  • 11. Data: 2009-03-25 20:45:17
    Temat: Re: Polbank-chamstwo z kredytami...
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 20:14:53 +0100, lestat napisał(a):

    > Jesli ktos miał juz telefon z Polbanku w sprawie renegocionowania kredytu,
    > niech da znac na forum i opisze cała sytuację. Polbank to jeden wielki syf.
    > Łatwo dawali kredyty i to o większej zdolności kredytowej we frankach niz w
    > złotych i teraz takie rzeczy... Tak myślałem, że to bagno...

    Jak dawał to wszyscy piali z zachwytu, jak teraz chcą renegocjować warunki
    to chamy tak? Niestety bank musi dbać o swoje interesy, z hipotekami nie ma
    żartów. Faktem jest, że dojna krowa kiedyś musi paść. Wierz mi Polbank nie
    będzie ostatnim bankiem, który sięgnie po drugie dno.

    Pytanie zasadnicze: w świetle prawa bankowego takie praktyki są dozwolone?
    Dzisiaj czytałem, że można odrzucić ich postulaty ale istnieje ryzyko, że
    mogą tak dla przykłady wypowiedzieć umowę i zarządać zwrotu całego kredytu?
    Bywało tak już kiedyś?

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 12. Data: 2009-03-25 20:47:29
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 20:57:10 +0100, onet napisał(a):

    > a może ryzyka nie ma a 0,5%da dodatkowy zysk dla banku?

    W przypadku Polbanku chyba 0.5% marży nie stanowi problemu (koszt nawet do
    200 zł miesięcznie na racie) niż wymóg dodatkowego zabezpieczenia w postaci
    kolejnej hipoteki na innej nieruchomości (plany PKO BP) lub dodatkowe
    ubezpieczenie w kwocie 3000 zł rocznie.

  • 13. Data: 2009-03-25 21:15:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ===Tomy=== pisze:
    > Pytanie zasadnicze: w świetle prawa bankowego takie praktyki są dozwolone?

    Tak.

    > Dzisiaj czytałem, że można odrzucić ich postulaty ale istnieje ryzyko, że
    > mogą tak dla przykłady wypowiedzieć umowę i zarządać zwrotu całego kredytu?

    Można odrzucić. Bank może wypowiedzieć umowę ponieważ wartość
    nieruchomości nie stanowi wystarczającego zabezpieczenia.

    > Bywało tak już kiedyś?

    Nie. I czy tak będzie to pewnie wyjdzie niebawem.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-03-25 21:19:46
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

> [...]

    > Łatwo dawali kredyty i to o większej zdolności kredytowej we frankach niz w
    > złotych i teraz takie rzeczy... Tak myślałem, że to bagno...

    Rozgoryczenie i inne emocje są oczywiste i zrozumiałe, ale na zimno to
    trzeba mieć świadomość, że bank musi mieć zabezpieczenie na udzielone
    kredyty, bo jak nie, to mu rating kucnie i sam będzie drożej pożyczał. Nie
    wspominając o przepisach, obowiązkowych rezerwach i takich tam.
    Kiedy brałeś kredyt, wszystko było w porządku - twoja hipoteka
    zabezpieczała jego kwotę zgodnie z przepisami. Teraz się to zmieniło w
    bardzo znacznym stopniu i nie dziw się, że bank chce mieć zabezpieczenie.
    Wtedy jak bank komuś odmawiał, to latały tu epitety, że sukinsyny i dać nie
    chcą. Teraz - że sukinsyny, bo dali komuś o wyżyłowanej zdolności, kto nie
    ma żadnego pola manewru i stanął przed widmem bankructwa. No jedno woleć
    niestety

    T.

  • 15. Data: 2009-03-25 21:50:09
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 22:15:54 +0100, Mithos napisał(a):

    > Można odrzucić. Bank może wypowiedzieć umowę ponieważ wartość
    > nieruchomości nie stanowi wystarczającego zabezpieczenia.

    Dzięki.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 16. Data: 2009-03-25 22:07:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "===Tomy===" <nic@z_tego.com> wrote in message

> [...]
    > Dzisiaj czytałem, że można odrzucić ich postulaty ale istnieje ryzyko, że
    > mogą tak dla przykłady wypowiedzieć umowę i zarządać zwrotu całego

    Przyklad z dnia dzisiejszego, nie dotyczy co prawda osoby fizycznej i
    kredytu hipotecznego, ale jest zwiazany w utrata zdolnosci kredytowej...

    Banki wypowiadają PKM Duda kredyty
    25-03-2009, ostatnia aktualizacja 25-03-2009 10:02
    ING Bank Śląski i Raiffeisen Bank Polska domagają się od PKM Duda spłaty
    należności z tytułu rozwiązania umów kredytowych

    - W dniu 24 marca 2009 r. do spółki wpłynęło od ING Bank Śląski
    zawiadomienie o wypowiedzeniu umowy kredytowej zawartej pomiędzy ING Bank
    Śląski i spółką w dniu 20 maja 2008 r. (.). Zawiadomienie o wypowiedzeniu
    opisanej powyżej umowy kredytowej nie wskazuje konkretnej przyczyny
    rozwiązania umowy kredytowej. (.) - czytamy w komunikacie.

    Spółka poinformowała, że we wtorek w godzinach popołudniowych otrzymała
    faksem od ING Bank Śląski wezwanie do zapłaty do dnia 26 marca 2009 r.
    wszelkich kwot należnych ING Bank Śląski od spółki na podstawie opisanej
    powyżej umowy kredytowej.

    - Wezwanie do zapłaty nie wskazuje kwoty do zapłaty której na rzecz banku
    zobowiązana jest spółka. Zgodnie z sugestią ING Bank Śląski zawartą w
    wezwaniu do zapłaty, spółka wystąpi w dniu jutrzejszym do banku o
    szczegółowe zestawienie kwot należnych ING Bank Śląski od spółki na
    podstawie opisanej wyżej umowy kredytowej - czytamy dalej.

    Zdaniem spółki, opisana wyżej umowa kredytowa ulegnie rozwiązaniu w dniu 31
    marca 2009 r.

    PKM Duda, poinformował też, że w związku z rozpoczęciem w stosunku do spółki
    postępowania naprawczego w dniu 24 marca 2009 r, wykonanie przez spółkę
    zobowiązania do zapłaty na rzecz ING Bank Śląski kwot należnych na podstawie
    opisanej wyżej umowy kredytowej uległo zawieszeniu.

    PKM podał także, iż we wtorek do spółki wpłynęło oświadczenie banku
    Raiffeisen Bank Polska, w którym bank poinformował, że umowa kredytowa
    zawarta pomiędzy 8 lipca 2005 wygasła dnia 16 marca 2009 r. "Jednocześnie
    Raiffeisen Bank Polska wezwał spółkę do niezwłocznej zapłaty całości kwoty
    kredytu w łącznej wysokości 9.598.145,38 zł, z czego kwota kapitału wynosi
    9.270.000,- zł" - czytamy dalej.

    - PKM Duda kwestionuje fakt, iż wskazana wyżej umowa kredytowa wygasła w
    dniu 16 marca 2009 r. - głosi komunikat. Spółka wystąpiła przeciwko
    Raiffeisen Bank Polska z powództwem o ustalenie nieważności aneksu nr 1 do
    wymienionej wyżej umowy kredytowej, z którego to aneksu bank wywodzi
    twierdzenie o wygaśnięciu umowy kredytowej w dniu 16 marca 2009 r.

    Wczoraj PKM Duda poinformował, że wniosek o ogłoszenie upadłości
    likwidacyjnej spółki złożył do sądu inny wierzyciel - Kredyt Bank.

    W zeszłym tygodniu spółka podała, że Kredyt Bank zamknął 17 transakcji
    związanych z opcjami walutowymi. Bank zażądał płatności w wysokości 27,57
    mln zł, jej termin przypadał na 18 marca. PKM Duda zakwestionował
    prawidłowość zamknięcia transakcji i kwotę ich rozliczenia.

    http://www.parkiet.com/artykul/7,794598_Banki_wypowi
    adaja_PKM_Duda_kredyty_.html

    MK

  • 17. Data: 2009-03-25 22:10:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Przyklad z dnia dzisiejszego, nie dotyczy co prawda osoby fizycznej i
    > kredytu hipotecznego, ale ...

    Nadawałbyś się do radia Erewań ;-)

  • 18. Data: 2009-03-25 22:28:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gqea4i$bvf$1@news3.onet...

    > Nadawałbyś się do radia Erewań ;-)

    Nie przejmuj sie moze tez znajdziesz gdzies miejsce w ktorym zostaniesz
    doceniony...

    MK

  • 19. Data: 2009-03-25 22:31:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "MK" <m...@i...pl> napisał

    > Nie przejmuj sie moze tez znajdziesz gdzies miejsce w ktorym zostaniesz
    > doceniony...

    Jakieś kompleksy wyłażą?
    Przecież to był żart, wyluzuj :D

  • 20. Data: 2009-03-25 22:34:46