    Date: Wed, 07 Jul 2010 23:08:53 +0200
    From: Michal <n...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu

    Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel
    "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie,
    niejaki pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

    W dniu 07.07.2010 00:52, pmlb pisze:

    > "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > Czyzby?

    A jakże.

    > Nie prawda,

    Do nauki polskiego, pajacu.

    Nieprawda - pisze się razem
    potocznie - kolokwialnie, w sposób ogólnie rozumiany, nie zawsze zgodnie
    z rzeczywistością.

    > kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
    > opozycji!

    Poważnie?
    Niniejszym zostajesz mianowany również na eksperta od rachunkowości :)
    Oczywiście to, że kredyt różni się od debetu nie ma ŻADNEGO znaczenia z
    punktu widzenia sklepu.

    > Tu nie biega o to czy wypukla czy nie ale o linie kredytowa i gwarancyjna.

    Możesz to wyjaśnić? Od kiedy karta kredytowa ma jakieś "linie gwarancyjne"?

    > Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.

    Raczysz żartować- a poważnie, to niewiele wiesz o systemach płatności
    kartowych a się wymądrzasz. Skończ już...

    > Kredyt jak sama nazwa mowi jest pozyczka i bez wzgledu na aktualny stan
    > bedzie gwaratowac sprzedawcy pieniadze a bank bedzie dochodzic swoich
    > racji od posiadacza karty.

    Dokładnie to samo będzie się działo w przypadku obciążenia rachunku
    karty debetowej.

    > Dlatego kredytowka jest tak uznawana
    > zwlaszcza poza terenm operacyjnym swojego banku.

    ROTFL :) Kredytówka jest uznawana z powodu, o którym pisalo conajmniej
    kilka osób, nie tylko ja. Że coś się kiedyś tam komuś wydawało.

    > W banku odleglym o pare tysiecy km i w dodtaku nieznanym?

    Nie w banku a poprzez organizację płatniczą, która ma swoje żelazne
    reguły niezależnie od rodzaju karty. Sprawa prosta- jest autoryzacja,
    jest kasa, wypożyczamy. Nie ma to nie, niezależnie czy kredytowa czy
    debetowa.

    > Przyjmiesz mi
    > zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?

    A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie
    wiesz co to takiego)

    > Wypozyczales kiedys pojazd poza granicami Polski?

    Owszem.

    > Jesli tak to napisz
    > gdzie uznali debetowke z Polski.

    Np. Rumunia. Ale na co Ci to potrzebne, skoro, że tutaj Cię zacytuję,
    "ja za granicę jeżdżę z gotówką". ;)

    Michał