  • 11. Data: 2010-07-06 20:20:51
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: w...@o...pl

    > co ma podpadać pod oszustwo. Że masz kartę i nie musisz sie na nich znac?
    > Doajesz kartę, albo wypożyczą, albo nie.
    > Tylko jak ci ten samochod zwiną, to pamietaj, że w całości koszty
    > pokrywasz ty.

    Dodatkowe ubezpieczenie radzisz wykupic w Polsce czy na miejscu?

  • 12. Data: 2010-07-06 20:41:09
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-07-06 18:05, WW3 wrote:
    > Witam,
    >
    > Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce.
    >
    > Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?
    >
    > Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?
    >
    > Podobno na debetowkach jest napisane debit.
    >
    > Ktora karta w polsce mozecie polecic?

    na MC niestety napisane jest DEbit, ale masz do wyboru rachunek w
    Allianz Banku, Toyota Banku gdzie daja VC do rachunku, a konta drogie
    nie sa. W chargowki nie idz - bo bank czesto sprawdza w bik, a i to
    zazwyczaj do platnych kont daja.

    VC embosowana dostaniesz rowniez w MultiBanku lub VW Bank direct.

    Generalnie pamietaj, ze nie chodzi o funkcje (kredytowa, debetowa), a o
    to, cyz karta jest embosowana (wypukla). Moglbys dac kredytowa plaska
    (np. blekitna z PKO Banku Polskiego, czy pomarnaczowa w ING Banku
    Slaskim) i by nie zaakceptwali, mimo ze to przeciez kredytowka.

    Z tego tez wzgledu najszybciej zalatisz problem toyota lub allianzem :)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 13. Data: 2010-07-06 20:41:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@o...pl wrote:

    > Dodatkowe ubezpieczenie radzisz wykupic w Polsce czy na miejscu?

    na miejscu
    wypozyczalnie oferują swoje własne ubezpieczenie.
    większość kart karedytowych oferuje ubezpieczenie wypożyczonego
    samochodu, pod warunkiem, ze zrezygnuje sie z ubezpieczenia oferowanego
    przez wypozyczalnie.
    Poczytaj na temat collision damage waiver.

  • 14. Data: 2010-07-06 22:24:40
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 06.07.2010 18:05, WW3 pisze:
    > Witam,
    >
    > Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce.

    Łosie.

    > Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

    Spokojnie. Potocznie kredytowa = wypukła (embosowana)

    > Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

    Jakiś promil szansy jest, jak ktoś będzie upierdliwy bardzo (bo podobno-
    kiedyś ktoś parę lat temu na tej grupie nawet zapodał linkiem- można po
    numerach karty dojść, czy to credit czy debit i nawet rodzaj tj. zwykła
    lub prestiżowa), tyle, że normalnej wypożyczalni wcale nie o to chodzi,
    że ma być koniecznie credit, tylko wypukła.

    > Podobno na debetowkach jest napisane debit.

    Na MasterCardach, a na Visach raczej nie. Przy czym nie powinno to mieć
    znaczenia dla _normalnej_ wypożyczalni- po prostu robią blokadę na
    kaucję i tyle.

    Jak manager wypożyczalni zatrzymał się mentalnie 20-30 lat temu to
    uparcie może twierdzić, że chce kredytową, żeby mieć pewność, że klient
    jest wiarygodny (no bo skoro bank mu zaufał i wydał KK)... Jako, że
    pisałeś o "nasranym" BIKu to (bez urazy) sam dobrze wiesz, ile takie
    stwierdzenie jest dziś warte... Wręcz chyba wolałbym ludzi płacących
    debetowymi, przynajmniej wiadomo, że własną forsą zastawiają ;)

    > Ktora karta w polsce mozecie polecic?

    Toyota Bank z mnie znanych, a z osobiście znanych Alior Bank.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2010-07-06 22:50:15
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Toyota Bank z mnie znanych, a z osobiście znanych Alior Bank.

    Toyota? 60 PLN na rok? Ciut drogo.

    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2010-07-06 22:52:25
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > Łosie.

    Czyzby?

    > Spokojnie. Potocznie kredytowa = wypukła (embosowana)

    Nie prawda, kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
    opozycji!

> [...]
    > lub prestiżowa), tyle, że normalnej wypożyczalni wcale nie o to chodzi, że
    > ma być koniecznie credit, tylko wypukła.

    Tu nie biega o to czy wypukla czy nie ale o linie kredytowa i gwarancyjna.
    Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.
    Kredyt jak sama nazwa mowi jest pozyczka i bez wzgledu na aktualny stan
    bedzie gwaratowac sprzedawcy pieniadze a bank bedzie dochodzic swoich racji
    od posiadacza karty. Dlatego kredytowka jest tak uznawana zwlaszcza poza
    terenm operacyjnym swojego banku.

    > Na MasterCardach, a na Visach raczej nie. Przy czym nie powinno to mieć
    > znaczenia dla _normalnej_ wypożyczalni- po prostu robią blokadę na kaucję
    > i tyle.

    To zalezy od wypozyczalni. W UK 90% wypozyczalni bedzie wymagac debetowej
    karty ale sa tez takie ktore musza miec kredytowa, zwlaszcza dla osob nie
    posiadajacych konta w UK...
    Moze jak by zalozyl konto w Turcji to tez by wystarczyla tamta debetowa.

> [...]
    > jest dziś warte... Wręcz chyba wolałbym ludzi płacących debetowymi,
    > przynajmniej wiadomo, że własną forsą zastawiają ;)

    W banku odleglym o pare tysiecy km i w dodtaku nieznanym? Przyjmiesz mi
    zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?
    Wypozyczales kiedys pojazd poza granicami Polski? Jesli tak to napisz gdzie
    uznali debetowke z Polski.

  • 17. Data: 2010-07-06 22:54:43
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to
    > kredytowka?
    >
    > Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

    Na 99.99% od razu system krzyknie, ze to nie kredytowa karta.
    Chyba, ze beda miec wylacznie "zelazko" to jest wlasnie ten 0.01% szans.

    > Podobno na debetowkach jest napisane debit.

    Ale karta kredytowa ma zupelnie inne numery inne grupy numerow.

  • 18. Data: 2010-07-06 22:57:15
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Bo?

    Bo nie przyjmuja debetowek z polski, a numer karty jendnoznacznie okresla co
    to jest. To, ze ma wyglad nie zonacza, ze jest:)
    Piszecie porady o bankach a nie potraficie rozroznic czym jest debet a czy
    kredyt! Mimo, ze te karty maja te same wymiary oi wygladaja praktycznie
    identycznie to debet a kredyt to dwie rozne sprawy.

  • 19. Data: 2010-07-06 23:22:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.07.2010 00:24), Michal wrote:
    [...]
> [...]
    > lub prestiżowa), tyle, że normalnej wypożyczalni wcale nie o to chodzi,
    > że ma być koniecznie credit, tylko wypukła.

    Co daje wypukłość? Inaczej - czym np. wypukła mastercard debetowa z
    multibanku jest lepsza od płaskiej visy z inteligo?

    p. m.

  • 20. Data: 2010-07-06 23:25:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.07.2010 00:52), pmlb wrote:

> [...]
    > racji od posiadacza karty. Dlatego kredytowka jest tak uznawana
    > zwlaszcza poza terenm operacyjnym swojego banku.

    Jaka wypożyczalni różnica czy na koncie są środki czy nie?

    Jeżeli robi autoryzację i blokadę - to wtedy bez różnicy, bo tak czy
    inaczej są zarezerwowane środki.

    Jeżeli robi od razu obciążenie, bez blokady - to tym bardziej bez
    różnicy (klient wchodzi w niedozwolony debet, ale to jego problem)

    p. m.