  • 1. Data: 2003-11-07 08:49:26
    Temat: PKO BP - nieprawidlowe numery kont?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Czy PKO BP będzie jeszcze raz zmieniało numery kont? Bo te które podaje na
    wyciągach jako "nowe" są przecież niezgodne z obecnym standardem...
    O ile dobrze rozumiem, obowiązujący standard jest taki: dwie cyfry kodu
    kontrolnego i 6 bloków po 4 cyfry - razem 26.

    Tymczasem wszystkie numery PKO BP mają 17 cyfr...
    Czy istnieje jakakolwiek możliwość przelania do PKOBP pięniędzy z Fortisa,
    który za nic takiego potworka nie przyjmuje?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2003-11-07 08:55:50
    Temat: Re: PKO BP - nieprawidlowe numery kont?
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy istnieje jakakolwiek możliwość przelania do PKOBP pięniędzy z Fortisa,
    > który za nic takiego potworka nie przyjmuje?

    Nie wiem jak z fortisa, ale z mBanku do PKO BP numer ppxxxxxxxyyyyyyyyy
    wpisuje się tak xxxxxxxx-ppxxxxxxxxyyyyyyyyy.

    Pozdrawiam
    Robert WIcik

  • 3. Data: 2003-11-07 09:02:06
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

    > Czy istnieje jakakolwiek możliwość przelania do PKOBP pięniędzy z Fortisa,
    > który za nic takiego potworka nie przyjmuje?

    Musi przyjac i juz!
    Od nowego roku wszystkie rachunki beda musialy byc w nowym standardzie i
    wtedy jakis bank bedzie mogl odmowic przyjecia realizacji przelewu na stary
    numer rachunku.
    Nie wiem do kiedy bedzie mozna dokonywac przelewow na stare numery
    rachunkow.

  • 4. Data: 2003-11-07 09:34:30
    Od: "darsoon" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    na stary
    > numer rachunku.
    > Nie wiem do kiedy bedzie mozna dokonywac przelewow na stare numery

    Cytat z Poradnika Bankowego Nr 6(32) Listopad/Grudzień 2003 (Jest to
    Magazyn Klientów PKO Banku Polskiego regionu mazowieckiego)

    (...) Wszystkie banki w Polsce zostały zobowiązane do wprowadzenia do
    końca br. nowych rachunków, zgodnych z europeiskim standardem NRB
    (Nowy Rachunek Bankowy). Wprowadzenie tego standardu w PKO BP
    przewiduje się w połowie listopada.(...)
    Dwa formaty zapisu rachunku (obecny i nowy) będą stosowane do 30
    czerwca 2004r.

    Darsoon

  • 5. Data: 2003-11-08 14:42:02
    Od: gilder <g...@i...at.pl>

> [...]
    > Czy istnieje jakakolwiek możliwość przelania do PKOBP pięniędzy z Fortisa,
    > który za nic takiego potworka nie przyjmuje?

    xx-yyyy-yyyy-zzzz-zzzz-zzzz-zzzzz

    chodzi o to, że :
    xx-numer kontrolny (wymagany)
    yyyy-yyyy- numer banku (wymagany)
    zzzz-zzzz.... - numer konta, jeśli ta cześć jest krótsza tzn, że
    dostałeś "końcówke" która powinna być poprzedzona zerami, niektóre
    banki aby sie tego ustrzec, dają np, 1000-0000-dalszy-numer-konta, a
    niektóre po prostu nie piszą tych zer, i wydaje mi się ze programy
    komputerowe sa na tyle dobrze napisane, że są wstanie poprawnie ten
    zapis zinterpretować.
    zwałszcza że liczba 0000000000000001 = 1

  • 6. Data: 2003-11-08 14:48:55
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "gilder"
> [...]
    > komputerowe sa na tyle dobrze napisane, że są wstanie poprawnie ten
    > zapis zinterpretować.
    > zwałszcza że liczba 0000000000000001 = 1

    Czy zdajesz sobie sprawę z tego że dopisywanie zer do numeru zmienia liczbę
    kontrolną, w związku z czym taki numer rachunku typu "zrób-go-sam" jest
    niepoprawny? Żaden bank sprawdzający liczbę kontrolną nie przyjmie przelewu
    z takim numerem.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2003-11-09 02:26:55
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Robert Wicik <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem jak z fortisa, ale z mBanku do PKO BP numer
    > ppxxxxxxxyyyyyyyyy wpisuje się tak xxxxxxxx-ppxxxxxxxxyyyyyyyyy.

    Chyba z każdego banku w ten sposób pójdzie. I tak jest najbezpieczniej, bo
    wycinanie cyfr kontrolnych to ryzyko odrzucenia.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-11-09 14:13:34
    Od: gilder <g...@i...at.pl>

> [...]
    > niepoprawny? Żaden bank sprawdzający liczbę kontrolną nie przyjmie przelewu

    A suma kontrolna nie jest liczona przypadkiem tylko z numeru banku, a
    nie całego numeru konta ??

    Sorki jesli kogoś wprowadziłem w błąd.

  • 9. Data: 2003-11-09 14:41:55
    Od: "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gilder" <g...@i...at.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > :
    > : A suma kontrolna nie jest liczona przypadkiem tylko z numeru banku, a

    To by była bardzo interesująca liczba kontrolna i jaki byłby cel
    wprowadzania
    tak kalekiego tworu ? Zdrowo palnąłeś :))

    --
    pozdrowienia
    R.Andrzej

  • 10. Data: 2003-11-09 15:07:31
    Od: gilder <g...@i...at.pl>

    > To by była bardzo interesująca liczba kontrolna i jaki byłby cel
    > wprowadzania

    żeby np. pieniądze trafiły do odpowiedniego banku ??

    > tak kalekiego tworu ? Zdrowo palnąłeś :))

    Raczej opierałem się na tym, że mając w jednym banku kilka kont, z
    róznymi numerkami na końcu, liczba kontrolna się nie zmianiała.

    Nie znam sposobu obliczenia tego to fakt, ale opierałem śie na własnych
    sposptrzeżeniach.

    [EOT]