  • 21. Data: 2007-12-18 21:11:49
    Temat: Re: Ograniczyć phising...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    scream wrote:
    [...]
    > MITM przy połączeniu kodowanym 128-bitowym SSLem? Jedynie jakiś bardzo
    > sprytny trojan na komputerze usera, ale to nie phishing.

    Jeżeli użytkownik nie sprawdzi czy certyfikat pasuje, to może być kodowane
    nawet miliobitowym SSLem i wszystko na nic :).

    p. m.

  • 22. Data: 2007-12-18 21:16:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    krzysztofsf wrote:

    > No ale jak wytlumaczy sie "Kasi", ze jak slyszy "Dzein dobry kasiu",
    > to ma zaczac sie slinic, ..tfu....przejsc do dalszych operacji.
    > Ludzie olewaja komunikaty tekstowe, na dzwiekowe jeszcze sie nie
    > uodporniki - naturalnie, jak Kasie siedzi ze sluchawkami na uszach i
    > sluch czegos tam, to komunikat moze sobie gadac.

    Ale to może jedynie utrudnić (trochę IMHO) phishing. W 100% się nie
    wyeliminuje.

    Pozwolę sobie twierdzić że dla każdej strony podszywającej pod stronę banku,
    niezależnie od tego jak bardzo się ona różni od prawdziwej strony, znajdzie
    się jakaś liczba ludzi wystarczająco naiwnych, nieuważnych, niefrasobliwych
    albo po prostu głupich, którzy potraktują tą stronę jak prawdziwą stronę
    banku i wypełnią pola które będą na tej stronie do wypełnienia.

    Kwestia tylko skali i rachunku prawdopodobieństwa.

    p. m.

  • 23. Data: 2007-12-18 22:12:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 22:11:49 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli użytkownik nie sprawdzi czy certyfikat pasuje, to może być kodowane
    > nawet miliobitowym SSLem i wszystko na nic :).

    Fakt, user jest zawsze tym słabym punktem :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 24. Data: 2007-12-18 23:50:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W BPH podobny system działa od lat. System nie pyta Cię o hasło, ale o
    kilka wylosowanych znaków z tego hasła i daje do dyspozycji wirtualną
    klawiaturę. Keyloger nie zadziała. Nawet jakbyś wymyślił jak zbierać te
    dane, to przy dłuższym haśle trzeba kilku logowań by zebrać znaki. No i w
    ten sposób uzyskujesz dostęp do danych konta, bo do transakcji musisz
    shakować jakoś klucz prywatny użytkownika. To jest moim zdaniem genialne w
    swej prostocie.

  • 25. Data: 2007-12-19 00:10:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ten sposób uzyskujesz dostęp do danych konta, bo do transakcji musisz
    > shakować jakoś klucz prywatny użytkownika. To jest moim zdaniem genialne w

    Ale co z tego jeżeli pokaże się strona użytkownikowi, każe podać hasło, i
    jakiś odsetek użytkowników to hasło poda.

    Niezależnie od tego czy będzie jakiś obrazek czy nie. Po prostu część na to
    w ogóle nie zwróci uwagi.

    p. m.

  • 26. Data: 2007-12-19 00:34:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    scream <n...@p...pl> writes:

    > Przeczytałeś w ogóle mój post? Jeśli nie ma obrazka, to wiadomo, że nie
    > łączysz się ze stroną banku tylko z jakąś podróbą.

    Oczywiscie. Ale im nie chodzi o to by bylo wiadomo, a raczej by nie
    bylo wiadomo, stad jesli bedzie trzeba to obrazek bedzie i nic to
    nie da. No, moze chwile spokoju dla bankow i ich klientow, ale nic
    wiecej na dluzsza mete.

    > Nie mam zastrzeżeń co do SSL, a jedynie zastrzeżenia do kombinacji
    > login/hasło. To nie jest bezpieczna forma logowania.

    Nie chodzi o zastrzezenia do samego SSL, a do sposobu jego
    wykorzystania. Klient musi byc pewny, ze korzysta ze strony banku.

    > Wyjaśnij więc jak byś podrobił stronę banku w takim przypadku.

    W ogole bym jej nie podrabial, to bez sensu i zbyt skomplikowane.
    Podstawilbym swoj system jako proxy miedzy klientem i bankiem.
    Klient widzialby wszystko tak jak trzeba, w czasie rzeczywistym.
    Moj system reagowalby tylko na okreslone rzeczy, np. na zlecenie
    przelewu.
    Duzo mniej pracy i duzo wieksza pewnosc dzialania.
    Keyloggery, podrabianie stron? Bez zartow.

    > MITM przy połączeniu kodowanym 128-bitowym SSLem? Jedynie jakiś bardzo
    > sprytny trojan na komputerze usera, ale to nie phishing.

    MITM wymaga polaczenia z komputerem innym niz chcemy, phishing wlasnie
    na tym polega. Trojan (malo sprytny, tylko przekierowujacy polaczenia
    np. TCP i grzebiacy w certyfikatach) tez moze byc.
    Dlugosc klucza szyfrujacego w SSL jest tu bez znaczenia, gdyz
    ten klucz bedzie znany temu MITM, nie lamiemy przeciez samego SSLa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2007-12-19 00:53:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    scream <n...@p...pl> writes:

    > Nie mam zastrzeżeń co do SSL, a jedynie zastrzeżenia do kombinacji
    > login/hasło. To nie jest bezpieczna forma logowania.

    BTW: kombinacja login/haslo jest jedna z najbezpieczniejszych
    i z pewnoscia jest o rzedy wielkosci bezpieczniejsza niz przecietny
    klient banku.

    Problem w tym, by klienci nie podawali tych hasel komputerowi innemu
    niz banku, by nie zapisywali ich sobie na czole, by te hasla byly
    sensowne (dobre 10-znakowe haslo ma 60+ bitow losowych), by
    komputery tych userow nie mialy poinstalowanych keyloggerow,
    wirusow, Trojanow i innych takich, i by sami userzy nie korzystali
    z komputerow, do ktorych potencjalny zlodziej ma dostep (np. w cafe).

    Od pary login/haslo zauwazalnie lepsza jest glownie kryptografia
    asymetryczna, gdyz dodaje pewnosc, ze to klient (lub osoba znajaca
    jego prywatny klucz) podpisal transakcje - nie moze tego zrobic ktos
    z wewnatrz banku.

    Mozna tez wskazywac na mniejsze roznice pomiedzy roznymi systemami
    hasel, np. haslo "statyczne" vs tokeny vs S/Key itd. Wszystkie one
    sa jednak o rzedy wielkosci bezpieczniejsze od pozostalych, typowych
    elementow ukladanki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2007-12-19 09:54:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
> [...]
    > bo do transakcji musisz shakować jakoś klucz prywatny użytkownika.
    > To jest moim zdaniem genialne w swej prostocie.

    1. takie ekranowe klawiatury tez pozwalają zbierac wprowadzane hasla,
    szczegolnie łątwo wtedy, gdy nacisnięcie myszą jakiegoś wirtualnego
    klawisza daje efekt wizualny wciskanego klawisza
    2. takie hasla maskowane maja jedną podstawową wadę - muszą być po
    stronie banku trzymane w całości, a więc mozliwe do odkodowania w
    całości. Nie dają obrony przed informatykami z wnetrza banku,
    natomiast hasla pelne przechowuje sie w postaci skrótu
    jednokierunkowego, atk jak to robil od zawsze unix/linux
    *** blad ***

  • 29. Data: 2007-12-19 14:47:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale co z tego jeżeli pokaże się strona użytkownikowi, każe podać hasło, i
    > jakiś odsetek użytkowników to hasło poda.

    W wypadku BPH nic się wielkiego nie stanie. Po pierwsze będzie to co
    najwyżej kilka znaków, a nie całe hasło. Po drugie jak nawet wpisze
    wszystkie znaki w sumie po kilku razach, to i tak możesz tylko podejrzeć
    rachunek, bo przelewu nie wykonasz. Poza tym BPH nie ma ustalonej długości
    hasła, więc nie wiesz, ile kratek wyświetlić. Jak wyświetlisz za dużo, to
    średnio inteligentna małpa powinna się zorientować, ze coś jest nie tak.

    > Niezależnie od tego czy będzie jakiś obrazek czy nie. Po prostu część na
    > w ogóle nie zwróci uwagi.

    Z całą pewnością i stąd uważam, ze to nie jest najlepszy pomysł.

  • 30. Data: 2007-12-19 14:59:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości

    > 1. takie ekranowe klawiatury tez pozwalają zbierac wprowadzane hasla,
    > szczegolnie łątwo wtedy, gdy nacisnięcie myszą jakiegoś wirtualnego
    > klawisza daje efekt wizualny wciskanego klawisza

    Być może, ale jest to o wiele trudniejsze.

> [...]
    > całości. Nie dają obrony przed informatykami z wnetrza banku, natomiast
    > hasla pelne przechowuje sie w postaci skrótu jednokierunkowego, atk jak

    Nie ma nic idealnego, choć w sumie możną takie hasło przechowywać jako
    rekord złożony z jego długości i jednokierunkowego skrótu. Powinno też
    zadziałać, choć nie wiem akurat, jak to jest w BPH. Tyle, że informatyk
    dostęp do danych konta, to ma i bez hasła, zaś samo hasło bez klucza
    prywatnego i tak mu nie pozwala na dokonanie przelewu.