  • 1. Data: 2008-12-15 09:09:19
    Temat: Od czego zależy czy jest autoryzacja?
    Od: k...@o...pl

    Idę do knajpy. Płacę kartę. Nie ma autoryzacji, PIN jak rozumiem
    sprawdza się "na karcie" , na koncie karty nie pojawia się blokada.
    Ta sama knajpa dwa tygodnie później. Mniejsza kwota, autoryzacja jest.
    Podobnie w empiku ostatnio nie miałem autoryzacji.
    Karta za każdym razem ta sama.

    Od czego to zależy? Jakaś zmienna losowa? Jakieś limity?

  • 2. Data: 2008-12-15 12:30:00
    Temat: Re: Od czego zależy czy jest autoryzacja?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2008 01:09:19 -0800, kl1 napisał(a):

    > Idę do knajpy. Płacę kartę. Nie ma autoryzacji, PIN jak rozumiem
    > sprawdza się "na karcie" , na koncie karty nie pojawia się blokada.

    Co masz na myśli pod pojęciem "sprawdza się na karcie"?

    Zazwyczaj problemy z telekomunikacją.

  • 3. Data: 2008-12-15 12:39:32
    Od: k...@o...pl

    On 15 Gru, 13:30, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Co masz na myśli pod pojęciem "sprawdza się na karcie"?
    Jeśli karta ma chip to nie ma potrzeby przeprowadzać autoryzacji on-
    line.
    Mniejsze o dokładne miejsce "porównania" czy jest to chip czy
    terminal:)

    > Zazwyczaj problemy z telekomunikacją.
    Raczej marne wytłumaczenie - akurat jak płaciłem to był problem z
    telekomunikacją więc nie było autoryzacji on-line ale tak poza tym to
    cały czas wszystko działa bo wszyscy płacą i Ci kartami z
    mikroprocesorem i Ci którzy jeszcze tego wynalazku nie mają.
    Sieć była obciążona i terminal stwierdza "ok, teraz nie sprawdzam,
    żeby nie robić nadmiernego zamieszania"?:P

  • 4. Data: 2008-12-15 13:20:13
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    karta z paskiem - floor limit i ustawienia po stronie merchanta

    karta emv - ustawienia chipa (nie wszystkie banki pozwalają na offline, a
    jesli pozwalają to na chipie sa ustawione ilościowe i kwotowe limity (górne
    i dolne), ustawienia terminala + floor limit, karta i terminal musza
    się "dogadac" i wtedy jest decyzja czy idziemy fooline czy online

  • 5. Data: 2008-12-15 13:24:09
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Co masz na myśli pod pojęciem "sprawdza się na karcie"?

    jesli bank zezwala na offline to na karcie chipowej pin jest sprawdzany bez
    połączenia z bankiem

    > Zazwyczaj problemy z telekomunikacją.

    to raczej wtedy nie dokonasz wogóle transakcji jesli powinna byc online, na
    problemy komunikacyjne jest STIP (stand in parameters) visy / mc

  • 6. Data: 2008-12-15 13:32:51
    Od: k...@o...pl

    On 15 Gru, 14:20, "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > i dolne), ustawienia terminala + floor limit, karta i terminal musza
    > się "dogadac" i wtedy jest decyzja czy idziemy fooline czy  online

    To teraz ciekawe czy można jakoś dowiedzieć się parametrów swojej(*)
    karty (i prawdopodobnie dlaczego nie)?

    Rozumiem limity kwotowe górne ale czemu miałby służyć dolne?

    (8) - jeszcze lepiej byłoby zdobywać takie dane przed nabyciem karty.

  • 7. Data: 2008-12-15 16:25:40
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    k...@o...pl napisał(a):

    > To teraz ciekawe czy mozna jakos dowiedziec sie parametrow swojej
    > (*)
    > karty (i prawdopodobnie dlaczego nie)?
    >
    > Rozumiem limity kwotowe gorne ale czemu mialyby sluzyc dolne?
    >
    > (8) - jeszcze lepiej byloby zdobywac takie dane przed nabyciem karty.

    nikt takich danych nie przekaze, od tego zalezy bezpieczenstwo karty.
    Przykladowo zlodziej kradnąc karte i PIN oraz znajac ustawienia dla offline
    moglby bez przeszkod wyczyscic limit offline (dane o zastrzezeniu karty tak
    jak i wsezystkie inne parametry pobierane sa w postaci skryptow z hosta przy
    transakcji online, czyli do momentu pierwzego połączenia z bankiem
    karta "nie wie", że jest zablokowana)

    co do limitow - upper limit - przy przekroczeniu tych ustawien transakcja
    MUSI isc online, lower limit - transakcja moze, ale nie musi byc online, w
    zaleznosci od np ustawien terminala

    co do losowosci autoryzacji - przy karcie magnetycznej jesli floorlimit
    sklepu i karta dopuszcza offline, to i tak co ktoras transakcje jest losowo
    autoryzowana

  • 8. Data: 2008-12-15 21:11:25
    Od: k...@o...pl

    On 15 Gru, 17:25, "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > jak i wsezystkie inne parametry pobierane sa w postaci skryptow z hosta przy
    > transakcji online, czyli do momentu pierwzego połączenia z bankiem
    ale ten sam problem dotyczyłby kart bezstykowych, a tam przynajmniej
    część tych parametrów jest znana.
> [...]
    > sklepu i karta dopuszcza offline, to i tak co ktoras transakcje jest losowo
    Rozumiem, że dla kart mikroprocesorowych jest tak samo? Co któraś
    transakcja z tych co miały byc off-line jest on-line??

  • 9. Data: 2008-12-16 05:14:23
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    W niedzielę płaciłem podpisową Citi w Euro AGD na kwotę 299zł i poszło
    natychmiastowo. Offline bez dwóch zdań, co mnie zdziwiło przy takiej kwocie.

  • 10. Data: 2008-12-16 07:58:54
    Od: k...@o...pl

    On 16 Gru, 06:14, "Szymon" <x...@o...pl> wrote:
    > W niedzielę płaciłem podpisową Citi w Euro AGD na kwotę 299zł i poszło
    > natychmiastowo. Offline bez dwóch zdań, co mnie zdziwiło przy takiej kwocie.

    Faktycznie sporo, choć mi nawet częściej przytrafia się płacić offline
    kwoty rzędu 50-100 pln niż 10 pln. Zwłaszcza w jednym sklepie
    spożywczym obok, gdzie zawsze jest on-line, zawsze czeka się na
    nawiązanie połączenia(Czyli dodatkowo płacą za to).