  • 31. Data: 2008-12-17 22:35:46
    Temat: Re: Od czego zależy czy jest autoryzacja?
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ad38b2a0-e3c2-48fb-8353-62f20cb29e37@d42g2000pr
    b.googlegroups.com...
    On 16 Gru, 15:03, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > imho jak jest offline to nie ma kodu autoryzacji.
    > Nie wiem czy są inne różnice na wydrukach u nas.

    Czasem Visa Money.pl idzie offline. Co prawda spotkałem się z tym tylko na
    jednej z stacji paliw. Wydruk idzie jednym ciągiem po podaniu PIN-u, nawet
    sekundy się nie czeka. O dziwo na slipie jest normalny kod autoryzacji.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 32. Data: 2008-12-17 22:39:45
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
    On 17 Gru, 08:40, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > To chyba działa tak:
    > Transakcja jest zarejestrowana w terminalu i pewnie na koniec sesji,
    > albo kiedyś tam, zostaną przesłane zbiorczo dane o wszystkich
    > transakcjach off-line z ostatniego okresu.

    Na codzień obsługuję terminal Elavonu (dawny Cardopoint). Transakcje mogą
    zostać rozliczone dopiero po wysłaniu paczki. W zależności od ustawień
    terminala paczka drukuje się sama na koniec dnia, albo należy zrobić to
    ręcznie. Dopiero po wydrukowaniu paczki transakcje znikają z terminala (nie
    można już zrobić kopii slipa) i będą one rozliczone. Pamiętam jak kiedyś
    kilka dni z rzędu nie wysyłała się paczka (problemy jakieś były) to
    transakcja dalej nie była rozliczona.

    Kiedyś w zapadłym spożywczym kartą płaciłem to kasa zeszła dopiero po 3
    miesiącach. Pewnie się komuś przypomniało iż paczkę trzeba zrobić :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 33. Data: 2008-12-18 02:30:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > ale lata temu

    Wcale nie tak dawno.

    > wczesniej fałszowano powszechnie czeki i było wiecej skoków na bank (bo kasa
    > leżała za ladą) i nie zawracano sobie d..y kopiowaniem kart bo były
    > łatwiejsdze sposoby na wzbogacenie się. Teraz tez mozna skopiowac karte
    > chipowa (ze statyczną autentykacją) ale po co skoro pieniądze leżą "na
    > ulicy" w postaci kart z paskiem. Jak skończą się paski, ruch przeniesie się
    > gdzie indziej (przede wszystkim internet, dlatego visa juz teraz wymysla
    > cuda typu karta z tokenem)

    Piszesz o technologii, ale technologia (nie liczac EMV) naprawde jest
    ta sama od lat.
    Zauwaz jedna drobna rzecz: intencja VISA itd. wcale nie jest
    uniemozliwienie robienia fraudow. Oni nie maja w tym zadnego interesu
    (niezaleznie od definicji "oni" = wyboru znaczenia "VISA").
    Oni tylko chca minimalizacji _wlasnych_ strat, nastepnie minimalizacji
    kosztow oraz maksymalizacji obrotow i zyskow.

    > przeciez zeskimowana karta nadpisywana jest najczesciej na inną karte
    > bankową, przestępcy skupują np. przedawnione karty bankowe, lojalnościowe
    > itp.

    No i? Po to sa zabezpieczenia kart, w szczegolnosci embosowany numer
    oraz m.in. poczatek numeru, ktory jest czescia grafiki karty.

    > Nie mowiąco tym ze wiele przestepczych transakcji robionych jest
    > w "swoich" punktach.

    Chyba wlasnie mowiac?
    Tyle ze to nie dziala na wieksza skale, chyba ze ktos chce szybko
    trafic na panstwowy wikt.

    > A jesli idą do bankomatu to i tekturka z paskiem im
    > wystarczy, po ci mieliby sie bawic w produkowanie "zabezpieczonych" platikow

    Ale tu jest PIN. Organizacje wmawiaja wszystkim, ze jak PIN, to klient
    placi. Poniewaz troche ciezko z tym ostatnio, wiec chipy itd. - sam
    widzisz, kogo ma chronic technologia.

    Fakt, ze akurat przypadkowo (duzo) lepsza ochrona bankow (chipy)
    powoduje takze lepsza ochrone ich klientow.

    > Natomiast dyskusja dotyczy transakcji w punktach innych niz samoobslugowy
    > kiosk.

    A kto tak powiedzial? Przeciez napisalem ze chodzi wtedy o male kwoty.

    > zawsze fajnie poteoretyzowac, ale nikt z nas raczej nie bezie kupowal futra
    > foki od starego eskimosa z imprinterem. Poza tym jak gdzies nie ma
    > prądu/łączności to zwykle nic droższego niż butelka coli się nie sprzedaje,
    > a jesli juz to placi sie gotowką.

    No jaaasne, to teraz wyobraz sobie, ze w takich miejscach np. zaplata
    za wynajecie samochodu albo samolotu (malego) nie jest niczym
    niezwyklym. Gotowka w wiekszej ilosci? Bez zartow.

    > Przyjmując transakcję bez autoryzacji
    > sprzedawca/akłajer ryzykuje, że za nią zapłaci jeśli karta jest zastrzezona.
    > I to wystarcza, zeby sie stosowac do zalecen organizacji.

    Zwykle, tak. Sa jednak takie przypadki, o ktorych sie nie snilo
    filozofom.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2008-12-18 02:32:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kovalek" <k...@o...pl> writes:

> [...]
    > tylko na jednej z stacji paliw. Wydruk idzie jednym ciągiem po podaniu
    > PIN-u, nawet sekundy się nie czeka. O dziwo na slipie jest normalny

    Podejrzane, to po co ten PIN?
    A jesli sie wpisze niepoprawny?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2008-12-18 07:34:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 23:35:46 +0100, kovalek napisał(a):

    > Czasem Visa Money.pl idzie offline. Co prawda spotkałem się z tym tylko
    > na jednej z stacji paliw. Wydruk idzie jednym ciągiem po podaniu PIN-u,
    > nawet sekundy się nie czeka.

    Tak, przejrzałem parę kwitków z moich kart i widzę, że Alior chętnie
    idzie w offline, Money.pl też (ale chyba rzadziej). mBank/Orąż nigdy,
    podobnie Citi i Polbank.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 36. Data: 2008-12-18 07:56:51
    Od: k...@o...pl

    On 18 Gru, 03:32, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Podejrzane, to po co ten PIN?
    > A jesli sie wpisze niepoprawny?

    Jesli poda się niepoprawny PIN to następna próba będzie już z
    autoryzacją on-line.
    (tak jest w przypadku BZWBK czy także karty money.pl, możliwe, że inne
    banki mogą mieć inaczej)

    Co prawda jeśli wydruk jest od razu to na pewno jest to autoryzacja
    off-line z "fałszywym" kodem a nie po prostu stałe, szybkie połączenie
    z CA?

  • 37. Data: 2008-12-18 08:02:53
    Od: k...@o...pl

    On 17 Gru, 19:02, "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > gdyby to byly dane jawne, to by wisialy na stronach mc/visa czy akłajerów :)

    Znaczy, że stosowane kursy tez sa tajne bo tez ich nie ma?
    Szkoda, że sam fakt istnienia nart Visa/MC nie ejst tajny;)

  • 38. Data: 2008-12-18 09:55:27
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Zwykle, tak. Sa jednak takie przypadki, o ktorych sie nie snilo
    > filozofom.

    tak wiec mamy omówioną rzeczywistość, a reszte zostawmy filozofom.
    dla mnie eot, czas wracac do pracy ;)

  • 39. Data: 2008-12-19 03:30:54
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 18, 8:34 am, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Tak, przejrzałem parę kwitków z moich kart i widzę, że Alior chętnie
    > idzie w offline, Money.pl też (ale chyba rzadziej). mBank/Orąż nigdy,
    > podobnie Citi i Polbank.

    Z tego co wyczytałem (o ile dobrze zrozumiałem) to karty mbank mają
    zablokowaną (przynajmniej na teraz) opcję offline i stąd problemy w
    terminalach, gdzie pokazuje się "pin zablokowany" i sprzedawcy często
    nie wiedzą co dalej. Nie miałeś takich przygód płacąc tą kartą?
    Zaczynam się zastanawiać, czy nie dać sobie jednak spokoju z kk w
    mbanku...

  • 40. Data: 2008-12-19 08:03:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 18 Dec 2008 19:30:54 -0800, Bungiel napisał(a):

> [...]
    > terminalach, gdzie pokazuje się "pin zablokowany" i sprzedawcy często
    > nie wiedzą co dalej. Nie miałeś takich przygód płacąc tą kartą?

    Tylko raz musiałem szepnąć sprzedawcy "zielony" ;-) ZTCW to nie wynika z
    off/on-linowości karty.