  • 51. Data: 2007-12-23 00:17:35
    Temat: Re: Ograniczyć phising...
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zalezy od scenariusza, jesli ktos np. bedzie mial dostep do backupu,
    > to hasla stale i jednorazowe moga byc juz dawno nieaktualne, zas
    > seedy tokenow (pomijajac dryft, ktory moze byc pewnym utrudnieniem)
    > sa jak najbardziej mozliwe do uzycia.

    mimo trudnosci w wykradzeniu i posluzeniu sie seedami ten przyklad
    moglby mnie przekonac, gdyby nie jeden drobny szczegol, tokeny
    to zwykle autentykacja dwuskladnikowa, a tym pierwszym skladnikiem
    jest haslo stale, a jak slusznie zauwazyles haslo stale moze byc
    juz dawno nieaktualne

    jakby nie porownywac to haslo stale + kod tokena bedzie bezpieczniejsze
    od samego hasla stalego

  • 52. Data: 2007-12-23 01:27:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > to zwykle autentykacja dwuskladnikowa, a tym pierwszym skladnikiem
    > jest haslo stale, a jak slusznie zauwazyles haslo stale moze byc

    Nie wiem co to jest "zwykle", nie prowadze takich badan.
    Token np. SecurID pokazuje liczbe, albo po prostu ta liczba
    jest odpowiednikiem "hasla jednorazowego", albo dodajesz do
    niej dodatkowe haslo (zapewne cyfrowe = PIN, ale niekoniecznie).

    Jak juz chyba ustalilismy, wskazanie tokena da sie przewidziec
    posiadajac baze (niezmiennych) seedow.

    Nie chcesz chyba udowadniac, ze haslo stale jest gorsze niz haslo
    stale + token? To jest chyba oczywiste.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2007-12-23 11:10:38
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > jest odpowiednikiem "hasla jednorazowego", albo dodajesz do
    > niej dodatkowe haslo (zapewne cyfrowe = PIN, ale niekoniecznie).

    nie musisz prowadzic badan, skoro przywolujesz nazwe konkretnego
    produktu to wystarczy ze zajrzysz do jego dokumentacji,
    z definicji stosuje sie pin + kod z tokena bo to jest
    wlasnie idea autentykacji dwuskladnikowej

  • 54. Data: 2007-12-23 17:47:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > nie musisz prowadzic badan, skoro przywolujesz nazwe konkretnego
    > produktu to wystarczy ze zajrzysz do jego dokumentacji,
    > z definicji stosuje sie pin + kod z tokena bo to jest
    > wlasnie idea autentykacji dwuskladnikowej

    Stary, rownie dobrze moge zajrzec do dokumentacji dlugopisu albo
    kubka do kawy.

    BTW: nigdy nie widziales takiego zastosowania tokena, w ktorym
    podajesz tylko jawna nazwe uzytkownika oraz wskazanie tokena?
    Kiedys to norma byla.

    BTW: SecurID nie jest wcale nazwa konkretnego produktu, np. sa
    tokeny bez pinpadu i z nim. Z tym, ze nie prowadzilem badan
    statystycznych dotyczacych zastosowan w bankach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2007-12-23 23:14:10
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > BTW: nigdy nie widziales takiego zastosowania tokena, w ktorym
    > podajesz tylko jawna nazwe uzytkownika oraz wskazanie tokena?
    > Kiedys to norma byla.

    widzialem tez takie zastosowanie hasla w ktorym bylo ono puste,
    ale ani pustych hasel ani tokenow bez pinu nie uwazam za bezpieczne

  • 56. Data: 2007-12-25 14:52:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > widzialem tez takie zastosowanie hasla w ktorym bylo ono puste,
    > ale ani pustych hasel ani tokenow bez pinu nie uwazam za bezpieczne

    Stary, wez sie w garsc. Twierdziles ze token jest zawsze lepszy niz
    haslo "stale", PIN (w tokenie bez pinpadu) nie jest czescia tokena
    chyba?

    A jesli bank zastosuje logowanie na podstawie jednoczesnie zdjecia
    siatkowki, odciskow wszystkich palcow, pieciu swiadkow, i osobistej
    znajomosci prezesa banku, oraz tokena, to tez bedzie to swiadczyc
    o wyzszosci tokena nad prezesem?

    Tak czy owak, mozesz przyjac sobie jak chcesz, nie bede ciagnal tego
    tematu tylko dla samego pisania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2007-12-25 21:29:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 18 Dec 2007 00:36:41 +0100, scream <n...@p...pl> wrote:

    >Pewnie tak, ale weź pod uwagę, że ludzie są z reguły wzrokowcami. Jeśli
    >ktoś przyzwyczai się do widoku swojego obrazka, to kiedy go nie zobaczy
    >przy logowaniu, podświadomie będzie czuł że "coś jest nie tak" :))
    To mu tworca podrobionej strony dorzuci komunikat "Przepraszamy - z
    przyczyn techicznych spersonalizowane obrazki zostaly wylaczone na
    okres 15 dni" albo lepiej "W celu zapobiegania atakom hakerow
    wylaczono obrazki spersonalizowane".

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!