  • 1. Data: 2015-03-14 08:43:35
    Temat: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: "Feliczko" <s...@w...pl>

    Pieniądze wyciekły ludziom z konta. Bank twierdzi, że stało się
    to w wyniku phishingu.
    http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/magazyn-ekspr
    esu-reporterow/wideo/10032015/18906152
    http://www.eurobank.pl/o-banku-aktualnosci,stanowisk
    o-euro-bank-s.a.,49,189.html

    Dziwne. Operacje w Eurobanku użytkownik musi potwierdzić kodem
    z tokena. Czyżby poszkodowani nie sprawdzili z czyjej strony robią przelew ?

  • 2. Data: 2015-03-14 15:35:36
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-14 o 08:43, Feliczko pisze:

> [...]
    >
    > Dziwne. Operacje w Eurobanku użytkownik musi potwierdzić kodem
    > z tokena. Czyżby poszkodowani nie sprawdzili z czyjej strony robią przelew ?

    Materiał ma prawie godzinę, więc dyskutować możemy tylko o tym co sam
    streściłeś. Można powiedzieć, że phishing nie jest problemem banku,
    ale z drugiej strony coraz bardziej zaawansowane techniki ataków
    utrudniają przeciętnym ludziom ochronę przed ich konsekwencjami.
    A nie wszystkie banki robią wszystko co mogą by chronić swoich
    klientów, bo odpowiednie usługi firm trzecich kosztują, przy małej
    skali problemu tańsze jest "podejście indywidualne" i oddanie
    klientowi utraconej kasy, ale jak widać na tym przykładzie nie
    zawsze to tak działa.

  • 3. Data: 2015-03-14 15:39:02
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-14 o 08:43, Feliczko pisze:
    > Pieniądze wyciekły ludziom z konta. Bank twierdzi, że stało się
    > to w wyniku phishingu.

    Tylko jakie to ma znaczenie? Bank tak "zabezpieczył" system, by
    umożliwić złodziejom łatwe przejęcie oszczędności.

> [...]
    >
    > Dziwne. Operacje w Eurobanku użytkownik musi potwierdzić kodem
    > z tokena. Czyżby poszkodowani nie sprawdzili z czyjej strony robią przelew ?

    Skoro 24 banki są w to zamieszane to raczej nie jest to specyfika
    Eurobanku. Tokeny sprzętowe coraz rzadziej się stosuje, więc należy
    założyć, iż użycie tokena nie miało tu znaczenia.

    Dość zabawnie wyglądała informacja Eurobanku, iż listownie zwrócił się
    do osoby, na której konto poszły pieniądze o zwrot. Szczególnie, że ta
    osoba miała konto także w Eurobanku. Nie prościej było zablokować konto
    czy zrobić korektę salda? Wydaje się, iż złodziej/słup miał więcej praw
    niż poszkodowany...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-03-14 21:11:57
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-03-14 08:43, Feliczko pisze:

> [...]
    >
    > Dziwne. Operacje w Eurobanku użytkownik musi potwierdzić kodem
    > z tokena. Czyżby poszkodowani nie sprawdzili z czyjej strony robią przelew ?

    Wielu ludziom pieniądze wyciekły. Nie biednym tylko tym co dużo
    pieniędzy mieli na koncie, no i to jest zastanawiające.

    --
    animka

  • 5. Data: 2015-03-15 01:51:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Feliczko pisze tak:

> [...]
    > Dziwne. Operacje w Eurobanku użytkownik musi potwierdzić kodem
    > z tokena. Czyżby poszkodowani nie sprawdzili z czyjej strony robią

    Nie można było ustawić limitów na przelew czy limitów dzienych?

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 6. Data: 2015-03-15 07:26:24
    Temat: Re: Pieniądze ... Eurobank, limity.
    Od: "Feliczko" <s...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można było ustawić limitów na przelew czy limitów dzienych?
    > Piter

    Aby ustawić limity to trzeba udać się osobiście do Eurobanku. Przez internet nie da
    się.
    Wywalili pieniądze na nowy niepotrzebny interface, a zmiany limitów nie udostępnili.

  • 7. Data: 2015-03-15 08:07:02
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-15 o 01:51, PiteR pisze:
    > Nie można było ustawić limitów na przelew czy limitów dzienych?

    Limity nie są rozwiązaniem. Jeden z bohaterów mówił,że próbował się
    logować 3 razy i system zablokował konto. Zakładając, iż w ten sposób
    złodziej pozyskał 3 hasła jednorazowe, pierwszym mógłby zmienić limit, a
    kolejnymi wysłać przelewy. Gdyby tak się dało... bowiem hasło z tokena
    jest ważne minutę i następuje jego zmiana. Maksymalnie minutę.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-03-15 17:55:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    S pisze tak:

> [...]
    > zmienić limit, a kolejnymi wysłać przelewy. Gdyby tak się dało...
    > bowiem hasło z tokena jest ważne minutę i następuje jego zmiana.

    To może najpierw niech wprowadzą limity a potem się zobaczy :)
    bo na razie nie robią nic.

    Mój bank też jest oporny jak osioł w sprawie ułatwiania życia
    użytkownikowi web interfejsu. Chory zawodnik na głowę decyduje co jest
    ważne w serwisie a co nie. I niestety widze że PKO też poszło tą drogą
    rozmytego kafelkowego gówna.

  • 9. Data: 2015-03-16 00:50:20
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-15 o 08:07, S pisze:
    > Gdyby tak się dało... bowiem hasło z tokena
    > jest ważne minutę i następuje jego zmiana. Maksymalnie minutę.

    Pewnie że się da, cala operacja raczej nie zajmie więcej niż sekundę.

  • 10. Data: 2015-03-16 05:07:00
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    MarcinF wrote:

> [...]
    >
    > Materiał ma prawie godzinę, więc dyskutować możemy tylko o tym co sam
    > streściłeś. Można powiedzieć, że phishing nie jest problemem banku,

    W podanym linku są 3 reportaże. Reportaż dotyczący EuroBanku trwa 15 minut.

> [...]

    > skali problemu tańsze jest "podejście indywidualne" i oddanie
    > klientowi utraconej kasy, ale jak widać na tym przykładzie nie

    Ochrona klientów może w takim przypadku polegać na zablokowaniu możliwości
    logowania się do banku z "zagranicy". Tylko że jeżeli bank tak postąpi to
    natychmiast poleci lawina hejtu podobna do tej jaka leci gdy bank dbając o
    klientów blokuje operacje kartowe wykonywane w dużej odległości
    geograficznej.

    Przykładowy hejt może wyglądać tak: "Pojechałem na wakacje do Egiptu a głupi
    bank zablokował mi kartę płatniczą". Oczywiście inne osoby będą miały taki
    hejt: "Przecież nie pojechałem do Egiptu to bank mógł zablokować transakcje
    z Egiptu, a tak okradziono mi kartę płatniczą!".

    No niestety, lokalizacja geograficzna klienta banku, a to z jakiego adresu
    IP loguje się on do banku - to nie ma ze sobą niestety żadnego związku.

    Ciekawe, że jakoś nie słyszy się w Polsce o tym, że ktoś postawił fikcyjny
    oddział naziemny banku - np. w galerii handlowej, czy w jakimś lokalu przy
    uczęszczanej ulicy. Tymczasem fikcyjne oddziały internetowe stanawiane są
    bardzo często.

    Oczywiście jak klienci skorzystają z usług fikcyjnego oddziału
    internetowego, przekażą tam odczyty z tokenów czy hasła jednorazowe, to hejt
    jest na bank. No tylko co bank może mieć wspólnego z oszustami którzy
    zachęcili ludzi do odwiedzenia fikcyjnego oddziału?

    Jasne że żal osób (często takich dla których obsługa przeglądarki
    internetowej jest dużym wyzwaniem), których okradziono metodą na fikcyjny
    oddział internetowy. Tylko dlaczego akurat bank ma ponosić koszty? Skoro
    ktoś jest dorosły to może realnie ocenić swoje umiejętności. Jak ktoś nie
    jest pewien czy sobie poradzi w Internecie, to przecież może nie uruchamiać
    dostępu do bankowości internetowej.

    Ogólnie jest sporo osób, które nie mają bankowości internetowej i jednak
    jakoś żyją.

    --
    Wysłane z pola.