  • 51. Data: 2006-07-24 16:24:03
    Temat: Re: Pierwsza karta KK
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Jakas podstawa takiego twierdzenia? Jesli klient po prostu zeznaje,
    > ze sie rozmyslil, to bank ma zrobic chargeback?
    >
    > Klient w ogole nie moze żądac od banku zrobienia chargebacku, bo...
    > nie jest strona :-) Klient jedynie moze zlozyc reklamacje (a czy
    > sklep zrobi chargeback czy odda mu z wlasnych pieniedzy to juz nie
    > jest jego sprawa).

    A co tu ma do rzeczy sklep? Klient sklada reklamacje w BANKU.

    I kto jest niby strona umowy klient-bank, jak nie klient?

    MJ

  • 52. Data: 2006-07-24 16:34:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > A co tu ma do rzeczy sklep? Klient sklada reklamacje w BANKU.

    Wlasnie :-)
    Chargeback to sprawa miedzy bankiem i sklepem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2006-07-24 16:41:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006 18:04:48 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Jakas podstawa takiego twierdzenia? Jesli klient po prostu zeznaje,
    >ze sie rozmyslil, to bank ma zrobic chargeback?

    Tak. Podstawa - regulacje Visa int. - Transakcje bez fizycznego użycia
    karty (MO/TO/IO) sa na ryzyko sprzedawcy.

> [...]
    >jest jego sprawa). Samo slowo "reklamacja" oznacza, ze cos musialo
    >pojsc inaczej niz chcial tego klient, nie?

    'nie moja transakcja' ;)

    >Chetnie zobacze podstawe.

    powyżej.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=861112

  • 54. Data: 2006-07-24 17:16:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl> writes:

    > Tak. Podstawa - regulacje Visa int. - Transakcje bez fizycznego użycia
    > karty (MO/TO/IO) sa na ryzyko sprzedawcy.

    _Fraudy_ itp. sa na ryzyko sprzedawcy :-)

    > 'nie moja transakcja' ;)

    To zupelnie inna sprawa. Specjalnie napisalem to co napisalem zeby
    bylo jasne ze nie chodzi o zadna reklamacje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2006-07-24 19:39:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006 19:16:33 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >_Fraudy_ itp. sa na ryzyko sprzedawcy :-)

    Nie, transakcje. Bank ma prawo do chargebacku bez uzasadnienia.

  • 56. Data: 2006-07-25 10:10:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie, transakcje. Bank ma prawo do chargebacku bez uzasadnienia.

    Taaaak. Niestety kazdy chargeback w VISA ma uzasadnienie. Objawia
    sie ono jako kod. To teraz napisz jaki kod ma chargeback, ktory
    nie jest zwiazany z zadnym fraudem ani z wina sprzedawcy, a tylko
    z tym, ze klient juz po dokonaniu transakcji stwierdzil, ze nie
    chce placic za zakupy.

    W Polsce kazdy bank moze, technicznie rzecz biorac, zrobic
    "ostateczny" chargeback przy MOTOIO (ale w powyzszym przypadku
    bylby to fraud ze strony banku). Nie jest to takie oczywiste
    w kazdym kraju na swiecie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2006-07-25 11:58:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 25 Jul 2006 12:10:31 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >nie jest zwiazany z zadnym fraudem ani z wina sprzedawcy, a tylko
    >z tym, ze klient juz po dokonaniu transakcji stwierdzil, ze nie

    Klient twierdzi, że nie kupował. Bank ma na to kod.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Lem/

  • 58. Data: 2006-07-25 13:27:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Klient twierdzi, że nie kupował. Bank ma na to kod.

    Stary, czy naprawde jest tak goraco ze nie mozesz zrozumiec prostego
    zdania w jezyku polskim?

    Kazdemu zdaza sie popelnic blad, ale wielu ludzi jednak potrafi
    odpuscic jesli zorientuja sie ze to byl blad, to naprawde nic
    zlego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 59. Data: 2006-07-31 11:58:00
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    RobertS wrote on 2006-07-18 09:26:
    > polecam (wymienione wczesniej) kk z BZ WBK, mozesz wziac silver (jezeli
    > masz komorke w orange to VISA ORANGE), kosztuje 58 zł, ale bank anuluje
    > oplate jezeli w ciagu 3 m-cy wykonasz (3-4) operacje bezgotowkowe,
    > w nastepnym roku oplata 0 zl jezeli bedziesz mial odpowiednie obroty
    > (chyba min. 1000zl operacji bezgotowkowych miesiecznie)
    Zaletą tego są przelewy za 3 PLN traktowane jako bezgotówkowe, możliwość
    umieszczenia zdjęcia na karcie (też chyba 0) a wadą PIN (dla niektórych,
    w tym mnie).
    Z kart, które punktują dodatkowo - rozważ BPH Premium Club lub Motokartę
    BP z Citi. Ta pierwsza jest wydawana za darmo i przy odpowiednich
    obrotach nie ma opłat rocznych. Też ma zdjęcie i podgląd przez net (jak
    BZWBK) - tyle że przelewy z karty nie są traktowane jako bezgotówkowe,
    ale jest autoryzowana podpisem a nie PINem. Co do Motokarty - szczegółów
    nie znam.

    Michał M

  • 60. Data: 2006-07-31 12:26:12
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > tyle że przelewy z karty nie są traktowane jako bezgotówkowe, ale jest
    > autoryzowana podpisem a nie PINem. Co do Motokarty - szczegółów nie znam.

    Motokarta bez PINu, mozna podejrzec przez net, przelewy bezgotowkowe na
    niektore
    typy rachunkow (media, czynsz itp.) bez oplat.

    Dodatkowo za kazde 5zl wydane (transakcje bezgotowkowe i przelewy) za pomoca
    karty otrzymujesz 1 puknt
    w programie Partner Club (BP). Otrzymalem te karte bez zaswiadczenia o
    zarobkach, koszt to 0 zl.
    Z platnych ubezpieczen mozna zrezygnowac.

    Tylko platnosc internetowa w USD zostala przeliczona na zlote po
    niekorzystnym kursie.

    Generalnie jestem zadowolony z tej karty chociaz wykorzystuje ja glownie do
    przelewow.

    pozdr.
    RobertS