  • 101. Data: 2015-03-19 04:35:46
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale za bezpieczeństwo kodów dostępu odpowiada klient.

    Bo?
    Bo bank ci tak powiedział?

    > Szacun, jesteś taki doświadczony...

    Wiesz, za pierwszym razem się przejąłem.
    Za kazdym razem coraz mniej.
    Obrabianie kart to codzienność.

  • 102. Data: 2015-03-19 04:35:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 04:18, witek pisze:
> [...]
    > wie o tym, ze da sie to zrobić to albo niech bank sie z tego wycofa,
    > albo niech wymysli cos lepszego jesli potrafi.
    > Albo ryzyko bierze na siebie.
    > I to wlasnie zrobily banki. Decydując sie na niepewny i nie do
    > zabezpieczenia dostep internetowy wziely ryzylko na siebie.

    > Widze, ze tez cie zlasowali.
    > A czemu ostrzega i zakazuje?
    > Bo w ten sposb zmniejsza własne ryzyko.
    > Jakby bank w ogole nie odpowiadal za fraud, to w d... mialby i klienta i
    > ostrzeganie go.
    >

    > Ale jak uda sie klientowi wmowic, ze to jego wina, to jeszcze lepiej dla

    Cóż, pozostaje się cieszyć, że to nie Ty jesteś sędzią;) Ale postulaty
    masz fajne - mnie też ta internetowa bankowość męczy, powinni ją
    zlikwidować.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2015-03-19 04:37:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 04:28, witek pisze:
    > Po to banki sie ubezpieczają

    Nie zmyślaj, ubezpieczenie chroni błąd banku, a nie błąd klienta. Klient
    może kupić swoje ubezpieczenie, ale na pewno nie od tego, że "dam komuś
    kody do konta i to co wypłaci chcę z powrotem".

    --
    Liwiusz

  • 104. Data: 2015-03-19 04:38:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 04:35, witek pisze:

    > Bo?
    > Bo bank ci tak powiedział?

    Bo jest to logiczne.

    > Wiesz, za pierwszym razem się przejąłem.
    > Za kazdym razem coraz mniej.
    > Obrabianie kart to codzienność.

    Po prostu coś robisz źle. Nie podpowiem Ci, bo nie znam szczegółów.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2015-03-19 04:41:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    S wrote:
    > Rzeczywiście "kolejny rzeczowy argument" ;-) Zachowanie banku to akurat
    > sprawa kluczowa, bo gdyby bank zabezpieczył to, za co mu płacą problemu
    > by nie było. Skoro nie zabezpieczył - mógł się ubezpieczyć tudzież
    > przejąć odpowiedzialność. Jeśli nie jest w stanie - nie świadczyć
    > usługi. Cały ten problem to zachowanie banku w sytuacji kradzieży środków.
    Bankom sie to po prostu nie opłaca.
    Bank jak kazdy biznes, kalkuluje ryzyko.
    Taniej wychodzi przerobic klienta, trochę zepchnąć na niego i reszte
    zaplacic z kieszeni ubezpieczyciela.
    Robienie super zabezpieczen jest po prostu drogie.

  • 106. Data: 2015-03-19 04:45:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Wiesz, ale to są ficzery "fajnie by było", a nie "musi tak być". Bo na
    > razie to klient z bankiem się umówił, że jego przelewy bez względu na
    > kwotę będzie autoryzował tymże tokenem, czy innym hasłem, które sam
    > podał potem przestępcom.

    A to klient ma cokolwiek do gadania?
    Czy raczej "albo bierz co dają albo spadaj"?

    Sporobuj się z bankiem umowic inaczej niz oferuje ci bank.
    To drzwi szybciej zobaczysz, niż to ci się uda.
    No chyba, ze masz duuuuzzooooo zer do zaoferowania.,
    Ale nawet z dużą ilością zer co najwyzej przeskoczysz na wzorce umów z
    innej półki, a nie sobie ponegocjujesz.

  • 107. Data: 2015-03-19 09:22:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Mar 2015 15:18:00 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jesli wiesz co chcesz zrobic, to mozesz wysylac pakiety z falszywym
    > adresem nadawcy w ciemno - nie czekajac na odpowiedz.

    Jasne. Większość providerów tnie na wejściu pakiety z src spoza
    przydzielonego zakresu dla klienta. To po pierwsze. Po drugie
    zestawienie tcp ze spoofiwanym IP nie jest trywialne. Jest tyle
    głąbów, że np. prostrzy i bardziej wydajny jest phising.

    --
    Marek

  • 108. Data: 2015-03-19 09:25:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 23:35:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pamiec raczej nie przeklamywala ... ale jakby tak przeklamala, to

    A współczesny rowhammer?

    --
    Marek

  • 109. Data: 2015-03-19 09:28:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 22:10:05 +0100, S <a...@w...pl> wrote:
    > Tylko wtedy, gdy dobierzesz się do mojego komputera i IP, a to
    wymaga
    > włamania do lokalu. Innej opcji nie ma. Za dużo filmów oglądacie ;-)

    Jasne:
    Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0

    --
    Marek

  • 110. Data: 2015-03-19 09:31:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 22:29:15 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Jeśli pan Nikt co ciuła na ekstra emeryturę ma na koncie 98tyś i
    > raptem robi przelew na -98tyś to system powinien to zasygnalizować

    W ipko nic nie przejdzie pow. 30tys bez weryfikacji telefonicznej.
    Niektórych to wkurza.

    --
    Marek