  • 91. Data: 2015-03-19 03:55:31
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    S wrote:

> [...]
    > JAKIEGOKOLWIEK wirusa.

    > Może. Albo taki, że logowanie dziś z Bydgoszczy, jutro z Moskwy nie jest
    > "typowe". Szczególnie gdy w konsekwencji jest robiony przelew na całą
    > kwotę z konta.

    > Ty tak uważasz. Bank jest winny, bo nie zrobił nic. A mógł, co już
    > ustaliliśmy. To użytkownik nie może, a Bank ma pełną możliwość
    > zabezpieczenia systemu. Szczególnie, iż przelew wewnętrzny można było
    > zablokować, zewnętrzny tym bardziej. Na rękę Bankowi jest kiepski system
    > zabezpieczeń, bo czerpie z tego korzyści. Im więcej kradną - tym większy

    Nareszcie jeden czlowiek myślący normalnie.

  • 92. Data: 2015-03-19 03:59:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Czyli jak komuś skopiują klucz do mieszkania, a potem okradną, to winny
    > jest... hm... administrator budynku? (w sumie dlaczego nie, tak samo
    > absurdalne jak to, że ktoś, komu ukradli hasła jednorazowe ma mieć
    > roszczenie do banku).

    Jesli te klucze do mieszkania dał ci administrator twierdząć ze są
    bezpieczne dla uzytkownika bo szyfrowane SSL (ha ha) to jak najbardziej
    administrator.

  • 93. Data: 2015-03-19 04:08:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Bo spoczywa, tylko wymyślasz jakieś pseudoanalogie "z dupy".

    Dostep do konta przez www jest jest narzędzie udostepnioym przez bank i
    to bank jest odpowiedzialny za jego bezpieczenstwo.
    Jesli bank nie potrafi tego zabezpieczyc lub sie nie da, to albo bank z
    tego narzedzia rezygnuje albo ponosi ryzyko.
    W zadnym wypadku klient.
    I tak to to działa, tyle ze w Polsce banki juz tak przerobily mozgi
    uzytkownikow, ze sami uzytkownicy wierzą, że to ich wina. Niedlugo
    zaczną do banku jak do spowiedzi chodzic.

    Osobiscie obrobili mi juz karty kredytowe w sumie z dobre 10 razy.
    Za kazdym razem dostawalem z banku list z przeprosinami i kartą z nowym
    numerem.

  • 94. Data: 2015-03-19 04:09:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 03:59, witek pisze:

    > Jesli te klucze do mieszkania dał ci administrator twierdząć ze są
    > bezpieczne dla uzytkownika bo szyfrowane SSL (ha ha) to jak najbardziej
    > administrator.

    Acha. I powiedział też, że jak klucze się da złodziejowi, to one są
    takie dobre, że nie otworzą??? Akurat strzelasz kulą w płot - każdy
    internetowy bank ostrzega przed phisingiem i zakazuje ujawniania kodów.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2015-03-19 04:10:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 04:08, witek pisze:

    > Dostep do konta przez www jest jest narzędzie udostepnioym przez bank i
    > to bank jest odpowiedzialny za jego bezpieczenstwo.

    Ale za bezpieczeństwo kodów dostępu odpowiada klient.

    > Osobiscie obrobili mi juz karty kredytowe w sumie z dobre 10 razy.
    > Za kazdym razem dostawalem z banku list z przeprosinami i kartą z nowym
    > numerem.

    Szacun, jesteś taki doświadczony...

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2015-03-19 04:10:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jj wrote:
> [...]
    jednego współczesnego systemu który tak działa? :D

    ak-odczytac-adres-fizyczny

    > Gdzie tu jest słowo o uwierzytelnianiu kogokolwiek? Ja widzę tylko sposób
    odczytania w systemie IP i MACa.

    > Nic nie ustaliliśmy. Nadal nie wiem w jaki to magiczny sposób banki mogą w 100%
    bezpieczny autoryzować zdalnego klienta, który ma skompromitowany system.

    Nie mogą. Bo się nie da.
    Co nie znosi ich odowiedzialnosci za udostepnienie narzędzia, ktorego
    zabezpieczyc sie nie da.
    Ryzyko banku.

  • 97. Data: 2015-03-19 04:11:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 04:10, witek pisze:

    > Nie mogą. Bo się nie da.
    > Co nie znosi ich odowiedzialnosci za udostepnienie narzędzia, ktorego
    > zabezpieczyc sie nie da.
    > Ryzyko banku.

    Może jednak daj poważnym ludziom podyskutować ;)

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2015-03-19 04:18:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Acha. I powiedział też, że jak klucze się da złodziejowi, to one są
    > takie dobre, że nie otworzą???

    Skoro bank dał "klucze", ktore da sie przekazać osobie trzeciej i bank
    wie o tym, ze da sie to zrobić to albo niech bank sie z tego wycofa,
    albo niech wymysli cos lepszego jesli potrafi.
    Albo ryzyko bierze na siebie.
    I to wlasnie zrobily banki. Decydując sie na niepewny i nie do
    zabezpieczenia dostep internetowy wziely ryzylko na siebie.

    > Akurat strzelasz kulą w płot - każdy> internetowy bank ostrzega przed
    > phisingiem i zakazuje ujawniania kodów.

    Widze, ze tez cie zlasowali.
    A czemu ostrzega i zakazuje?
    Bo w ten sposb zmniejsza własne ryzyko.
    Jakby bank w ogole nie odpowiadal za fraud, to w d... mialby i klienta i
    ostrzeganie go.

    Ale jak uda sie klientowi wmowic, ze to jego wina, to jeszcze lepiej dla
    banku.

  • 99. Data: 2015-03-19 04:24:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    forestdumb wrote:

    > Przelew nie pojdzie?

    Zwykle pojdzie.

    Wieszkosc banków ma w regulaminie termin do kiedy przelew musi pojsc.
    I zwykle nie jest to "natychmiast" czy tez "pierwszą sesją"
    Bank bedzie sie probowal z klientem skontaktowac, zeby miec podstawy do
    zatrzymania przelewu.
    Jesli mu sie nie uda, to przelew pojdzie w ostatnim regulaminowym terminie.
    Przy duzych kwotach (tyle ze 30, 40 tys, to jest mala kwota) bank
    zastrzega sobie, ze wymaga potwierdzenia zwrotnego.
    Zwykle wlasnie to jest tak, ze bank oddzwania zgodnie z ustaloną metodą.

  • 100. Data: 2015-03-19 04:28:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Może jednak daj poważnym ludziom podyskutować ;)

    Ale tak wlasnie jest.
    Po to banki sie ubezpieczają, zeby nie ponosic ryzyka samodzielnie.
    No ale skoro taniej jest zmielić mózg klienta, tak zeby klient jeszcze
    za to po rękach całował to dlaczego nie spróbwać.
    Jak widać działa i to nad wyraz skutecznie, bo zmielony klient jescze
    banku broni.