytu jest wyrażona w chf więc dlaczego nie
    Dla mnie nawet było by ok jeśli by kurs dla lokat i kredytu był taki sam
    a chyba nie jest - millennium ma 2 tabele z kursami - co rodzi pole do
    manipulacji
    U mnie np żadna z 8 transz nie poszła wtedy kiedy się spodziewałem, więc
    mam podejrzenia że bank grupuje sobie transze kredytobiorców na dany
    dzień czy nawet godzinę i może ustalic kurs mniej korzystny dla
    kredytobiorców. Może jest inaczej ale ponieważ ten system jest
    nieprzejrzysty skąd mam miec pewnośc

  • 30. Data: 2007-09-11 18:23:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nic z tych rzeczy. Umowa przypuszczalnie przewiduje taki sposob
    > rozliczen, ale samo okreslenie "denominowany" oznacza po prostu
    > "w walucie xxx".

    Krzysku, wybacz ale nie bede dyskutowal o semantyce...
    http://www.hrk.pl/Slowniki/Term/?artykul=1431&sort=5
    &title=kredyt,denominowany,(indeksowany)

    > Myslisz ze jesli np. rzad zaciaga kredyty denominowane w euro,
    > albo dolarach (co robi), to rozlicza sie w zlotowkach? :-)

    Rzad w Polsce zaciaga kredyty w PLN, w innych walutach zaciaga kredyty w
    innych panstwach i splaca w walucie w ktorej pozyczyl. Nie ma mowy o zadnym
    kredycie denominowanym w walucie obcej.

    > Banki nauczyly sie oszukiwac klientow jak tylko sie da, m.in.
    > probujac zmieniac znaczenie powszechnie uzywanych slow, ale to
    > nie znaczy, ze tak ma byc.
    > --

    Bzdura, umowy jasno reguluja warunki kredytu. Jesli bank postepuje
    niezgodnie z umowa to nalezy wyegzekwowac jej przestrzeganie i jest to dosc
    latwe do zrobienia. Jesli bank przestrzega warunkow umowy to mowienie ze
    oszukuje jest oszczerstwem. Ale w IV RP sa napietnowane osoby/instytucje
    ktore mozna pomawiac o rozne rzeczy i swiete krowy ktore moga wszystko
    powiedziec i wlos im z glowy nie spadnie.

    MK