  • 21. Data: 2010-07-07 02:09:48
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:
    > (07.07.2010 00:24), Michal wrote:
    > [...]
    >
    > Co daje wypukłość? Inaczej - czym np. wypukła mastercard debetowa z
    > multibanku jest lepsza od płaskiej visy z inteligo?

    bo w mentalności sprzedawcy/wypożyczalni jest, że wypukła jest
    kredytowa, jest tam spory limit, ktory w razie czego bedzie można
    "zwinąć" na poczet rys na karoserii.
    A na debetowej można dostać odmowe i potem trzeba ganiac sie z klientem.

    Po za tym kredytówka świadczy(ła) o zaufaniu banków i dobrym morale
    okaziciela karty. Jeszcze 20 lat temu było to prawdą, ale mentalność
    ciężko zmienić w "tak" krótkim czasie. Szczególnie w mentalnie zastanych
    krajach, gdzie rutyna przewyższa kilkukrotnie swoim poziomem używanie
    rozumu.

  • 22. Data: 2010-07-07 09:11:10
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    > Na 99.99% od razu system krzyknie, ze to nie kredytowa karta.
    > Chyba, ze beda miec wylacznie "zelazko" to jest wlasnie ten 0.01% szans.

    Jaki system? terminal platniczy?

  • 23. Data: 2010-07-07 10:34:46
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > bo w mentalności sprzedawcy/wypożyczalni jest, że wypukła jest kredytowa,
    > jest tam spory limit, ktory w razie czego bedzie można

    Przede wszystkim to zmien swoja mentalnosc, i poczytaj czym jest kredyt a
    czym debet.
    Bo byc moze dla ciebie to tylko wypuklosc na karcie, alw wierzmi lub nie to
    opozycyjne pozycje w ksiegowosci.
    Ba, karta kredytowa nawet do konta nie jest przypisana... ale co ty o tym
    mozesz wiedziec, jak dla ciebie to tylko "wypuklosc".

  • 24. Data: 2010-07-07 10:36:21
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "WW3" <w...@o...pl> wrote in message

    > Jaki system? terminal platniczy?

    Np. terminal, telefoniczne sprawdzenie karty itp.
    Jak napisalem jedynie jak sprzedaca bedzie miec wiedze, ze o kredytowce
    decyduje "wypuklosc" karty i bedzie miec wylacznie zelazko, to masz szanse
    taka sama jak bys sam sobie zrobil karte:)
    Bo kredyt a debet to jak noc i dzien.

  • 25. Data: 2010-07-07 14:21:45
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    witek napisał(a):

    > Bo?

    nie wiem dlaczego.

    Można wypłacic pieniądze w bankomacie Lloydsa. Można zapłacić zdalnie
    za hotel. Można kupić bilet na autobus w nationalexpress.

    Nie można jednak doładować komórki w o2 online :/

    --
    mariusz

  • 26. Data: 2010-07-07 15:32:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mariusz wrote:

    > nie wiem dlaczego.
    >
    > Można wypłacic pieniądze w bankomacie Lloydsa. Można zapłacić zdalnie
    > za hotel. Można kupić bilet na autobus w nationalexpress.
    >
    > Nie można jednak doładować komórki w o2 online :/

    to moze raczej byc ograniczenie "na bank" natomiast nie sądze, zeby to
    dotyczylo konkretnie typu karty.

  • 27. Data: 2010-07-07 21:08:53
    Od: Michal <n...@n...org>

    Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel
    "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie,
    niejaki pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

    W dniu 07.07.2010 00:52, pmlb pisze:

    > "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > Czyzby?

    A jakże.

    > Nie prawda,

    Do nauki polskiego, pajacu.

    Nieprawda - pisze się razem
    potocznie - kolokwialnie, w sposób ogólnie rozumiany, nie zawsze zgodnie
    z rzeczywistością.

    > kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
    > opozycji!

    Poważnie?
    Niniejszym zostajesz mianowany również na eksperta od rachunkowości :)
    Oczywiście to, że kredyt różni się od debetu nie ma ŻADNEGO znaczenia z
    punktu widzenia sklepu.

    > Tu nie biega o to czy wypukla czy nie ale o linie kredytowa i gwarancyjna.

    Możesz to wyjaśnić? Od kiedy karta kredytowa ma jakieś "linie gwarancyjne"?

    > Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.

    Raczysz żartować- a poważnie, to niewiele wiesz o systemach płatności
    kartowych a się wymądrzasz. Skończ już...

    > Kredyt jak sama nazwa mowi jest pozyczka i bez wzgledu na aktualny stan
    > bedzie gwaratowac sprzedawcy pieniadze a bank bedzie dochodzic swoich
    > racji od posiadacza karty.

    Dokładnie to samo będzie się działo w przypadku obciążenia rachunku
    karty debetowej.

    > Dlatego kredytowka jest tak uznawana
    > zwlaszcza poza terenm operacyjnym swojego banku.

    ROTFL :) Kredytówka jest uznawana z powodu, o którym pisalo conajmniej
    kilka osób, nie tylko ja. Że coś się kiedyś tam komuś wydawało.

    > W banku odleglym o pare tysiecy km i w dodtaku nieznanym?

    Nie w banku a poprzez organizację płatniczą, która ma swoje żelazne
    reguły niezależnie od rodzaju karty. Sprawa prosta- jest autoryzacja,
    jest kasa, wypożyczamy. Nie ma to nie, niezależnie czy kredytowa czy
    debetowa.

    > Przyjmiesz mi
    > zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?

    A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie
    wiesz co to takiego)

    > Wypozyczales kiedys pojazd poza granicami Polski?

    Owszem.

    > Jesli tak to napisz
    > gdzie uznali debetowke z Polski.

    Np. Rumunia. Ale na co Ci to potrzebne, skoro, że tutaj Cię zacytuję,
    "ja za granicę jeżdżę z gotówką". ;)

    Michał

  • 28. Data: 2010-07-07 21:16:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:
    > Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel
    > "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie,
    > niejaki pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

    ooo, to jest warte zapisania.

    a nawiasem mowic, wlasnie zauwazylem, ze jego postu nie mam.
    czyzby go serwer z definiji do kosza wrzucał sam z siebie.

  • 29. Data: 2010-07-07 21:52:09
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie?

    Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

  • 30. Data: 2010-07-07 22:11:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WW3 wrote:
    > To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie?
    >
    > Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

    Nie.
    Niby po czym maja to poznac?
    Wróżki mają czy co.
    Chyba, że wyraźnie na niej jest napisane debit.
    Fizycznie wyglądem się nie różnią.