  • 61. Data: 2019-08-12 17:16:50
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> writes:

    > widzisz od tego jest właśnie system zabezpieczeń, aby nie pierdyknęło,
    > dodatkowo system powinien pozwalać na dywersyfikację swoich
    > oszczędności emerytalnych.
    > A to, że premia będzie zależała od wyników, to bedzo dobrze, warto
    > tylko zadbać o to, że musiałyby byc to wyniki długoterminowe.

    To tak nie działa. Dywersyfikacja nic nie da, bo wszędzie jest przecież
    tak samo. Premia nie zależy od wyników, ponieważ przekazywana jest pod
    stołem, a płatnikiem nie jest fundusz (czy co to tam jest).

    Niestety, duże firmy to są takie komuny. W szczególności takie, których
    zarząd (RN itd) nie ma nic wspólnego z właścicielami. RN nie może sobie
    wypłacić "premii", to np. płaci zarządowi, który "pod stołem" dzieli się
    z RN itp. i nikt nic nie może zrobić.
    Właściciele nie mają tu praktycznie nic do powiedzenia. A jeśli to
    jeszcze są właściciele instytucjonalni, to odległość pomiędzy
    prawdziwymi właścicielami (tymi, którzy wykładają kasę) oraz władzami
    firmy jeszcze bardziej rośnie.
    Żadne systemy zabezpieczeń niestety nic nie dają, ich wymyślenie jest
    trudne i kosztowne, a obejście proste.

    Takie sytuacje występują powszechnie nie tylko w spółkach akcyjnych
    zresztą. Także na styku publiczno - prywatnym - np. uczelnie i im
    podobne są bardzo narażone.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2019-08-12 18:04:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d512a67$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > trzeba 1000+ ?

    Co najmniej.

    > Czy taki idiotyczny ... wiele krajow taki ma.
    I mam i miało -- choćby sławny program ,,Źródło życia''
    niemieckiej produkcji:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lebensborn

    i podobne produkty stalinowskie...

    -=-

    Dlaczego potwory (mordujące masy ludzi) lubią dzieci?
    Właśnie dlatego lubią dzieci, że muszą (; czymś ;)
    wypełnić luki powstałe po wymordowaniu ludzkich mas...

    Dziecko jest naiwne -- łatwiej nim sterować niż dorosłym.
    Nadto człowiek młody jest silny, więc chętny do pracy czy poświęceń.
    Wreszcie -- człek stary więcej zużywa forsy (czymkolwiek ona tu jest)
    na swe leczenie niż młodzian...

    -=-

    > Bykowe wprowadzic, czy mieszkanie+ ?

    Bykowe już było w Polsce? -- za komuny...
    Mieszkanie+ było chyba sztandarowym elementem PRLi...
    Raczej ;) budowanie pozakomunistyczne nawet za Gierka nie było możliwe?
    (pierwszeństwo w dostępie do czegokolwiek (wanny czy sedesu chociażby)
    miały przedsiębiorstwa państwowe itp. -- choćby spółdzielnie mieszkaniowe)
    Nawet za Jaruzela -- ktoś nie pamięta <<kredytu dla młodych małżeństw>>?

    IMO jak okiem sięgnąć komuniści stawiali ludzi zdolnych do rozrodu
    w pozycji uprzywilejowanej względem innych ludzi.

    Nie matura, lecz chęć szczera uczyni z ciebie
    oficera/bohatera, o ile możesz rodzić lub płodzić...

    Polski przyrost naturalny wyzerował ~w tym czasie, gdy upadła PRLa.

    > No i to nie tylko kwestia emerytur, co np takze mozliwosci rozwoju przemyslu

    IMO przemysł od dziesięcioleci potrzebuje mądrych/wykształconych_ludzi,
    nie zaś mas_ludzkich/rąk_do_pracy -- choćby z uwagi na automagizację
    i miniaturyzację. Czy do produkcji elektroniki (CPU, RAM itp.) są
    potrzebne miliony rąk ludzi niezbyt mądrych, czy znacznie mniejsze
    liczby ludzi kreatywnych i mądrych?...

    IMO niebawem ludzkie ręce będą potrzebne głównie do drobnych prac domowych
    (sprzątanie, doglądanie ogrodu, ochrona/dozór) a i to poletko kurczy się
    za sprawą automagii...

    - śliczny trawnik przytnie automagiczny robot podobny do automagicznego odkurzacza
    - ww. odkurzacz nie tylko pozbiera brud z podłogi, ale naładuje się automagicznie
    i takoż pozbędzie się tego, co zebrał
    - praczki chyba od dawna nie są potrzebne, chyba że do obsługi żelazka i pralki
    - ochroniarze wspierani są (przez co są wypierani) przez tanie (lecz skuteczne)
    systemy kamer i łączności oraz czujniki ruchu
    - nawet kierowca wkrótce stanie się niezbyt potrzebny (już dziś samochód nieźle
    radzi sobie z parkowaniem)

    Siak czy tak -- ludzie wkraczają w świat wymarzony przeze mnie przed kilkudziesięciu
    laty...

    Co prawda nadal na budowach są zatrudniane masy ludzkie, ale tu także widać zmiany,
    choćby za sprawą ,,drukarek 3D'' budujących domy czy podobnej automagizacji...

    Można śmiać się z Gierka i jego ,,fabryk domów'', ale wielka płyta i zwiększyła
    przyrost ;) mieszkaniowy przed laty, i nieźle ma się do dzisiaj...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 63. Data: 2019-08-12 18:23:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qirh5g$1hbe$...@g...aioe.org

    > żłóbek, gdzie ludzie pracujący nie moga znaleźć miejsc? W zamian za to
    proponowałbym te pieniądze przeznaczyć na system
    > samoskalujący się. Bo o ile na przygotowanie miejsc w szkołach czy przedszkolach
    gminy mają kilka lat, to na przygotowanie
    > odpowiedniej ilości miejsc w żłobkach bardzo niewiele. Podawałem kilka razy
    przykład duńskich mikrożlobków, właśnie jako
    > samoskalujący i motywujący zarówno do pracy jak i do tego by mieć dobre warunki
    mieszkaniowe (jeśli ktoś chce zostać z dzieckiem w
    > domu i dostawać za to pieniądze, przy okazji opiekując się dodatkowymi dziećmi)

    Rodzice w domu zamiast w robocie? Spadnie PKB -- bo spadną
    przychody wynajmu i (oakcyzowanego) transportu... ;)

    Takiej katastrofie ;) IMO przeciwdziałała władza kierowana przez DTuska.

    Ale spadek PKB to niejedyna strata ;) -- ważne jest także ,,oddziaływanie
    psychiczne'' na pracownika/niewolnika... (urabianie, opluwanie, znęcanie
    się na zatrudnionym... niby też i seks, ale czy z tego seksu rodzą się
    masy dzieci?...)

    ąćęłńóśźż>> A jeśli uważasz, że powinien rządzić rynek, to podjadę swoim SUV-em,
    ąćęłńóśźż>> odholuję Twoją Yariskę i zaparkuję na jej miejscu skoro rynek ma rządzić.

    > o czym ty piszesz, co to za analogia z tylka? Tak a'propos czego?

    Wg niego chyba rynek ma się nijak do prawa.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 64. Data: 2019-08-12 18:39:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5d5134e7$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Bardzo chętnie wypie.... za granicę kilkaset tysięcy urzędasów samorządowych i
    innych,

    Spóźniłeś się -- wybory do europarlamentu niedawno minęły,
    ale na szczęście kolejna okazja do masowego wysłania
    polskich urzędników za granicę RP zapewne nadejdzie...

    > których praca zasługuje na dopłatę z ich strony a nie na wynagrodzenie.

    Właśnie dlatego dobre są <<zasiłki dla bezrobotnych>> -- taniej
    płacić za nieaktywność zawodową niż naprawiać skutki fatalnej
    aktywności...

    > Skoro nie istnieje "idealny (w sensie pojęć ekonomicznych) rynek pracy" to powinny
    istnieć wyrównania dochodów i szans.

    Istnieją! Ja (choć przepracowałem przed kineskopowymi monitorami
    komputerowymi kilkadziesiąt lat) nie dostanę ,,wyrównania'', lecz
    takie ,,wyrównanie szans'' otrzyma ktoś, kto być może nawet nie
    widział z bliska kineskopowego monitora komputerowego....

    > Zwróć też uwagę, że z 500 zł płacisz około 350 zł/mies. za państwowy
    > żłobek lub przedszkole lub szkołę (z kosztami składek, podręczników itp. bez
    wakacji i drugiego śniadania z domu).

    O to chodzi -- lewą ręką dać a prawą ręką zabrać!
    Albo inaczej -- toż właśnie na krycie tych wydatków otrzymujesz.

    > Przy 500+ na drugie dziecko i tak dopłacałeś za same opłaty w placówkach
    państwowych lub samorządowych, o prywatnych już
    > nie mówiąc. Zrób całą bez wyjątku opiekę nad dziećmi bezpłatną

    Wówczas społeczeństwo nie będzie dziękowało PiSowi ta mocno/gorąco jak teraz...

    > (w tym np. lekarstwa) i wtedy może wycofaj 500+.

    Postuluję waloryzację (znaną z waloryzacji składek ZUS dla prowadzących DG)
    500+, bez której 500+ schudnie szybciej niż emerytura -- waloryzowana znacznie
    słabiej niż te składki, bo ,,inflacyjnie''.

    > A jeśli uważasz, że powinien rządzić rynek, to podjadę swoim SUV-em, odholuję Twoją
    Yariskę i zaparkuję na jej miejscu skoro rynek
    > ma rządzić.

    Rynek nie jest bezprawiem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 65. Data: 2019-08-12 18:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" qirulh$fs2$...@n...icm.edu.pl

    > A z dziećmi nie może być jeszcze większego upadku?

    Jeśli dzieci będą mądre -- raczej uratują przed upadkiem.
    Problem w tym, że 500+ nie wspiera mądrości, lecz jurność.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 66. Data: 2019-08-13 08:24:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > "Tomasz Kaczanowski" qirh5g$1hbe$...@g...aioe.org

    > Rodzice w domu zamiast w robocie? Spadnie PKB -- bo spadną
    > przychody wynajmu i (oakcyzowanego) transportu... ;)

    hehehe

    ale tak, żeby może innym wytłumaczyć, na czym polega prostota i
    genialność tego systemu: jeden rodzic na kilku zajmuje się dziećmi
    swoimi i innych w podobnym wieku - do 4 dzieci (łącznie ze swoim),
    zamiast żłobka, odpada więc koszt budynku, koszt administracji itp.
    Jedna osoba zajmuje się dziećmi, co więcej, osoba, której jest to
    proponowane musi mieć dobrą opinię oraz odpowiednie warunki
    mieszkaniowe, więc zachęca to do tego, aby inwestować w swoje otoczenie,
    natomiast pozostali rodzice nie maja problemu ze żłobkiem. System się
    sam skaluje, a i dodatkowa zaleta, osoba opiekująca się nie wypada z
    rynku pracy, na czas dziecka w wieku żłobkowym po prostu przebranżawia się.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 67. Data: 2019-08-13 09:21:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są takie programy.
    A nawet dopłaty do żłobków prywatnych.
    Co nie zmienia problemu braku realizacji obietnic wyborczych P0 (samorządowych) o
    "żłobku dla każdego dziecka".

  • 68. Data: 2019-08-13 09:30:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-13 o 09:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są takie programy.

    tego typu programu nie ma. Tu zatrudnia gmina, nie zakładasz żadnych
    działalności ect, jest to maksymalnie uproszczoine. Inni rodzice nie
    płacą za żłobek.

    > A nawet dopłaty do żłobków prywatnych.

    ale to tylko pudrowanie problemu. A tak masz mechanizm i to taki, który
    się sprawdza, są miejsca, gdzie jest praktykowany. System ma same
    zalety, jedynie wadą są koszty, ale jak policzyć koszt utrzymywania
    żłobków, które zawsze będą miały za mało albo za dużo miejsc, to już nie
    wychodzi źle, a system dodatkowo motywuje.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 69. Data: 2019-08-13 09:53:22
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 08:24, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > swoimi i innych w podobnym wieku - do 4 dzieci (łącznie ze swoim),
    > zamiast żłobka, odpada więc koszt budynku, koszt administracji itp.

    Obawiam się, że to nie takie proste. Stosowne instytucje (np. Sanepid)
    muszą odebrać budynek, co wiąże się z dużymi kosztami jego dostosowania.
    Nie wydaje mi się, aby też każdy był w stanie prowadzić żłobek. Pewnie
    potrzeba jakichś kwalifikacji (podobnie jak nie każdy może założyć
    przedszkole czy szkołę - tudzież tam pracować). Wreszcie - za darmo ten
    rodzić się tym nie będzie zajmował. Dochodzą zatem koszty, rozliczenia,
    podatki itd.

  • 70. Data: 2019-08-13 10:03:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-13 o 09:53, Szymon pisze:

    > Obawiam się, że to nie takie proste. Stosowne instytucje (np. Sanepid)
    > muszą odebrać budynek, co wiąże się z dużymi kosztami jego dostosowania.

    widzisz, w naszym kraju na razie tak, w krajach innych nie

> [...]
    > przedszkole czy szkołę - tudzież tam pracować). Wreszcie - za darmo ten
    > rodzić się tym nie będzie zajmował. Dochodzą zatem koszty, rozliczenia,

    widzisz, w Danii widocznie tego nie wiedzą, bo tam to działa i jak tam
    byłem i obserwowałem jak to działa, to musze przyznać, że pomysł jest na
    prawdę super. Rodzic nie zajmuje się tym darmo, pisałem przecież,
    dostaje za to normalne wynagrodzenie od gminy.

    --
    http://kaczus.ppa.pl