    From: gilder <g...@i...at.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO BP - nieprawidlowe numery kont?
    Date: Sat, 08 Nov 2003 15:42:02 +0100

    > Witam,
    >
    > Czy PKO BP będzie jeszcze raz zmieniało numery kont? Bo te które podaje na
    > wyciągach jako "nowe" są przecież niezgodne z obecnym standardem...
    > O ile dobrze rozumiem, obowiązujący standard jest taki: dwie cyfry kodu
    > kontrolnego i 6 bloków po 4 cyfry - razem 26.
    >
    > Tymczasem wszystkie numery PKO BP mają 17 cyfr...
    > Czy istnieje jakakolwiek możliwość przelania do PKOBP pięniędzy z Fortisa,
    > który za nic takiego potworka nie przyjmuje?

    xx-yyyy-yyyy-zzzz-zzzz-zzzz-zzzzz

    chodzi o to, że :
    xx-numer kontrolny (wymagany)
    yyyy-yyyy- numer banku (wymagany)
    zzzz-zzzz.... - numer konta, jeśli ta cześć jest krótsza tzn, że
    dostałeś "końcówke" która powinna być poprzedzona zerami, niektóre
    banki aby sie tego ustrzec, dają np, 1000-0000-dalszy-numer-konta, a
    niektóre po prostu nie piszą tych zer, i wydaje mi się ze programy
    komputerowe sa na tyle dobrze napisane, że są wstanie poprawnie ten
    zapis zinterpretować.
    zwałszcza że liczba 0000000000000001 = 1