  • 1. Data: 2005-08-19 18:32:04
    Temat: Płatność kartą - wygoda czy udręka?
    Od: "jt" <n...@j...com>

    Witam miałem taką sytuację próbowałem zapłacić kartą. Operacja nie doszła do
    skutku, na wydruku dostałem komunikat operacja niewykonalna brak linii.
    Okazało się jednak, że zablokowali mi na karcie tą kwotę (mBank-Visa
    electron).
    Sytuacja ciągnie się już prawie tydzień. Brak możliwości załatwienia tej
    sprawy. Z tych pieniędzy nie mogę korzystać. Bank odbija piłeczkę twierdząc,
    że to Polcard blokuje moje pieniądze. A Polcard twierdzi, że to bank. Skutek
    jest taki, że pieniądze zablokowane na tydzień i wszystkich to gówno
    obchodzi.
    Teraz wyobrażcie sobie, że jesteście za granicą i nie macie innej karty lub
    gotówki.....
    Wniosek banki reklamują karty jako wygodny środek płatniczy, ale życie
    pokazuje, że tylko pieniądze w kieszeni gwarantują pewność zapłaty.

    Dla mnie to śmieszne, że w 21 wieku nie ma komunikacji między bankiem, a
    terminalem, bo przecież jeżeli ja otrzymałem informację - to tym bardziej
    bank ją ma. A oni potrzebują TYDZIEŃ (7 DNI), aby zweryfikować czy załaciłem
    czy nie.....paranoja!!!
    Ostrzegam wszystkich przed korzystaniem z kart. Liczy się tylko gotówka.
    Pozdrawiam Janusz

    P.S. Zobaczę czy po tych 7 dniach mi odblokują?

  • 2. Data: 2005-08-19 18:47:35
    Temat: Re: Płatność kartą - wygoda czy udręka?
    Od: mm <m...@m...com>

    Spotkałem się też z sytuacją gdy nie mogłem kupić z powodu braku
    połączenia z bankiem.
    Zasadniczo karty mają jedynie chronic przed kradzieżą. Ale nie chronią bo
    do zastrzeżenia karty złodziej może obciążyć konto do 140 euro. Trudno
    jest odzyskać te pieniądze nawet jeśli złodziej sfałszował podpis na
    slipie. Transakcje internetowe też na razie nie są zabezpieczone przez
    system 3d secure.
    Ja stosuję karty z duszą na ramieniu właściwie do płacenia tam gdzie nie
    muszę liczyć reszty bo mam odmierzoną kwotę.

  • 3. Data: 2005-08-19 18:50:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jt wrote:
    > Skutek
    > jest taki, że pieniądze zablokowane na tydzień i wszystkich to gówno
    > obchodzi.

    Dlatego należy używać kart kredytowych, a nie debetowych.
    Posługiwanie się własnymi pieniędzmi jest trochę ryzykowne jak się sam
    przekonałeś.
    Zdecydowanie lepiej wydaje sie pieniądze banku.

    > Teraz wyobrażcie sobie, że jesteście za granicą i nie macie innej karty lub
    > gotówki.....
    To musiałbym być szalony, żeby ruszać się tylko z jedną kartą. No chyba,
    że drugie tyle mam w portfelu w postaci gotówki.

> [...]
    > czy nie.....paranoja!!!
    > Ostrzegam wszystkich przed korzystaniem z kart. Liczy się tylko gotówka.

    Pesymista. Lepiej się od ciebie trzymac z daleka, bo jeszcze zarazisz.

    > P.S. Zobaczę czy po tych 7 dniach mi odblokują?

    zobacz na jak długo masz blokadę.

  • 4. Data: 2005-08-19 19:14:52
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Teraz wyobrażcie sobie, że jesteście za granicą i nie macie innej
    > karty lub gotówki.....

    To jak wyjście w góry bez odpowiednich butów. Za granicą zawsze trzeba
    mnieć inną kartę i to innego systemu.
    Na tym przykladzie widać też zaletę karty kredytowej. Kwota
    zablokowana na karcie nie obciąża twoich pieniędzy, tylko banku.
    Oczywiście trzeba mieć odpowiednio wysoki limit.

    MichalL

  • 5. Data: 2005-08-19 19:33:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jt napisał(a):

> [...]
    > że to Polcard blokuje moje pieniądze. A Polcard twierdzi, że to bank. Skutek
    > jest taki, że pieniądze zablokowane na tydzień i wszystkich to gówno

    Ja np w Arkadii (takie duze centrum Handlowe w Wawie) nie moge placic
    swoja Visa Classic z Multibanku. Autoryzacja nie przechodzi ani w
    Saturnie, ani w sklepach z ciuchami, ani nawet w Germanosie. Polcard
    twierdzi, ze to bank, a bank ze Polcard.

    Dlatego tez nie majac ochoty narzucac sie Multibankowi i nie majac
    ochoty posiadania KK, ktora raz dziala, raz nie bede chyba sie musial z
    nimi pozegnac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-19 20:22:31
    Od: Michal Dabrowski <s...@j...be>

    On Fri, 19 Aug 2005 21:33:35 +0200, Mithos wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego tez nie majac ochoty narzucac sie Multibankowi i nie majac
    > ochoty posiadania KK, ktora raz dziala, raz nie bede chyba sie musial z

    Niedawno złożyłem wniosek o tę kartę (już tylko czekam aż listonosz mi ją
    przyniesie) a to, co teraz czytam, lekko mnie przeraża. I tak zastanawiam
    się, ile jeszcze osób doświadcza podobnych problemów. Czy jest jeszcze na
    grupie ktoś, komu VC MultiBanku odmawia posłuszeństwa równie regularnie,
    jak mojemu przedpiścy? Czy może raczej to tylko Mithos ma takiego pecha?

    Pozdrawiam,
    Michał Dąbrowski

  • 7. Data: 2005-08-19 20:31:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 21:33:35 +0200,
    osoba podpisana: Mithos <f...@a...pl>
    napisała:

> [...]
    > Saturnie, ani w sklepach z ciuchami, ani nawet w Germanosie. Polcard
    > twierdzi, ze to bank, a bank ze Polcard.
    No paczpan. Ja ostatnio w arkadii sporo przepuściłem KK multi i zero
    problemów.
    Może masz ją fizycznie zużytą czy cuś?
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Q: How do you shoot a pink elephant?
    A: Twist its trunk until it turns blue, then shoot it with
    a blue-elephant gun.

  • 8. Data: 2005-08-19 20:34:47
    Od: Michal Dabrowski <s...@j...be>

    On Fri, 19 Aug 2005 20:47:35 +0200, mm wrote:

> [...]
    > jest odzyskać te pieniądze nawet jeśli złodziej sfałszował podpis na
    > slipie. Transakcje internetowe też na razie nie są zabezpieczone przez

    No właśnie - jak to wygląda w praktyce? Jeżeli zauważę, że ktoś szaleje z
    kopią mojej karty i zastrzegę ją krótko po tym, jak złodziej zdążył
    przepuścić np 200 EUR, to jaka jest szansa na odzyskanie tych 50 EUR, za
    wydanie których powinien w/g ustawy odpowiadać już bank? Czy banki robią co
    mogą, aby pieniążki do mnie nie wróciły, czy może raczej załatwiane są
    takie sprawy od ręki i wystarczy, że wskażę transakcje, które nie ja
    wykonałem?
    I czy po zastrzeżeniu karty żadna transakcja się już nią nie wykona? A
    jeśli się wykona (bo np karta jest wypukła i nie było autoryzacji), to czy
    w takim wypadku odzyskanie środków jest problematyczne?
    Te pytania robią się szczególnie istotne, jeżeli ma się KK, gdzie złodziej
    może wpędzić posiadacza w niezłe długi :/

    Pozdrawiam,
    Michał Dąbrowski

  • 9. Data: 2005-08-19 21:12:43
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *Michal Dabrowski* napisał(a):

    > Czy banki robią co
    > mogą, aby pieniążki do mnie nie wróciły, czy może raczej załatwiane są
    > takie sprawy od ręki i wystarczy, że wskażę transakcje, które nie ja
    > wykonałem?

    Nie przerabiałem tego, ale np. w przypadku karty ubezpieczonej konieczne
    jest zgłoszenie faktu kradzieży na policji i otrzymanie na to kwitu,
    który przedstawia się bankowi (ale wtedy bank przejmuje też inną
    odpowiedzialność).

    Niestety/na szczęście moja wiedza na ten temat jest tylko teoretyczna :)

    P.S. Wszystko co napisałem dotyczy kart debetowych. Co do KK,
    nie wypowiem się, bo nie posiadam :)

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    ***
    foo: a sample name for absolutely anything

  • 10. Data: 2005-08-19 21:23:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No paczpan. Ja ostatnio w arkadii sporo przepuściłem KK multi i zero
    > problemów.
    > Może masz ją fizycznie zużytą czy cuś?

    Jak moge miec zuzyta, skoro caly czas nosze ja w portfelu (a karte
    dostalem w maju) i w KAZDYM innym miejscu dziala ?

    Jedynie w Arkadii za nic nie moge zaplacic, no i raz mi nie chciala
    dzialac z PayPalem.

    Ale w sumie to teraz gdziekolwiek bym nie placil to mam obawe, ze nie
    bedzie autoryzacji, wiec juz lekko mowiac mam tego dosyc bo w pewnych
    sytuacjac glupio jest sie tlumaczyc, a i inni sie dziwnie patrza.

    Bank zwala na PolCard, PolCard na bank, a ja mam tego dosyc.

    NIE POLECAM tej karty.

    --
    pozdrawiam
    Mithos