  • 1. Data: 2015-03-13 18:37:04
    Temat: Idea bank nie chce oddać kasy
    Od: marysz <m...@g...com>

    Witam
    Moja żona 3 lutego wypowiedziała umowę ramową w idea banku z 30 dniowym okresem
    wypowiedzenia. Tego samego dnia chciała przelać środki ale okazało się, że nie może
    wykonać żadnych operacji na koncie. W banku i na ifolinii twierdzili, że zgodnie z
    regulaminem w okresie wypowiedzenia mogą jedynie być księgowane przelewy przychodzące
    a pozostałe środki zgodnie z dyspozycją zostaną przelane po okresie wypowiedzenia.
    Po pytaniach o konkretna podstawę tej blokady, konsultanci stwierdzali, że to jednak
    jakiś problem techniczny, który jak najszybciej zostanie rozwiązany. Ale co najwyżej
    następowała zmiana haseł dostępu albo cisza. I tak po każdej rozmowie.Kilka dni temu
    zadzwonił człowiek w odpowiedzi na reklamację i poprosił jedynie o czas na zapoznanie
    się ze sprawą i dalej cisza. Na koncie jest kilkanaście tysięcy a nasza cierpliwość
    się skończyła. Poradźcie jak postąpić w tej sytuacji.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-03-13 18:59:48
    Temat: Re: Idea bank nie chce oddać kasy
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-13 o 18:37, marysz pisze:
> [...]
    się ze sprawą i dalej cisza. Na koncie jest kilkanaście tysięcy a nasza cierpliwość
    się skończyła. Poradźcie jak postąpić w tej sytuacji.

    A nie da się zweryfikować swojej "błędnej" decyzji o wypowiedzeniu,
    poprosić o natychmiastowy powrót do grona szczęśliwych klientów,
    następnie przelać kasę i złożyć wypowiedzenie ponownie?

  • 3. Data: 2015-03-13 19:11:45
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "marysz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > i dalej cisza. Na koncie jest kilkanaście tysięcy a nasza cierpliwość się
    > skończyła. Poradźcie jak postąpić w tej sytuacji.

    Powiem Ci, że nie brzmi ta opowieść zbytnio wiarygodnie.

    Gdyby to była prawda to skarga do KNF obowiązkowo, a zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury mocno wskazane. Forward
    maila do KNF oraz skan złożonego zawiadomienia do wiadomości banku zapewne
    zdziałałyby cuda.

    Okres wypowiedzenia już się skończył, zgodnie z tym co napisałeś, coś się
    wydarzyło? Próbowaliście w oddziale banku złożyć dyspozycję przelewu albo
    wypłaty?

    Oczywiście o odsetkach ustawowych od banku za ten okres przetrzymywania nie
    swoich środków zapominać nie należy.

  • 4. Data: 2015-03-13 19:19:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@...pl> writes:

    [..]>
    > Powiem Ci, że nie brzmi ta opowieść zbytnio wiarygodnie.

    Dalczego? Mi idea też nie chciała zamknąć konta. Dopiero pytanie do KNF
    (i spowodowane tym pismo KNF->zarząd banku) sprawiło, ze konto zniknęło.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Freshest if eaten before date on carton.

  • 5. Data: 2015-03-13 19:29:10
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    > Dalczego? Mi idea też nie chciała zamknąć konta. Dopiero pytanie do KNF
    > (i spowodowane tym pismo KNF->zarząd banku) sprawiło, ze konto zniknęło.

    Zamknięcie rachunku to czynność natury technicznej.

    Odmowa udostępnienia klientowi jego własnych środków to znacznie grubsza
    sprawa w moim odczuciu. Taka naprawdę do prokuratury.

  • 6. Data: 2015-03-13 19:47:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@...pl> writes:

> [...]
    >
    > Odmowa udostępnienia klientowi jego własnych środków to znacznie
    > grubsza sprawa w moim odczuciu. Taka naprawdę do prokuratury.
    Słusznie :) Moje "dlaczego" tyczyło się "czy wątpisz w burdel w tym
    klonie" :)
    KJ

    Q: How many psychiatrists does it take to change a light bulb?
    A: Only one, but it takes a long time, and the light bulb has
    to really want to change.

  • 7. Data: 2015-03-16 20:06:51
    Od: marysz <m...@g...com>

    W dniu piątek, 13 marca 2015 18:59:55 UTC+1 użytkownik MarcinF napisał:
> [...]
    > poprosić o natychmiastowy powrót do grona szczęśliwych klientów,
    > następnie przelać kasę i złożyć wypowiedzenie ponownie?

    Skorzystałem z Twojej rady i złożyłem wniosek o konto oszczędnościowe. Została
    wznowiona umowa ramowa i odblokowane wszystkie opcje dostępu.
    Niemniej uważam za skandal, że około dziesięciu doradców nie chciało albo nie umiało
    rozwiązać problemu (ci z oddziału nawet nie próbowali). Dlatego złożyłem doniesienie
    do prokuratury i skargę do KNF-u.

  • 8. Data: 2015-03-16 21:43:10
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 20:06, marysz pisze:

> [...]
    umiało rozwiązać problemu (ci z oddziału nawet nie próbowali). Dlatego złożyłem
    doniesienie do prokuratury i skargę do KNF-u.

    Cieszę się, że zadziałało :)
    Jak w matrixie, czasem skuteczniejszą metodą jest poznanie systemu
    i wykorzystanie jego własności niż otwarta walka :)