  • 21. Data: 2021-05-16 22:44:15
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość an uloUTF-8?Q?wania transakcji3f?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Zdzichu500.
    On 16.05.2021 22:26 you wrote:

    > Ale to jest zupełnie inna sytuacja niż z oszustem. Przecież to rządy
    > zabroniły latać więc wina linii jest tu raczej żadna.

    Mnie jako konsumenta mało to interesuje. Samoloty nie latają, ja nie
    poleciałem, linia dostała subwencję.
    Ciekawe kto tu jest poszkodowany i dlaczego ja mam to finansować?

    > Co innego gdyby taka linia zbankrutowała. Wtedy by była różnica, bo
    > płacąc kartą miałbyś możliwość zgłoszenia reklamacji w banku
    > odzyskania pieniędzy przez chargrback a w przypadku przelewu czy
    > BLIKa pozostaje tylko czekać czy będzie cokolwiek do zwrotu jak
    > reszta wierzycieli.

    Chargeback przysługuje w przypadku gdy usługa nie została zrealizowana.
    Nie ważne czy druga strona zbankrutowała, oszukała czy zapomniała
    zrealizować usługę.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2021-05-16 23:29:53
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość an ulowania transakcji?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > Ale to jest zupełnie inna sytuacja niż z oszustem. Przecież to rządy
    > zabroniły latać więc wina linii jest tu raczej żadna.

    No to co. Przecież tu nie chodzi o kodeks karny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2021-05-17 00:31:36
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 16.05.2021 o 22:21, Zdzichu500 pisze:
    > Czy dla klienta jest jakakolwiek zaleta płatności BLIKiem zamiast kartą?

    Jest latwo. Wystarczy podać cztery cyferki, a nie fefnaśdziesiąt na
    kilku ekranach.

    --
    Alf/red/

  • 24. Data: 2021-05-17 11:03:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 17 maja 2021 o 00:31:39 UTC+2 Alf/red/ napisał(a):
    > Jest latwo. Wystarczy podać cztery cyferki, a nie fefnaśdziesiąt na
    > kilku ekranach.

    Sześć.
    A płacąc kartą przez google pay nie muszę wpisywać żadnych cyferek tylko wybieram
    sobie kartę z listy.

  • 25. Data: 2021-05-17 15:23:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.05.2021 o 00:31, Alf/red/ pisze:

    > Jest latwo. Wystarczy podać cztery cyferki, a nie fefnaśdziesiąt na
    > kilku ekranach.

    W sensie "zaufana przeglądarka" i blik bez bliku?

    Anyway, po co w czasach zatwierdzania wszystkiego aplikacją każą podawać
    przy płatnościach kartą datę ważności i te trzy cyferki? "Bo zawsze się
    podawało"?

    MJ

  • 26. Data: 2021-05-17 21:10:27
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 16.05.2021 o 23:29, Krzysztof Halasa pisze:

    > No to co. Przecież tu nie chodzi o kodeks karny.

    Oczekujesz, że płacąc kartą (albo czymkolwiek innym) będziesz
    zabezpieczony przed dowolnymi wymysłami rządzących? Odważnie.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 27. Data: 2021-05-18 06:50:41
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > O ile wiem, po płatności BLIK pozostaje tylko fotka facjaty w
    > bankomacie.

    w masce COVIDowej

  • 28. Data: 2021-05-18 07:00:57
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.05.12 o 10:14, J.F pisze:

    > A maja mozliwosci? Powiedzmy ze prowadzisz sprawe oszustwa,
    > wplacono pieniadze na konto Nowaka, chcesz sie dowiedziec ile kont ma
    > Nowak w roznych bankach.
    > Ile to zajmie policji?
    > Komornik i skarbowka ustala w pare minut, ale policjant/prokurator tez
    > ma takie mozliwosci?

    Pewnie każdy organ ścigania ma taką możliwość w kilka minut:
    https://www.centralnainformacja.pl/
    najwyżej "papiery" uporządkują sobie później, aby formalnie było OK.

  • 29. Data: 2021-05-18 11:00:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 07:00:57 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:

    > Pewnie każdy organ ścigania ma taką możliwość w kilka minut:
    > https://www.centralnainformacja.pl/
    > najwyżej "papiery" uporządkują sobie później, aby formalnie było OK.

    Powyzej pisza, ze policja jest uprawniona, ale tez pisza, ze to 3 dni
    trwa :-(

    J.

  • 30. Data: 2021-05-18 12:37:33
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krzysztof kw1618.
    On 18.05.2021 07:00 you wrote:

    > Pewnie każdy organ ścigania ma taką możliwość w kilka minut:
    > https://www.centralnainformacja.pl/ najwyżej "papiery" uporządkują
    > sobie później, aby formalnie było OK.

    To jest informacja tylko i wyłącznie o rachunkach a nie saldach.
    Po drugie żaden bank na telefon niczego nie udostępni.
    Musi być papier od uprawnionej instytucji. Policja taką nie jest.
    Więc trzeba załatwić taką zgodę.

    Wiem jak jest, bo sam zgłosiłem oszustwo na OLX.
    rok trwało ustalanie właściciela rachunku.
    Kolejny rok próba przesłuchania właściciela.

    --
    Pete