  • 1. Data: 2011-01-25 14:13:34
    Temat: Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjność polskich kart debetowych
    Od: b...@o...pl

    wyrabiając kartę np. DBNet w Deutsche Banku BPC SA
    albo wyrabiając podobne karty w innych bankach w PL
    jesteśmy zapewniani o irh bezprowizyjności za granicą

    brzmi to fajniej od tłumaczeń HSBC czy innego Citka
    że karta bezpłatna "ale" prowizje pobiera operator

    idziemy do bankomatu w Wielkiej Brytanii, wybieramy
    np. 100 funtów i bank obciąża nas superbezprowizyjnie
    np. na 105 funtów (liczby nie są ważne, chodzi o sens)

    dlaczego? Bo maszyna dodała do kwoty wypłaty swój haracz
    i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
    że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

    A miało być tak pięknie ...

  • 2. Data: 2011-01-25 14:34:28
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-01-25 15:13, b...@o...pl wrote:
    > wyrabiając kartę np. DBNet w Deutsche Banku BPC SA
    > albo wyrabiając podobne karty w innych bankach w PL
    > jesteśmy zapewniani o irh bezprowizyjności za granicą

    Bezprowizyjność generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.

    Jeśli są darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów, jest to zaznaczone
    w ofercie.

    P.

  • 3. Data: 2011-01-25 14:42:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-25 15:13, b...@o...pl pisze:

    > dlaczego? Bo maszyna dodała do kwoty wypłaty swój haracz
    > i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
    > że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

    Ale o co chodzi? Uważasz, że bank ma jeszcze płacić właścicielowi bankomatu?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-01-25 14:45:39
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > Ale o co chodzi? Uważasz, że bank ma jeszcze płacić właścicielowi
    > bankomatu?

    A niby kto jak nie bank?

    wiatrak

  • 5. Data: 2011-01-25 14:47:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> napisał w wiadomości

    > Bezprowizyjność generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.
    > Jeśli są darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów, jest to zaznaczone w
    > ofercie.

    I jak najbardziej w ofercie DB jest to zaznaczone.
    Problemem jest to, że w GB jest sporo bankomatów, że to tak nazwę prywatnych
    (głównie w klubach, barach), które doliczają swoją prowizję do obciążenia
    (o czym zresztą też wspomniał przedpiszca). A w czym problem? Ano w tym, że
    nie czyta się tego co jest na bankomatach napisane i później płacz na p.b.b.

  • 6. Data: 2011-01-25 15:09:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 15:45:39 +0100, wiatrak napisał(a):

    > A niby kto jak nie bank?

    Jak się wypłaca kasę z bankomatów prywatnych (tak się chyba na grupie
    przyjęło), to tam jest informacja, że wypłacasz 105 funtów ale otrzymasz
    tylko 100 czy jakoś tak. Więc co ma do tego bank? Dostaje z VISA/MC
    obciążenie na kwotę 105 funtów, która zaakceptował właściciel karty.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-01-25 15:28:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2011 8:13 AM, b...@o...pl wrote:
> [...]
    > i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
    > że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

    to nie twój bank pobiera prowizję tylko właściciel bankomatu.
    Bank sie zadeklarował, że to on nie będzie pobierał prowizji, a nie, że
    nikt nie będzie pobierał prowizji.
    Zresztą info o prowizji własciciela bankomatu jest duzymi literami na
    ekranie i to ty sie na nią zgadzasz.
    Nie odpowiada ci, znajdź inny bankomat.

  • 8. Data: 2011-01-25 15:42:02
    Od: " " <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    b...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
    > że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

    Bo to właśnie tak działa, w USA też prawie wszystkie bankomaty pobierają
    dodatkową opłatę (zwykle stałą) dla właściciela bankomatu, niezależną od
    ewentualnej prowizji banku. I jeśli masz kartę z bezprowizyjnymi wypłatami,
    to np. wypłacając 500$ skasują Cię na 502$. Natomiast przy karcie z
    prowizjami z konta znikną 502$ +prowizja (zwykle procentowa) banku.
    Informacja że bankomat dolicza dodatkową opłatę jest zawsze wyświetlana i
    wymaga potwierdzenia przed wypłatą.

  • 9. Data: 2011-01-25 16:05:48
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 15:13:34 +0100, b...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
    > że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

    No straszne, wstrząsające! A jak zapłacisz kartą 105 funtów zamiast kupić na
    targu takie same buty za 95 funtów to nawet płacisz 10 funtów prowizji!!!111

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2011-01-25 16:29:38
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 09:28:24 -0600, witek napisał(a):

    > Bank sie zadeklarował, że to on nie będzie pobierał prowizji, a nie, że
    > nikt nie będzie pobierał prowizji.

    Kłamiesz. Bank deklarował, że "Wypłata gotówki we wszystkich bankomatach na
    całym świecie - 0zł" i poza opisami na stronie, jest to zaznaczone w TPIO.
    I nie interesuje mnie kto jest operatorem bankomatu. Mnie bank z którym
    podpisałem umowę zapewnia, że mnie to nic nie będzie kosztować.
    --
    marcin