  • 1. Data: 2006-07-16 21:30:03
    Temat: Pierwsza karta KK
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    Witam,
    Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze karty kredytowej.
    Mam konto w mBanku na które wpływa pensja, kiedyś bank proponował mi kredyt
    odnawialny ale ze względu na nieodbyta służbę wojskowa (trwające studia)
    dostałem odpowiedz odmowna. W tej chwili studia są skończone, dokonany wpis
    do książeczki i zaczynam rozglądać się na KK. Co polecicie, jakąś tania
    kartę (wypukła czy płaska). ?
    Jeśli potrzebne będą dodatkowe dane proszę pytać.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 2. Data: 2006-07-17 06:48:11
    Temat: Re: Pierwsza karta KK
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    Co polecicie, jakąś tania
    > kartę (wypukła czy płaska). ?
    > Jeśli potrzebne będą dodatkowe dane proszę pytać.
    > --
    pierwsze pytanie:

    czy masz zamiar korzystac z kredytu kartowego
    czy bedziesz splacal zadluzenie w calosci?

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-07-17 15:38:19
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > czy masz zamiar korzystac z kredytu kartowego
    > czy bedziesz splacal zadluzenie w calosci?

    Wydaje mi sie że będe spłacał w całości.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 4. Data: 2006-07-17 15:48:55
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    krzymek napisał(a):

    > Wydaje mi sie że będe spłacał w całości.

    Przyjmij założenie, że będziesz spłacał - dobrze jest robić to, co służy
    Tobie - a nie bankowi.

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2006-07-17 21:39:33
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Catbert napisał(a):

    > Przyjmij założenie, że będziesz spłacał - dobrze jest robić to, co służy
    > Tobie - a nie bankowi.

    Fajnie. Ale powiedz mi, co takiego powyższy komentarz wniósł do dyskusji
    nt. jaka karta kredytowa?

    Powracając do głównego wątku, zastanów się czego od karty oczekujesz.
    Jeśli będziesz spłacał całość zadłużenia, a nie pokrywał z limitu karty
    wydatków dokonywanych na wyrost, wtenczas mam dla Ciebie krzymku dwie
    propozycje podparte własnym doświadczeniem. Mniemam, że limit jaki
    Ciebie interesuje jest z zakresu 1000-10 000zł.

    Dla mnie kk musi być tania (wydanie, użytkowanie), mieć podgląd przez
    net, musi też mieć możliwość darmowej zmiany pinu. Przydatna byłaby też
    sprawna i kompetentna w działaniu infolinia. Reszta bez znaczenia.

    Mam kk w mBanku. Sami zaproponowali. Czekałem za to ze 3 miesiące aż mi
    ją wydadzą, w międzyczasie gubili dokumenty, dostawałem sprzeczne maile,
    ale w końcu przysłali. In plus jest sprawny system transakcyjny, wydanie
    za darmo i bez formalności (w przypadku wpływów na ekonto), sprawny
    system transakcyjny w Internecie z od razu widocznymi blokadami,
    funkcjonalna infolinia. Jeden raz z powodu awarii mbanku miałem
    odrzuconą transakcję. Poza tym ok. Pin ustalam sam, od razu po spłacie
    limitu pieniądze widoczne są na rachunku karty. Kasa pobierana za
    użytkowanie karty jest na niskim poziomie (38zł). Bez problemu płacę
    przez net. Acha, transakcje w pos podpisujemy.

    Drugą kartę mam w BZ. Jest to VISA Silver. Koszt wydania - 58zł. Możesz
    wziąć VISA Money, jest za darmo. Ma chip, więc trzeba się przyzwyczaić
    do wklepywania pinu. Kartę dostałem w niespełna tydzień od złożenia
    wniosku. Po roku możesz negocjować koszt utrzymania karty z pracownikiem
    departamentu utrzymania klienta. Podgląd przez Internet i wielka zaleta
    - za 3zł robisz przelew na dowolny rachunek jako transakcja
    bezgotówkowa. Pin można zmienić za darmo w bankomacie.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 6. Data: 2006-07-18 07:11:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 17 Jul 2006 23:39:33 +0200, donquijote
    <d...@N...pl> wrote:

    >Fajnie. Ale powiedz mi, co takiego powyższy komentarz wniósł do dyskusji
    >nt. jaka karta kredytowa?

    W zasadzie dowolna. Z praktyki, polecę Citi - jak na razie jedyny bank
    który rozumie co to jest transakcja MO/TO/IO i że chargeback jest dla
    takowej robiony od ręki kiedy transakcję klient reklamuje.

> [...]
    >użytkowanie karty jest na niskim poziomie (38zł). Bez problemu płacę
    >przez net. Acha, transakcje w pos podpisujemy.

    A reklamowałeś jakąś transakcję?

    >Drugą kartę mam w BZ. Jest to VISA Silver. Koszt wydania - 58zł. Możesz
    >wziąć VISA Money, jest za darmo. Ma chip, więc trzeba się przyzwyczaić
    >do wklepywania pinu.

    I to ją dyskwalifikuje.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Lem/

  • 7. Data: 2006-07-18 07:26:44
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Wydaje mi sie że będe spłacał w całości.

    w takim razie oprocentowanie kredytu kartowego jest dla Ciebie bez
    znaczenia...

    zwroc uwage na:
    - oplate za wydanie karty (najlepiej 0 zl)
    - podglad operacji przez net,
    - opcje dodatkowe np. przelewy z rachunku karty,

    polecam (wymienione wczesniej) kk z BZ WBK, mozesz wziac silver (jezeli
    masz komorke w orange to VISA ORANGE), kosztuje 58 zł, ale bank anuluje
    oplate jezeli w ciagu 3 m-cy wykonasz (3-4) operacje bezgotowkowe,
    w nastepnym roku oplata 0 zl jezeli bedziesz mial odpowiednie obroty
    (chyba min. 1000zl operacji bezgotowkowych miesiecznie)

    inna opcja to VISA Money.pl - 0 zl, a w nastepnym roku 58zl jednorazowo
    lub 5zl miesiecznie, chyba rowniez zwalniaja z oplat przy odpowiednich
    obrotach

    ww. karty posiadaja chip czyli (prawie) kazda transakcja jest autoryzowana
    PINem,
    karty sa rozliczane w euro

    podglad przez net za 0 zl

    mam, uzywam i jestem zadowolony

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2006-07-18 08:22:30
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > W zasadzie dowolna. Z praktyki, polecę Citi - jak na razie jedyny bank
    > który rozumie co to jest transakcja MO/TO/IO i że chargeback jest dla
    > takowej robiony od ręki kiedy transakcję klient reklamuje.

    oki, ale kursy wymiany maja kosmiczne, zrobilem zakupy w amazon.com
    i mnie wygielo po ile mi rozliczyli transakcje, poza tym dobra karta

    > A reklamowałeś jakąś transakcję?

    reklamowalem w BZWBK i Multi...zero problemow, chociaz trwalo to
    ponad miesiac

    > I to ją dyskwalifikuje.
    ale dla niektorych jest to podstawowa zaleta ;-)

  • 9. Data: 2006-07-18 13:49:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 18 Jul 2006 10:22:30 +0200, "RobertS"
    <r...@x...pl> wrote:

    >reklamowalem w BZWBK i Multi...zero problemow, chociaz trwalo to
    >ponad miesiac

    Ponad miesiąc to nie 'zero problemów'

    >ale dla niektorych jest to podstawowa zaleta ;-)

    Możliwość zaciągnięcia kredytu przez złodzieja który Ty bedziesz
    spłacać to zaleta? ;)

  • 10. Data: 2006-07-18 14:00:35
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Ponad miesiąc to nie 'zero problemów'

    wedlug mnie tak, wszystko wyjasnilo sie na moja korzysc,
    trudno, aby w 2 dni bank wszystko wyjasnil

    > Możliwość zaciągnięcia kredytu przez złodzieja który Ty bedziesz
    > spłacać to zaleta? ;)

    dobrze chronie swoj PIN oraz karte, a podpis mozna spokojnie podrobic
    (mialem juz taka sytuacje i skonczylo sie kilkoma godzinami na policji
    celem wyjasnienia)

    znacznie latwiej wykorzystac "znaleziona" karte, ktora wymaga podpisu
    niz taka, do ktorej potrzebny jest PIN

    tutaj doswiadczenia kuzyna-taksowkarza, wielokrotnie ludzie zostawiaja u
    niego
    dokumenty w wozie, a nastepny klient je zabiera i robi sobie zakupy
    wykorzystujac znalezione karty z paskiem magnetycznym, jakos na karcie
    chipowej fraudu jeszcze nie bylo

    dodatkowo nikt mi chipa nie skopiuje i nie wyrobi sobie lewej karty,
    ktora bedzie mi wyciagala kase z konta

    p.s.
    moznaby kiedys zrobic eksperyment: "zgubimy" dwie karty, jedna z chipem a
    druga bez
    i zobaczymy, ktora zostanie uzyta przez zlodzieja
    jestes chetny?