  • 21. Data: 2009-03-25 22:36:39
    Temat: Re: Polbank-chamstwo z kredytami...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gqebci$fag$1@news3.onet...

    > Jakieś kompleksy wyłażą?
    > Przecież to był żart, wyluzuj :D

    Moj tez :D. Tak trudno to zauwazyc?

    MK

  • 22. Data: 2009-03-26 00:11:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ===Tomy=== <nic@z_tego.com> writes:

    > Jak dawał to wszyscy piali z zachwytu, jak teraz chcą renegocjować warunki
    > to chamy tak? Niestety bank musi dbać o swoje interesy, z hipotekami nie ma
    > żartów. Faktem jest, że dojna krowa kiedyś musi paść. Wierz mi Polbank nie
    > będzie ostatnim bankiem, który sięgnie po drugie dno.

    To niech tak robi z nowymi umowami, nikt nie bedzie mial pretensji.

    > Dzisiaj czytałem, że można odrzucić ich postulaty ale istnieje ryzyko, że
    > mogą tak dla przykłady wypowiedzieć umowę i zarządać zwrotu całego
    > kredytu?

    A po podpisaniu aneksu juz nie moga? Dokladnie tak samo moga. Mieliby
    byc bardziej chetni do wypowiedzenia umowy? Podejrzane.

    Ja bym im odpisal ze moj osobisty kredyt nie niesie z soba w ogole
    zadnego ryzyka itd. i ze moze czas zmniejszyc marze :-) ale tak sie
    oczywiscie latwo pisze jak nas problem nie dotyczy.

    Swoja droga, ostatnio jeden z bankow mi stwiedzil, ze "obywatel polski
    ma obowiazek posiadania dowodu osobistego".
    Na szczescie nie ma obowiazku korzystania z uslugi :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-03-26 00:14:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ===Tomy=== <nic@z_tego.com> writes:

    > W przypadku Polbanku chyba 0.5% marży nie stanowi problemu (koszt nawet do
    > 200 zł miesięcznie na racie) niż wymóg dodatkowego zabezpieczenia w postaci
    > kolejnej hipoteki na innej nieruchomości (plany PKO BP) lub dodatkowe
    > ubezpieczenie w kwocie 3000 zł rocznie.

    Problem w tym, ze te 200 zl nic nie daje kredytobiorcy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2009-03-26 00:16:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Przyklad z dnia dzisiejszego, nie dotyczy co prawda osoby fizycznej i
    > kredytu hipotecznego, ale jest zwiazany w utrata zdolnosci kredytowej...

    ... w odroznieniu od tematu, ktory jest zwiazany raczej nie z utrata
    zdolnosci, a ze spadkiem wartosci zabezpieczenia :-)

    Jesli ktos nie ma (naprawde, nie na papierze) zdolnosci do splacania
    kredytu, to zadne +0.5% itp. nic nie da ani jemu (tak czy owak), ani
    bankowi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2009-03-26 05:33:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 25 Mar 2009 13:43:37 -0700 (PDT)
    k...@o...pl wrote:

    > jak by nie byli instytucją zaufania publicznego;) to by nie było
    > wersji +0,5% do marży a jedynie
    > dwie pozostałe "oferty" dopłać kasę albo dorzuć dodatkową nieruchomość
    > - a jak nie to oddaj klucze a kredyt spłacaj dalej..

    Jaka by ta opcja nie była, zawsze to jeden wybór więcej i pewnie chętni
    się znajdą tudzież tacy, którzy nie mają wyjścia, bo się zwyczajnie
    wpakowali w kanał.

    Xenocide

  • 26. Data: 2009-03-26 06:08:45
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 23:07:27 +0100, MK napisał(a):

    > http://www.parkiet.com/artykul/7,794598_Banki_wypowi
    adaja_PKM_Duda_kredyty_.html

    Nieźle .. firma utraciła płynność finansową. W czasie obecnego "kryzysu"
    jest takowych coraz więcej. Padają firmy z kredytami inwestycyjnymi, w
    rachunku obrotowym, z leasingami,etc.

    Strach pomyśleć co będzie jak kredytobiorcy hipoteczni utracą swoją
    zdolnośc finansową jako osoby fizyczne i zaczną mieć problemy ze spłatą
    rat. Sięgnięcie przez bank drugiego dna w postaci dodatkowych zabezpieczeń
    tak naprawdę nic nie daje dla samego kredytobiorcy-spłacającego. Wszelkie
    koszty to wypełnianie dziury, którą banki same sobie powiększały oferując
    masowo tanie kredyty. Było to jednak do przewidzenia. Jeśli bank po
    najniższej linii oporu oferuje najtańsze na rynku kredyty hipoteczne to nie
    utrzyma się na tym rynku przy bardzo niepewnym kursie waluty w jakiej owe
    kredyty wypłaca. Ryzyko walutowe istaniało od zawsze i będzie istnieć tak
    długo jak spekulancji walutowi będą decydować o losie walut.

    Zauważcie, że wezwania przez Polbank nie dotyczą na razie utraty płynności
    finansowej - z tego co wiem jeszcze nie weryfikują swoich klientów z pkt.
    widzenia możliwości spłat (a mają do tego prawo). Dotyczą tylko kwestii
    podniesienia kosztów ryzyka kredytowego, na którym bank już dopłaca.

    Swoją drogą czytam ten przemega flejm poniżej i chyba faktycznie sytuacja
    sięga drugiego dna. Niestety banki teraz są na wygranej pozycji.
    Współczuję tym, którzy wkopali się w 30 letnie kredyty bez żadnego
    zabezpieczenia opcją wcześniejszej spłaty, pewności stałej pracy, i co
    najważniejsze w przypadku dużych kwot bez wkładu własnego. Smutne ale
    prawdziwe jest to i obawiam się, że w tym roku jeszcze poczytamy o zajętych
    nieruchomościach prawatnych kredytobiorców :/

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 27. Data: 2009-03-26 06:23:46
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 01:11:13 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To niech tak robi z nowymi umowami, nikt nie bedzie mial pretensji.

    Oczywiście tak już robią. Czasy kredytów na 100% lub więcej wartości
    inwestycji skończyły się bezpowrotnie. Polbank dla przykładu już takowych
    nie oferuje. PL i CHF wkład własny min.25% wartości nieruchomości. Nie ma
    już tzw. kredytów na remont. Oprocentowanie 1.65 i marża 1.2% przy CHF? To
    już przeszłość, która nigdy nie powróci. Tak samo jak kurs franka 2.20
    względem PLN.

    > A po podpisaniu aneksu juz nie moga? Dokladnie tak samo moga. Mieliby
    > byc bardziej chetni do wypowiedzenia umowy? Podejrzane.

    Każdą umowę można aneksować w nieskończoność.

    > Ja bym im odpisal ze moj osobisty kredyt nie niesie z soba w ogole
    > zadnego ryzyka itd. i ze moze czas zmniejszyc marze :-) ale tak sie
    > oczywiscie latwo pisze jak nas problem nie dotyczy.

    Właśnie należy dokonać rozeznania kogo dotyczy ten problem.
    Troszeczkę odbiegnę od tematu...

    Analizując medialne artykuły piszą, że grupa, której dotyczy problem to w
    przypadku Polbanku około 200.000 osób, które otrzymały kredyt w najlepszych
    z pkt. widzenia kredytobiorcy kursu CHF.

    Spadki wartości nieruchomości i mocna różnica kursowa (obecna) spowodowała
    to co widzimy. Obawiam się, że owczy pęd zawyżanych cen nieruchomości w
    okresie 2 lata wstecz (2007-2008) także ma wpływ na obecną postawę banków.

    Deweloperzy wykorzystywali dobrą passę i ssali ze swoich klientów każdą
    złotówkę za 'nowo' wybudowany metr mieszkania/domu. Sęk w tym, że kiedy
    balon pękł okazało się, że sztucznie zawyżane ceny na materiały budowlane
    były dowodem pazerności i pretekstem do podnoszenia cen.
    Wszystko było zawyżane do granic możliwości. Teraz okazuje się, że nowe
    nieruchomości utraciły nawet po 20-30% wartości. Ja uważam, że One nie
    utraciły wartości - One przedstawiają realną wartość a czasem są jeszcze
    nazbyt wygórowane. Reakcja łańcuchowa wymusza na bankach obecną metodykę.
    Niestety dotyka to tych, którzy chcieli mieć własny dach nad głową.

    > Na szczescie nie ma obowiazku korzystania z uslugi :-)

    Szczęśliwi Ci, którzy nie muszą nawet interesować się zagadnieniem kredytu
    hipotecznego. Cóż .. samo życie.

  • 28. Data: 2009-03-26 07:25:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > ... w odroznieniu od tematu, ktory jest zwiazany raczej nie z utrata
    > zdolnosci, a ze spadkiem wartosci zabezpieczenia :-)

    Jasne... zabezpieczenie jest potrzebne wtedy gdy jest zyryzko utraty
    mozliwosci splacania kredytu w okreslonych umowa kwotach i terminach.
    Zdolnosc kredytowa w ostatnich m-cach sie zmienila (spadla) i tym wieksze
    znaczenia ma zabezpieczenie, dlatego banki prosza o jej zwiekszenie.

    > Jesli ktos nie ma (naprawde, nie na papierze) zdolnosci do splacania
    > kredytu, to zadne +0.5% itp. nic nie da ani jemu (tak czy owak), ani
    > bankowi.

    Kredytobiorcy nie da, ale bankowi tak, bo bedzie dysponowa dodatkowymi
    pieniedzmi na pokrycie strat kredytowych. Dodatkowa kasa pomoze takze w
    spelnieniu wymogow ostroznosciowych.

    Tylko osoby majace blade pojecie o bankowosci (lub nie majace go wcale) moga
    nie zauwazac takich powiazan i dlatego smieszy mnie, ze regulator publikuje
    stanowisko dotyczece aneksowania umow, ktore tego wszystkiego nie
    uwzglednia. Szkoda, ze wydajacy komunikat nie podpisali sie pod nim
    personalnie.

    MK

  • 29. Data: 2009-03-26 07:43:59
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Swoja droga, ostatnio jeden z bankow mi stwiedzil, ze "obywatel polski
    > ma obowiazek posiadania dowodu osobistego".
    > Na szczescie nie ma obowiazku korzystania z uslugi :-)

    Dorosły obywatel, mieszkający w RP, ma taki obowiązek.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 30. Data: 2009-03-26 08:56:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 26, 1:16 am, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > ... w odroznieniu od tematu, ktory jest zwiazany raczej nie z utrata
    > zdolnosci, a ze spadkiem wartosci zabezpieczenia :-)

    Hmmm, a czy wartość zabezpieczenia spadła? Polemizowałbym...
    Argument: stoją trzy identyczne domy na sąsiednich działkach. X
    sfinansował swój z kredytu w CHF, Y z kredytu w PLN, a Z - miał
    oszczędności. Pytanie: o ile spadła wartość domów X, Y i Z, gdy Franek
    utył z 2,20 na 3,15 zł? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski