  • 31. Data: 2021-05-18 16:30:51
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość anulowania transakcji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2021 o 11:00, J.F pisze:

    > Powyzej pisza, ze policja jest uprawniona, ale tez pisza, ze to 3 dni
    > trwa :-(

    To narzędzie służy do zupełnie czego innego. Przykładowo do szukania
    pochodzących z przestępstwa pieniędzy. Ale sprawdzenie wysyła się na
    podejrzanego.

    W omawianym przez nas wypadku szukamy środków na konkretnym rachunku
    niezależnie do kogo należy (bywa, ze na fikcyjne osoby)

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-05-18 18:13:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 16:30:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To narzędzie służy do zupełnie czego innego. Przykładowo do szukania
    > pochodzących z przestępstwa pieniędzy. Ale sprawdzenie wysyła się na
    > podejrzanego.

    ale tu konta znajdziesz, nie pieniadze na nich.

    > W omawianym przez nas wypadku szukamy środków na konkretnym rachunku
    > niezależnie do kogo należy (bywa, ze na fikcyjne osoby)

    Srodkow juz tam nie ma :-P

    Ale mialo byc aktywne szukanie/zwalczanie/zapobieganie przestepstw.

    Czyli jak rozumiem - konto blokujemy. Sprawdzamy inne konta
    posiadacza. Blokujemy/monitorujemy.
    Sprawdzamy gdzie pieniadze wyslano z konta, sprawdzamy z ktorych kont
    jeszcze tam wyslano pieniadze. Sprawdzamy, kto na te konta wplaca.

    Tylko ... czy sie tak da, czy kazdy krok to od 3 dni do 2 tygodni ...

    J.

  • 33. Data: 2021-05-19 01:18:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2021 o 18:13, J.F pisze:

    > ale tu konta znajdziesz, nie pieniadze na nich.

    No właśnie.

    > Srodkow juz tam nie ma :-P Teraz, to oczywiście tych pewnie nie ma.

    Ale blokada konta ma na celu zapobieżenie kolejnym oszustwom. Ale
    miało być aktywne szukanie/zwalczanie/zapobieganie przestępstw.

> [...]
    > wyslano z konta, sprawdzamy z ktorych kont jeszcze tam wyslano
    > pieniadze. Sprawdzamy, kto na te konta wplaca.

    Z tym posiadaczem, to bym nie szarżował. Natomiast nie za bardzo chcę
    się tu nad szczegółami rozwodzić. Osoby, które się tym zajmują wiedzą,
    na co zwracać uwagę. Natomiast część przestępców popełnia podstawowe
    błędy, c oświadczy o tym, że nie wiedzą jak to działa. Jakbym to tu
    opisał, to choć usenet jest nieco niszowym kanałem, to mimo wszystko
    bedzie się to w Google wyszukiwać.

    > Tylko ... czy sie tak da, czy kazdy krok to od 3 dni do 2 tygodni

    To się bardzo szybko robi. Wiadomości idą w sposób podobny do emaili,
    tylko oczywiście w wydzielonej sieci.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2021-05-20 07:50:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie żartuj.
    Skarbówka ustala w dokładnie 4 lata 11 miesięcy i 29 dni.

    -----

  • 35. Data: 2021-05-20 11:13:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 07:50:47 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Nie żartuj.
    > Skarbówka ustala w dokładnie 4 lata 11 miesięcy i 29 dni.

    To jeszcze podaj dokładne daty, bo to powyżej nie pozwala ocenić długości oczekiwania
    z dokładnością do doby, a nawet trzech.
    To tak jak w "Jednym dniu Iwana Denisowicza": "tak wyglądał jego jeden dzień - tych
    dni było 3653" - a dostał przecież 10 lat.

  • 36. Data: 2021-05-20 11:31:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 20 May 2021 02:13:42 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > To tak jak w "Jednym dniu Iwana Denisowicza": "tak wyglądał jego jeden dzień - tych
    dni było 3653" - a dostał przecież 10 lat.

    Widocznie w czasie odsiadki wypadły 3 lata przestępne. Co jest niehalo?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2021-05-20 11:36:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 11:31:42 UTC+2 Olin napisał(a):

    tych dni było 3653" - a dostał przecież 10 lat.
    > Widocznie w czasie odsiadki wypadły 3 lata przestępne. Co jest niehalo?

    Nic, akurat wypadły 3.
    Ale czy w ciągu 10 lat nie mogły również wypaść 2 lata przestępne?
    Dalej nie będę utrudniać, bo z kontekstu wynika, że podczas odsiadki nie wypadł np.
    rok 1900, który przestępny nie był ;> (dla niedowiarków napiszę, że 2000 był i że tak
    ma być).

    Więc chodziło mi o to "dokładnie" w cytacie: "Skarbówka ustala w dokładnie 4 lata 11
    miesięcy i 29 dni. " - takie podanie to nie jest żadna dokładność.

  • 38. Data: 2021-05-20 12:04:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co to jest fikcyjna osoba?
    Osoba z D.O. kolekcjonerskim?

    -----

  • 39. Data: 2021-05-20 12:11:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest bardzo dobra dokładność, wystarczy wziąć do ręki któryś z kodeksów, ale tak
    czy inaczej nie zrozumiałeś paraboli ;-)
    Tak swoją drogą czy oni obecnie nie ustalają do Sylwestra piątego roku następującego
    po [...]?
    A nie, w Sylwestra to zdaje się wszczynają karno-skarbowe tak z d..., a później się
    coś wymyśli (zupełnie jak z policją i
    zatrzymaniem, przeszukaniem, spałowaniem i zagazowaniem w kiblu komisariatu ;)).
    Na koniec i tak podatnik umrze - choćby ze zgryzoty - a spadkobiercom nie będzie się
    już chciało napie....ać z koniem.

    -----

  • 40. Data: 2021-05-20 12:41:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 20 May 2021 02:36:56 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Nic, akurat wypadły 3.
    > Ale czy w ciągu 10 lat nie mogły również wypaść 2 lata przestępne?

    Mogły, ale Iwan Denisowicz miał pecha i dodatkowy dzień odsiadki.
    Życie w Ojczyźnie Światowego Proletariatu generalnie nie było łatwe.

    > "Skarbówka ustala w dokładnie 4 lata 11 miesięcy i 29 dni. " - takie podanie to
    nie jest żadna dokładność.

    Skarbówka walczyła z problemem prawie 5 lat, czyli jeden dzień stanowi
    ~0.055% różnicy, zatem to jest znakomita dokładność. Spróbuj z taką
    dokładnością zmierzyć długość łóżka, na którym śpisz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl