  • 11. Data: 2011-01-27 10:57:28
    Temat: Re: /Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Sty, 11:20, SQLwiel <n...@c...pl> wrote:

    > Nie mylcie przekazu pocztowego (do odbioru przez wylegitymowaną osobę w
    > formie gotówki wypłaconej przez listonosza lub panienkę w okienku) z
    > przelewem, który kosztuje 2,50 od nie-wiem-kiedy, a tym bardziej z
    > gotówką przesłaną listem (bo tylko wtedy ktoś to mógł ukraść).
    > Przekaz mógł dojść "po terminie", bo świstek od przekazu idzie jak list,
    > fizycznie. I (chyba?) za to jest odszkodowanie.
    > Kwota przekazu oczywiście "zginąć" nie mogła i zostanie/ła albo
    > doręczona, albo oddana nadawcy.

    Rozumiem, ze znasz ta sprawe albo specyfike dzialania poczty? Co sie
    dzieje, jak zaginie ten swistek o ktorym piszesz? Poczta bedzie
    wiedziala, do kogo dostarczyc kase, albo komu ja zwrocic?
    Ja znam ta sprawe tylko z powyzszego artykulu i zrozumielem, ze
    klientaka nadala przekaz na kwote 95pln, a otrzymala zwrot 25PLN +
    5PLN zwrotu kosztu nadania.

    MK

  • 12. Data: 2011-01-27 11:19:11
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 27 Sty, 11:57, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Ja znam ta sprawe tylko z powyzszego artykulu i zrozumielem, ze
    > klientaka nadala przekaz na kwote 95pln, a otrzymala zwrot 25PLN +
    > 5PLN zwrotu kosztu nadania.

    W przypadku uznania reklamacji dotyczącej niezrealizowania przekazu
    pocztowego poczta ma obowiązek wypłacić z tytułu odszkodowania kwotę w
    wysokości 5 krotnej opłaty pobranej za nadanie przekazu. Musi również
    zwrócić kwotę, która była określona w przekazie pocztowym.

    Podstawa prawna:
    - par. 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z 13 października 2003
    r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie
    przesyłki rejestrowanej oraz przekazu pocztowego;
    - art. 58 ustawy z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz.
    U. z 2008 r., nr 189, poz. 1159 z późn. zm.)

  • 13. Data: 2011-01-27 11:34:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 11:57, MK pisze:

    > Ja znam ta sprawe tylko z powyzszego artykulu i zrozumielem, ze
    > klientaka nadala przekaz na kwote 95pln, a otrzymala zwrot 25PLN +
    > 5PLN zwrotu kosztu nadania.

    Nawet to nie wynika z tego żenującego artykułu, czytaj lepiej całość, a
    nie tylko leady.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-01-27 16:11:48
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Przemek nadaje:
    > Pytam sie a jak jest roznica?

    Listy podróżują na dnie worka pocztowego typu "D" przyciśnięte póltonową
    hałdą innych worków. Paczki podróżują w osobnym stosiku i podczas
    rozładowywania są przekładane a nie zrzucane bezpośrednio na rampę
    kolejową.

  • 15. Data: 2011-01-27 16:19:42
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent xbartx nadaje:
    > Nasza poczta z trąbką to relikt PRLu i lepiej się trzymać z daleka o
    > czym mniej więcej wszyscy wiedzą.

    W grudniu dostałem faktury poprzez Pocztę z blachą 3 dni PO UPŁYWIE
    terminu płatności. Poczta z trąbką dostarczyła kartki świąteczne z
    różnych krańców Polski maksymalnie w ciągu 2 dni od wysłania. ;-)

  • 16. Data: 2011-01-27 16:28:11
    Od: z <z...@g...pl>

    animka pisze:

    > Listonosz ukradł,
    Do jasnej cho.....
    Tyle już postów wysłanych a cytować nadal nie umiesz.

  • 17. Data: 2011-01-27 17:13:26
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Sty, 12:34, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nawet to nie wynika z tego enuj cego artyku u, czytaj lepiej ca o , a
    > nie tylko leady.

    A jak mam to zinterpretowac?
    "Poczta zaproponowała odszkodowanie: 25,25 zł i zwrot kosztów
    przekazu.
    Mieszkanka Tarnowa uznała, że to zdecydowanie za mało, bo nie dość,
    że
    zgubiona kwota była wyższa [...]"

    MK

  • 18. Data: 2011-01-27 17:21:25
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-01-27 09:06, xbartx pisze:
    > Nasza
    > poczta z trąbką to relikt PRLu i lepiej się trzymać z daleka o czym mniej
    > więcej wszyscy wiedzą.

    To raczej pobieranie opłat przekazem pocztowym zakrawa na XVII wiek.

    --
    Raf

  • 19. Data: 2011-01-27 17:46:47
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 27.01.2011 17:19, JanKo wrote:
> [...]
    > terminu płatności. Poczta z trąbką dostarczyła kartki świąteczne z
    > różnych krańców Polski maksymalnie w ciągu 2 dni od wysłania. ;-)
    Rzeczywiście. W tym roku po raz pierwszy odkąd pamiętam, nie było dużych
    opóźnień PP na święta. Może po prostu były chudsze i ludzie wysłali
    mniej listów i paczek? :)

  • 20. Data: 2011-01-27 18:09:00
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Dnia Wed, 26 Jan 2011 15:36:47 -0800, MK napisaĹ&#65533;(a):

    > (...)
    >
    > Wiz do Kanady, jak sĹ&#65533;usznie MarekZ zauwaĹźyĹ&#65533;, juĹź dawno nie ma.
    Bilet do

    Nie do końca, trzeba mieć wizę, jeśli ma się paszport starego typu. A konsulat
    kanadyjski wymaga dokonania opłaty na poczcie (przelewem bankowym nie
    akceptują)albo czekiem.
    Taka inna cywilizacja, z kraju gdzie poczta jest sprawna, a obrót bezgotówkowy
    w postaci czeków ma się bardzo dobrze.
    Pozdrawiam,
    Filip