  • 1. Data: 2005-08-19 05:42:09
    Temat: EuroElixir Bank Millenium oplaty
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    Witam

    choc w cenniku na stronie Banku Millenium do wczoraj widniała stara
    informacja "przelewy walutowe - 0,5% minimum 10 PLN, maximum 100 PLN"
    to według informacji z infolinii od 15 sierpnia 2005 obowiązują
    następujące stawki (od dzisiaj także w poprawionym cenniku):

    "Opłata za płatności regulowane uzależniona jest od kwoty zlecenia, bez
    dodatkowych kosztów telekomunikacyjnych (SWIFT) i będzie wynosiła za
    każdy przelew:
    - do kwoty 250,00 EUR - 9,50 PLN
    - w kwocie od 250,01 do 2.000,00 EUR - 18,00 PLN
    - w kwocie od 2.000,01 do 12.500,00 EUR - 30,00 PLN
    Płatność regulowana to polecenie przelewu spełniające następujące warunki:
    - wysyłane na rachunek w banku na terytorium Unii Europejskiej (w tym do
    innego banku krajowego),
    - w walucie EUR,
    - o wartości nie przekraczającej 12 500,00
    - z podanym kodem BIC banku beneficjenta,
    - z podanym w standardzie IBAN numerem rachunku beneficjenta przelewu,
    - z określeniem opcji kosztów SHA (opcja "SHA", oznacza, iż prowizje i
    opłaty Banku Millennium SA
    pokrywa zleceniodawca, zaś koszty banków trzecich - beneficjent przelewu)."

    A inne banki z 34 uczestniczących w EuroElixir? hm, najpewniej biorą
    pieniądze jak za S.W.I.F.T, a wykonują operacje EUR przez EuroElixir

    Kto znajdzie następny przyjazny EUR bank?

    pozdrawiam
    --
    oboista

  • 2. Data: 2005-08-19 09:08:13
    Temat: Re: EuroElixir Bank Millenium oplaty
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    .
    > A inne banki z 34 uczestniczących w EuroElixir? hm, najpewniej biorą
    > pieniądze jak za S.W.I.F.T, a wykonują operacje EUR przez EuroElixir

    EuroELIXIR to taka wtyczka do SWIFTa (tzn. transakcje transgraniczne
    rozliczane są przez SWIFT, a krajowe tylko w KIR).

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 3. Data: 2005-08-19 09:40:33
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    MacGregor napisał(a):
    > EuroELIXIR to taka wtyczka do SWIFTa (tzn. transakcje transgraniczne
    > rozliczane są przez SWIFT, a krajowe tylko w KIR).

    a mi się "wydawało", że EuroElixir to wtyczka do SORBNET-EURO i EBA STEP
    http://www.nbportal.pl/common/Artykul.jsp?aid=13919&
    page=1&active=3350
    i jedynie korzystająca z łączy SWIFT obsługiwanych przez NASK, choć to
    marginalna sprawa.

    Dla mnie znacznie ważniejsze jest zestawienie kosztów... przelew
    EuroElixir działający podobnie do Elixiru (oba obsługiwane przez KIR),
    powinien kosztować ok.5-10zł. Odpowiadający mu przelew EUR w starym
    systemie SWIFT kosztował w PKO BP jako Eurotransfer 45-140zł, w
    Multibanku 0,25% min.20-200zł, w Banku Millenium 0,5% min.10-100zł...

    i tylko pytam się dlaczego klientów indywidualnych to nie interesuje, i
    nie molestują własnych banków :-)))

    pozdrawiam
    --
    oboista

  • 4. Data: 2005-08-19 12:54:42
    Od: " plb" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    "Przyjazny bank"???

    Ta zmiana to wcale nie taka rewelacja. Do tej pory było u nich 0,5% przelewu
    (min. 10 PLN) plus opłata stała 5 zł. A więc przy przelewach do 250 EUR
    opłaci się, ale powyżej będzie drożej niż dotąd.

    Nie zmienia to jednak faktu, że nadal będą chyba najtańsi w przelewach
    zagranicznych.

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2005-08-19 16:25:42
    Od: "christophoros" <j...@t...pl>

    Kredyt Bank ma b. niskie opłaty za przelewy zagraniczne.
    Ostatnio za przelew 3000 euro do Niemiec zapłaciłem
    tylko 10 zł (KB oddział w Gdańsku).

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2005-08-19 20:44:47
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 19 Aug 2005 18:25:42 +0200, na pl.biznes.banki, christophoros w
    wiadomości <news:5cf8$430606ce$5390635e$21235@news.chello.pl>
    napisał(a):

    > Kredyt Bank ma b. niskie opłaty za przelewy zagraniczne.
    > Ostatnio za przelew 3000 euro do Niemiec zapłaciłem
    > tylko 10 zł (KB oddział w Gdańsku).

    Czy trzeba mieć u nich rachunek, czy człowiek "z ulicy" też może wykonać
    przelew w tej cenie?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 7. Data: 2005-08-20 11:38:03
    Od: "christophoros" <j...@t...pl>

    > Czy trzeba mieć u nich rachunek, czy człowiek "z ulicy" też może wykonać
    > przelew w tej cenie?
    >
    > --
    > Pozdrowienia
    > Krzysztof K. Maj

    Trzeba założyć rachunek, ale prowwadzenie bez opłat.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2005-08-22 05:15:03
    Od: "KK" <a...@N...pl>

    Czy przelewy do Szwajcarii są podobnie traktowane?
    W piątek w ING za 1000 EUR zapłaciłem 48 zł :-(
    KK

  • 9. Data: 2005-08-22 12:30:48
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <debn1k$64d$1@nemesis.news.tpi.pl>, a...@N...pl
    says...

    > Czy przelewy do Szwajcarii są podobnie traktowane?
    > W piątek w ING za 1000 EUR zapłaciłem 48 zł :-(
    > KK

    No chyba nie.... bo EuroElixir dotyczy sie przelewow w walucie Euro i
    chyba SZwajcaria nie jest w Step2 (?)

    AP