  • 1. Data: 2010-10-21 09:57:11
    Temat: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Niezastapiony Jamie Stokes wymienia różnice pomiedzy naszą i brytyjska
    bankowością, nie wiem czy sie tutaj jeszcze wypowiada niejaki plmb ;-) ale
    może się czegoś dowie ;)

  • 2. Data: 2010-10-21 09:58:10
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    > Niezastapiony Jamie Stokes wymienia różnice pomiedzy naszą i brytyjska
    > bankowością, nie wiem czy sie tutaj jeszcze wypowiada niejaki plmb ;-) ale
    > może się czegoś dowie ;)

    zapomniałem o linku ;-)

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,W-Polsce-sie-
    ich-szanuje-w-Anglii-szczuje-psami-i-biczuje...,wid,
    12777953,wiadomosc.html

  • 3. Data: 2010-10-21 10:37:35
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "yoss" <y...@s...wp.pl> wrote in message

    > zapomniałem o linku ;-)
    >
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,W-Polsce-sie-
    ich-szanuje-w-Anglii-szczuje-psami-i-biczuje...,wid,
    12777953,wiadomosc.html

    Jest jedna roznica zasadnicza.
    W UK bankowosc dla osob prywatnych jest darmowa w polsce nie.
    Nie ma konta w Polsce ktore bylo by 100% darmowe bez zadnych warunkow.
    Na tym chyba mozna zakonczyc porownanie.

  • 4. Data: 2010-10-21 10:43:42
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "yoss" <y...@s...wp.pl> wrote in message

    > zapomniałem o linku ;-)
    >
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,W-Polsce-sie-
    ich-szanuje-w-Anglii-szczuje-psami-i-biczuje...,wid,
    12777953,wiadomosc.html

    No tekst super:))
    Zwlaszcza komentarz pod tekstem opisujacy polska ulice:
    3 banki, apteka i szmatex:))))

  • 5. Data: 2010-10-21 10:58:52
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

> [...]
    > Nie ma konta w Polsce ktore bylo by 100% darmowe bez zadnych warunkow.
    > Na tym chyba mozna zakonczyc porownanie.

    Już tutaj ktoś pisał do Ciebie o ironii i gryzieniu ;P

  • 6. Data: 2010-10-21 11:52:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 21.10.2010 12:37, pmlb wrote:
    > W UK bankowosc dla osob prywatnych jest darmowa w polsce nie.
    > Nie ma konta w Polsce ktore bylo by 100% darmowe bez zadnych warunkow.
    > Na tym chyba mozna zakonczyc porownanie.

    mam konto w mBank od wielu lat, nie pamietam abym za cos zaplacil (przez
    pewien czas byly platne przelewy - to jedyne co m przychodzi do glowy).
    Czy w UK wszystkie uslugi w ramach konta sa darmowe?
    Marx

  • 7. Data: 2010-10-21 13:08:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message

> [...]
    > pewien czas byly platne przelewy - to jedyne co m przychodzi do glowy).
    > Czy w UK wszystkie uslugi w ramach konta sa darmowe?

    Nie w UK jest inna filozofia, faktycznie bankowosc taka bardzo podstawowa
    jest za darmo, ale 'bankowanie' nie sklada sie tylko z wyplat z bankomatow,
    przelewow w obrebie wlasnego kraju i kupowania w sklepach tylko w UK. Za
    platnosci poza UK karta biora spore prowizje, od przeliczania waluty ok 3%,
    nawet za platnosc w sklepie dodatkowo ponad 1 funta (mowimy o sklepach poza
    granicami UK i platnosciach bezgotowkowych). W przypadku przelewu
    zagranicznego z konta w UK, drogo, nawet jezeli jest to przelew SEPA to
    koszt jest ok 10 funtow. Bardzo duzy spread przy przeliczaniu waluty, duzo
    wiekszy niz w bankach w Polsce. Banki to nie instytucje charytatywne, jak
    mniej zarabiaja na operacjach krajowych, to odbijaja to sobie na
    transakcjach zagranicznych.
    Generalnie w UK jest duzy niedorozwoj systemow bankowosci internetowej, i to
    co w Polsce mozemy zrobic on-line, nie zrobimy przez internet w UK. Przelewy
    przez internet, czesto ograniczone np do 1tys funtow w ramach UK, przelewow
    zagranicznych przewaznie nie ma w ofercie bankowosci internetowej, jezeli
    jest, to w nielicznych bankach np. HSBC, ale juz nie uswiadczymy jej w takim
    powszechnym dla ludnosci w UK Natwest (kiedys partner naszego PKOBP).
    Prowadzenie kont w innych walutach niz funt jest poza oferta standardowo,
    mozemy zapomniec o kartach do kont w EUR czy USD, a takie oferty mamy w
    Polsce i jest to zdecydowanie tanie rozwiazanie dla osob dluzej
    przebywajacych w krajach z waluta EUR czy USD.

    A co do konta 100% darmowego (w rozumieniu i filozofii UK) to jest ono w
    Getinonline lub Open /GetinNoble Bank/.

  • 8. Data: 2010-10-21 16:31:53
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    12777953,wiadomosc.html

    > No tekst super:))
    > Zwlaszcza komentarz pod tekstem opisujacy polska ulice:

    Biorąc pod uwagę, że coraz więcej ludzi korzysta z dostępu internetowego,
    rosnąca nadal liczba oddziałów
    różnych banków we Wrocławiu jest zadziwiająca. Zastępują warzywniaki,
    księgarnie, sklepy sportowe i AGD.
    Ostatnio poszukując kredytu miałem do przejścia tylko jedną ulicę i wszystkie
    banki obszedłem (prawie).
    W żadnym nie stałem w kolejce dłuższej niż jedna osoba. W każdym takim oddziale
    pracuje kilka-kilkanaście osób.
    Dlaczego to jeszcze nie zbankrutowało? Oddziały wszak stają w centrum na bardzo
    drogich terenach.
    Czym jest zatem uzasadnione takie zagęszczenie oddziałów, że niemal z drzywi
    jednego widać pobliski?
    Zwłaszcza mam wrażenie, że Millenium i Polbank się rozpanoszyły najgęściej...

    Feromon

  • 9. Data: 2010-10-21 17:44:50
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Feromon nadaje:
    > Dlaczego to jeszcze nie zbankrutowało? Oddziały wszak stają w centrum
    > na bardzo drogich terenach.
    > Czym jest zatem uzasadnione takie zagęszczenie oddziałów, że niemal z
    > drzywi jednego widać pobliski?

    W czym problem? Nie wyjadę do miasta dwoma samochodami naraz, nie założę
    jednocześnie trzech par spodni a bez problemu nie tylko mogę mieć konto
    w kilku bankach i nawet powiedziałbym że polecam. ;-)

  • 10. Data: 2010-10-21 22:45:03
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message

> [...]
    > pewien czas byly platne przelewy - to jedyne co m przychodzi do glowy).
    > Czy w UK wszystkie uslugi w ramach konta sa darmowe?

    co znaczy wszystkie?
    To co zwiazane z tak zwana standardowa bankowoscia jest darmowe.
    Uslugi dodatkowe - komercyjne sa platne.