  • 1. Data: 2007-12-17 16:33:28
    Temat: Przelewy do Unii, a koszty ?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    W opcjach wielu polskich banków przelewów walutowych za granicę przy składaniu
    przelewów jest nie tylko koszt banków
    "Płaci zlecający", ale często także opcja "Płacą zlecający i otrzymujący".
    Przykładowo pierwszy wariant może kosztować około 30 zł, a drugi tylko 9,50 zł
    Pytanie, czy i ile ściągnie bank dajmy na to w Niemczech od beneficjenta.
    "Czy", bo może zgodnie z prawem unijnym przelew z Polski, przychodzacy już w EUR, nie
    będzie podlegał żadnej opłacie?
    Jesli to byłaby prawda, to wtedy nieźle Polskie banki zaciagają swoich klientów przy
    składaniu przelewów do strefy
    euro...
    JaC
    PS. Rozumiem, że z naszego citka na niemiecki citybank privatkunden przelewy są i tak
    bezpłatne?

  • 2. Data: 2007-12-18 23:30:58
    Temat: Re: Przelewy do Unii, a koszty ?
    Od: Pete <n...@n...com>

    666 pisze:
> [...]
    > Przykładowo pierwszy wariant może kosztować około 30 zł, a drugi tylko 9,50 zł
    Raczej pierwszy ok 50 a drugi ok 25 (zależy który bank ;)
    > Pytanie, czy i ile ściągnie bank dajmy na to w Niemczech od beneficjenta.
    W DE stawiam, że 0
    > "Czy", bo może zgodnie z prawem unijnym przelew z Polski, przychodzacy już w EUR,
    nie
    będzie podlegał żadnej opłacie?
    Tylko w strefie euro.
    > Jesli to byłaby prawda, to wtedy nieźle Polskie banki zaciagają swoich klientów
    przy składaniu przelewów do strefy
    > euro...
    To prawda
    > JaC
    > PS. Rozumiem, że z naszego citka na niemiecki citybank privatkunden przelewy są i
    tak bezpłatne?
    Dla direct online na pewno tak, nie wiem jak dla innych.
    --
    Pete

  • 3. Data: 2007-12-19 08:37:59
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Parę naszych banków ma już w miarę tani "ryczałt", dlatego piszę o 9,50 zł za
    europrzelew.
    Ale jak widać banki rżną klientów na nieświadomości, że jak wysyłaja pieniążki do
    Niemiec, to nie ma sensu płacić
    jeszcze "procentów" od kwoty w sumie do ok. 30 zł kosztów własnie.
    Z mojego portfela w ten sposób ubyło niemało, zwykle za drobne zakupy internetowe
    (niemiecka odpornośc na plastik i pp
    jest znana), więć procentowo do ceny towaru straty spore.
    Zlecenia składane osobiście w oddziałach, więc czuję żal do "doradców klienta".
    Jak sam nazwa wskazuje, doradzają bankowi jak orżnąć klienta.
    JaC

    -----