  • 1. Data: 2006-07-16 18:58:07
    Temat: mBank - Wniosek o kredyt - absurdziki
    Od: Jojo <j...@o...pl>

    Witam,

    Po raz pierwszy na tej grupie sie udzielam, wiec chcialem sie przywitac i
    pozdrowic stalych bywalcow.

    A teraz do rzeczy... Miesiac temu zlozylem wniosek kredytowy,
    oprocentowanie jakie wtedy proponowali to 2.45% (CHF) po jakims czasie tj.
    okolo 3 tyg. dostaliśmy odpowiedź ale juz porocentowanie skoczyło do 3.05%
    !!!!
    Szanowny nikomu niedostepny analityk wymyslil, ze:
    1. ze wzgledu na to, ze czesc wynagrodzenia pobieram w gotówce - musze
    dostarczyć zaswaidczenie z ZUS dot. podatawy naliczania i wysokości składek
    - ewidentny absurd - ZUS moze mi conajwyzej wydac kopie raportów RCA
    przeslanych przez pracodawce co wcale nie swaidczy, ze kasa wpływa na konto
    ZUS :-) Poza tym zawsze mozna raporty skorygowac :-).
    Zaswiadczenie o wysokosci wyplat z kasy podpisanie przez ksiegową z mojej
    firmy nie było satysfakcjonujacym dokumentem. Szczescie ze ZUS wydal mi te
    kopie RCA bez problemow i wyglada na to, ze jest to dla banku
    satysfakcjonujace.

    2. Moja zona ma dzialalnosc gosp. i wspolpracuje z kilkoma firmami na umowy
    zlecenia, ktore wystawiane sa "z dolu" czyli po zakonczeniu danego
    miesiaca. I tu Pan analityk wymyslil, ze potrzebuje cyt. "aktualna" umowe.
    Teraz moja zona staje na glowie i zawraca gitare tamtej firmie, gdyz ta
    aktualna to ta co powinna do nas dotrzec w polowie przyszlego miesiaca -
    bank chce ja teraz i jest to warunkiem koniecznym do "wygenerowania" umowy.
    Dobrze ze Polacy do absurdu sa przyzwyczajeni i zarówno ZUS jak i ta firma
    podchodza do sprawy "ze zrozumieniem".

    Jak widać bank troche "pogrywa" sobie z nami i wykorzystuje sytuacje w
    ktorej to my jestesmy uzaleznieni od jego (analityka nikomu niedostepnego)
    opini. Nieuzasadniona tak wysoka zmiana oprocentowania (o 0.6%) tez nie
    nastraja nas pozytywne do tej oferty. Wiemy z kolei, ze nasi znajomi wzieli
    wlasnie podobny kredyt w mBanku i dostali na starcie 2.75 %. Czyzby oferta
    dla nas byla "zaporowa" bo maja "lepszych" (czytaj prostszych w analizie bo
    dwie umowy o prace) klientów? Nie rozumiem intencji banku.

    Na szczescie nie jest to jedyny bank, do ktorego zlozylismy wniosek
    kredytowy i mamy juz lepsza oferte bez w/w absurdzików.

    Pozdrawiam,

    --
    pozdrawiam, Janusz. Poczta: j...@o...pl

  • 2. Data: 2006-07-16 21:53:37
    Temat: Re: mBank - Wniosek o kredyt - absurdziki
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Jojo" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Po raz pierwszy na tej grupie sie udzielam, wiec chcialem sie przywitac i
    > pozdrowic stalych bywalcow.

    Mbank od miesiaca jezeli chodzi o analitykow ma problemy z klimatyzacja
    Nie jestes pierwszym przypadkiem

  • 3. Data: 2006-07-17 10:51:16
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 16 Jul 2006 20:58:07 +0200, w <j3uciajclraa$.k52ekxx2k6rg.dlg@40tude.net>,
    Jojo <j...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > dla nas byla "zaporowa" bo maja "lepszych" (czytaj prostszych w analizie bo
    > dwie umowy o prace) klientów? Nie rozumiem intencji banku.

    Ale co za różnica jaki % w mBanku dostaniecie na starcie? Nie jest to stopa
    proc. + marża, więc i tak zostaniecie zdrowo wydymani w przyszłości :).

  • 4. Data: 2006-07-17 10:51:58
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Jojo <j...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Na szczescie nie jest to jedyny bank, do ktorego zlozylismy wniosek
    > kredytowy i mamy juz lepsza oferte bez w/w absurdzików.

    Aaa, to jednak macie szczęście, w przeciwieństwie do znajomych...

  • 5. Data: 2006-07-17 15:20:23
    Od: Jojo <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 17 Jul 2006 13:10:23 +0000 (UTC), Piotrek Miller napisał(a):

    > W artykule news:j3uciajclraa$.k52ekxx2k6rg.dlg@40tude.net,

    > czasie tj.
    > 3.05%
    >
    > http://www.mbank.com.pl/promocje/stac_cie/kredyt.htm

    Dzis zadzwonila nasza mila ale nic nie mogąca Pani konsultantka i
    powiedziala, że 2.75%. Wiec osiagnelismy poziom tej promocji. Nadal czekamy
    na przyjscie umow-zlecen poczta wiec sprawy stoja w miejscu.

    I jest jeszcze nowosc - bank wymaga od nas oswiadczenia, ze wycofamy
    wnioski z innych bankow. Mamy zamiar im takie oswiadczenie dostarczyc ale w
    dniu podpisania umowy, kiedy rzeczywiscie sie na nich zdecydujemy.

    --
    pozdrawiam, Janusz. Poczta: j...@o...pl

  • 6. Data: 2006-07-17 18:02:59
    Od: Piotrek Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Jul 2006 17:20:23 +0200, Jojo napisał(a):

> [...]
    > wnioski z innych bankow. Mamy zamiar im takie oswiadczenie dostarczyc ale w
    > dniu podpisania umowy, kiedy rzeczywiscie sie na nich zdecydujemy.

    No cóż, nie da się zakryć, że mBank, to bank "dla cierpliwych" ;-) Ja
    "przerobiłem" już chyba wszystkie banki oferujące konta z dostępem
    przez internetu, za "niewygórwaną" cenę i ostatecznie wróciłem do
    mBanku. Jak dla mnie jest w tej chwili najwygodniejszy. Posiadam
    własną DG i bez problemu uzyskałem wygodny limit kredytowy w koncie
    pozwalający zachować płynność (jak do tej pory wykorzystywany najwyżej
    w 10%). Również spory limicik w eKoncie (na czarną godzinę ;-)) i
    czekam na kartę kredytową na podstawie historii rachunku (wniosek
    złożyłem już jakiś miesiąc temu, a podpisane dokumenty wysłałem w
    zeszłym tygodniu). Mam niewielki osad na 3-ech eMax+, przekraczający
    sumę dostępnych limitów i kredyt na karcie, leżący od dłuższego czasu.
    Regularnie inwestuję w fundusze, gdzie również uzbierała się spora
    sumka. Także "dobrze" prowadząc konto można u nich sporo "ugrać".
    Wszystko to, co uzyskałem od banku załatwiałem bez przesyłania
    jakichkolwiek dokumentów z US czy ZUS, a na prawdę dochodów nie mam
    wielkich ;-) Kartę zamierzam spłacać w całości w GP i myślę, że
    spokojnie wykręcę wymagane limity, aby była za darmo. Na początku
    przyszłego roku przyjdzie mi się starać właśnie o kredyt hipoteczny,
    to wtedy zobaczymy, co bank zaproponuje. Myślę, że będziemy mieć
    jakieś 30÷40% wkładu własnego, to może nie każą mi rezygnować z
    limitów i karty. Ale przypuszczam, że nie obędzie się bez walki i może
    się skończyć, że wybiorę inny bank. Ale to tak odległa przyszłość, że
    oferty zdążą się zmienić parę razy, a uwzględniając obecne dokonania
    naszego rządu...

    Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z bankami :-)

    --
    Pozdrawiam,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 7. Data: 2006-07-17 18:26:59
    Od: Jojo <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 17 Jul 2006 18:02:59 +0000 (UTC), Piotrek Miller napisał(a):

> [...]
    > mBanku. Jak dla mnie jest w tej chwili najwygodniejszy. Posiadam
    > Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z bankami :-)

    Mamy (z żona) też konta w tym banku (od ponad 3 lat) i fundusze i emax itp
    i z tej czesci uslug jestesmy bardzo zadowoleni. Tym bardziej bank powinien
    uszanować stalych klientow, tym bardziej, ze to nasze jedyne konta, bank
    wie "co sie na nich dzialo" - nie ma debetow, stale doplywy srodkow, duzy
    zapasik itp. - a jednak sobie w kulki z nami pogrywa... ot co... absurdzik.

    --
    pozdrawiam, Janusz. Poczta: j...@o...pl