  • 1. Data: 2006-07-16 17:05:00
    Temat: Bank internetowy, wiecej niz Electron
    Od: pb <pebe83@_USUN_wp.pl>

    Dzien Dobry

    Obecnie korzystam z konta Inteligo, ale ma ono ta wade, ze jedyna
    dostepna karta kredytowa to Visa Electron. Dla mnie oznacza to jedno -
    mianowicie - ktos, kto bez mojej zgody, wejdzie w jej posiadanie moze
    bez problemu uzyc jej np w hipermarkecie (nie trzeba podawac pinu).

    Dlatego rozgladam sie powoli za jakims internetowym bankiem, ktory
    oferuje np Visa Classic (rozumiem, ze tu PIN jest juz wymagany).

    Jaki bank mozecie, Drodzy Grupowicze, w takiej sytuacji polecic?

    dziekuje i pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-07-16 17:26:41
    Temat: Re: Bank internetowy, wiecej niz Electron
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jul 2006 19:05:00 +0200, pb <pebe83@_USUN_wp.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >mianowicie - ktos, kto bez mojej zgody, wejdzie w jej posiadanie moze
    >bez problemu uzyc jej np w hipermarkecie (nie trzeba podawac pinu).

    A jak ktoś zrobi transakcję z użyciem PIN, to jesteś utopiony, bo zwykle
    regulaminy zawierają zapis, że "transakcja z użyciem PIN jest traktowana jako
    wykonana przez posiadacza".
    Podpis można zakwestionować, PIN już nie bardzo.
    Ciesz się z tego co masz :)

  • 3. Data: 2006-07-16 17:31:00
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    pb wrote:
> [...]
    > mianowicie - ktos, kto bez mojej zgody, wejdzie w jej posiadanie moze
    > bez problemu uzyc jej np w hipermarkecie (nie trzeba podawac pinu).

    To sie ciesz, że nie trzeba.
    Bo jak ci ktos swisnie pin, ktory bedziesz musial podawac wszedzie i
    zawsze, to ci zaden bank reklamacji nie uzna.

    tak, wystarczy sie wykazac, ze podpis to malo podobny do twojego, a i
    babka w sklepie nie przylozyla sie do sprawdzenia czt ty to ty.
    PIN to jest przerzucanie odpowiedzialnosci na klienta.
    Wystarczy mu wykazac, ze pin byl dobry, czyli go nie upilnowal i poslac
    go na drzewo.

  • 4. Data: 2006-07-16 18:07:32
    Od: "Slavekk" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pb <pebe83@_USUN_wp.pl> napisał(a):

    > Obecnie korzystam z konta Inteligo, ale ma ono ta wade, ze jedyna
    > dostepna karta kredytowa to Visa Electron. Dla mnie oznacza to jedno -

    To nie jest karta kredytowa

    > mianowicie - ktos, kto bez mojej zgody, wejdzie w jej posiadanie moze
    > bez problemu uzyc jej np w hipermarkecie (nie trzeba podawac pinu).

    1. Podpisz ją na odwrocie
    2. Wiele innych kart można tak użyć

    > Dlatego rozgladam sie powoli za jakims internetowym bankiem, ktory
    > oferuje np Visa Classic (rozumiem, ze tu PIN jest juz wymagany).

    Kompletnie źle rozumiesz.
    Jeśli już to raczej własnie dla kart VE/Maestro jest wymagany PIN, ale to
    zależy od banku wydającego (czy chce) oraz od sklepu (czy może)

    > Jaki bank mozecie, Drodzy Grupowicze, w takiej sytuacji polecic?

    W tej konkretnej sytuacji polecam - nie histeryzować
    ;-))

  • 5. Data: 2006-07-16 18:11:24
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 16 Jul 2006 19:05:00 +0200, w <e9drju$87n$1@news.onet.pl>, pb
    <pebe83@_USUN_wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > oferuje np Visa Classic (rozumiem, ze tu PIN jest juz wymagany).
    > Jaki bank mozecie, Drodzy Grupowicze, w takiej sytuacji polecic?

    ROTFL. Akurat dobrze, że masz kartę nie wymagającą podania PIN-u przy zakupach.

  • 6. Data: 2006-07-16 18:56:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Slavekk"

    > Kompletnie źle rozumiesz.
    > Jeśli już to raczej własnie dla kart VE/Maestro jest wymagany PIN,
    > ale to
    > zależy od banku wydającego (czy chce) oraz od sklepu (czy może)

    Maestro i MasterCard są z PINem -
    VisaClassic z PINem jesli z tych nowych - z chipem np z BZWBK

    Radzę ci isc do ING i poprosic karte Maestro Podroznik przedplaconą
    kupisz ją za 9 zl, dostaniesz nr rachunku ktory nalezy zasilac forsa
    i juz masz karte z PINem, a jak sie uprzesz to za darmo mozesz
    miec podglad internetowy na konto tej karty - trzeba w tym celu
    otworzyc w ING
    darmowe konto typu lokacyjnego OKO
    *** blad ***

  • 7. Data: 2006-07-16 19:36:49
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e9e26h$nso$1@atlantis.news.tpi.pl, *blad* wrote:

    > Maestro i MasterCard są z PINem -

    Mam kredytowke MC i jeszcze nigdy nie byla autoryzowana pinem.

    > VisaClassic z PINem jesli z tych nowych - z chipem np z BZWBK

    VC z mBanku wydana 2 miesiace temu, bez chipa - jeszcze nigdy nie byla
    autoryzowana pinem.

    --
    darnok

  • 8. Data: 2006-07-16 21:54:56
    Od: pb <pebe83@_USUN_wp.pl>

    moze macie racje... w takim razie, z nieco innej beczki.
    W jaki sposob postepowac w przypadku, kiedy zgubilem karte, sprawdzam na
    inteligo.pl stan konta i okazuje sie, ze ubylo mi sporo gotowki.

    Co wtedy? w jaki sposob dochodzic swoich praw w konfrontacji z bankiem?
    Bo jak sadze, takie proste to nie bedzie.

    Pawel

  • 9. Data: 2006-07-17 10:19:01
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "pb" <pebe83@_USUN_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Co wtedy? w jaki sposob dochodzic swoich praw w konfrontacji z bankiem?
    > Bo jak sadze, takie proste to nie bedzie.

    proste, tylko może potrwać:
    zastrzeżenie karty + klasyczna reklamacja (trwa niby do 30 dni ale może być
    dłużej)
    teoretycznie tylko powyżej 150 euro odpowiada Bank, ale jeżeli oświadczysz,
    że kartę przechowujesz jak należy, utraciłeś ją bez w skutek przestępstwa
    (kwit z Policji), a podpis będzie nie Twój, to i poniżej 150 euro masz
    szanse na odzyskanie kasy

    a tak w ogóle, to dobrze sobie dodatkowy rachunek otworzyć i kasę na ten z
    kartą przelewać tylko przed transakcją (przelewik w automat. serwisie
    natychiastowy) i wtedy kartą złodziej nie poszaleje

  • 10. Data: 2006-07-17 10:21:18
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 16 Jul 2006 21:36:49 +0200, w <e9e4hb$1k3$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał(-a):

    > Mam kredytowke MC i jeszcze nigdy nie byla autoryzowana pinem.

    Słusznie. Ponieważ tylko Maestro są 100% pinowe.