  • 111. Data: 2015-03-19 09:37:17
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 19:43:31 +0100, S <a...@w...pl> wrote:
    > Nie, nie spoczywa. Nawet jeśli zostawię otwarte auto, a Ty je
    ukradniesz
    > to nadal jesteś złodziejem i to Ty odpowiadasz karnie, a nie ja.

    O rażącym niedbalstwie słyszał? Idź później do ubezpieczyciela (jeśli
    auto było ubezpieczone), pochwal się mu, że zostawiłeś otwarte auto a
    mimo to je ukradli, zarządaj odszkodowania. Żebyś się nie zdziwił.

    --
    Marek

  • 112. Data: 2015-03-19 09:39:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 21:54:17 +0100, S <a...@w...pl> wrote:
    > Oczywiście. Elektroniczne ślady po włamaniu na konto w banku też są.

    Ta jasne. Zlecenie przelewu nie jest śladem włamania. Może być tylko
    jego konsekwencją.

    --
    Marek

  • 113. Data: 2015-03-19 10:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości

    >O rażącym niedbalstwie słyszał? Idź później do ubezpieczyciela (jeśli
    >auto było ubezpieczone), pochwal się mu, że zostawiłeś otwarte auto a
    >mimo to je ukradli, zarządaj odszkodowania. Żebyś się nie zdziwił.

    Kradziez pozostaje kradzieza.
    Tym niemniej to zlodziej jest winny, a nie zarzad drogi, parkingu czy
    producent.
    Choc w USA nie bylbym taki pewny :-)

    J.

  • 114. Data: 2015-03-19 10:31:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Mar 2015 15:18:00 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jasne. Większość providerów tnie na wejściu pakiety z src spoza
    >przydzielonego zakresu dla klienta. To po pierwsze.

    Hacker moze korzystac z mniejszosciowego providera.
    A dalej to juz raczej nie ma mozliwosci sprawdzenia - no chyba ze
    jakis Orange by wycinal na laczach z innymi operatorami pakiety ze
    swoimi adresami.

    No i np interet satelitarny - downlink jedna droga, ale uplink od
    klienta wcale nie up, tylko wolnym laczem naziemnym.
    No i pakiety wychodzace powinny miec IP satelity ...

    >Po drugie zestawienie tcp ze spoofiwanym IP nie jest trywialne.

    Nie mowie ze trywialny, ale ze wykluczyc nie mozna.

    J.

  • 115. Data: 2015-03-19 11:44:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2015 10:31:50 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hacker moze korzystac z mniejszosciowego providera.

    Każdy ma swojego prowidera, jak mały o to nie zadba to zadba o to
    ten, z którego mały korzysta.

    > No i pakiety wychodzace powinny miec IP satelity ...

    rotfl :-)

    --
    Marek

  • 116. Data: 2015-03-19 11:56:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Thu, 19 Mar 2015 10:31:50 +0100, "J.F."
    >Każdy ma swojego prowidera, jak mały o to nie zadba to zadba o to
    >ten, z którego mały korzysta.

    No i co - bedziesz sprawdzal czy na laczu z Chin przychodza adresy
    przydzielone Chinczykom ?

    Nie wiem - czy ja czegos nie wiem, czy za duzego skrotu dokonalem.
    Pakiety wychodzace z komputera laczem naziemnym powinny miec adres IP
    przypisany do interfejsu satelitarnego.

    Wtedy odpowiedzi na nie trafia do operatora satelity, a ten juz
    przekaze do komputera ...

    J.

  • 117. Data: 2015-03-19 12:50:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
    >Osobiscie obrobili mi juz karty kredytowe w sumie z dobre 10 razy.
    >Za kazdym razem dostawalem z banku list z przeprosinami i kartą z
    >nowym numerem.

    Wow, co Ty z tymi kartami robisz ? W Chinach kupujesz czy jak ?

    Jak obrobili - znali numer i zamowili cos przez siec, czy jakas
    nakladka na bankomat ?

    J.

  • 118. Data: 2015-03-19 12:50:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-19 o 11:56, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Nie wiem - czy ja czegos nie wiem, czy za duzego skrotu dokonalem.
    > Pakiety wychodzace z komputera laczem naziemnym powinny miec adres IP

    Raczej łączem naziemnym łączysz się do operatora SAT i ten robi za NAT.

    --
    Pete

  • 119. Data: 2015-03-19 12:57:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2015 11:56:10 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i co - bedziesz sprawdzal czy na laczu z Chin przychodza adresy
    > przydzielone Chinczykom ?

    Nie filozofuh tylko sp

    --
    Marek

  • 120. Data: 2015-03-19 12:59:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i co - bedziesz sprawdzal czy na laczu z Chin przychodza adresy
    > przydzielone Chinczykom ?

    Nie filozofuj tylko sam sprawdź czy wyjdzie Ci z Twojego łącza pakiet
    z src z Chin.

    --
    Marek