  • 71. Data: 2006-08-13 23:47:35
    Temat: Re: Bankonet
    Od: "Karoten" <k...@c...pl>

    jimmij napisał(a):
    > Systemy operacyjne obsługiwane przez program Bankonet:
    > 1. windows
    >
    > Innych klientów mamy w d...

    W Polsce na biurkach linuksa używa mniej niż 1%. Więc czego się
    dziwisz???

    ps. ja tam u siebie windowsa nie mam

  • 72. Data: 2006-08-14 00:09:27
    Od: "Karoten" <k...@c...pl>

    Jacek napisał(a):
    > Sprawa wygląda w ten sposób, że aby program współpracował z serwisami
    > banków musieliśmy założyć w tych serwisach konta i wykonać żmudne
    > parsowanie strony. Stąd zdarza się, że niektóre banki działają
    > nieprawidłowo, gdy posiadają niestandardową konfigurację.
    > [...]

    O mammo, to jest jakiś koszmar nauczyć program wyciągać wszystkie
    dane z niekoniecznie ładnego HTMLa. W życiu bym nie zaryzykował
    pisania takiego komercyjnego oprogramowania.

    1. banki stosunkowo często (co kilka miesięcy) zmieniają system
    transakcyjny a więc mamy tutaj potencjalne spore przerwy pomiędzy
    modyfikacją banku a aktualizacją programu umożliwiającą działanie

    2. trudno przewidzieć wszystkie postaci kodu HTML, jaki może
    wygenerować system transakcyjny

    3. ponieważ systemy wciąż się zmieniają, aktualizacje programu to
    syzyfowa praca; dobre przetestowanie poprawki zajmuje sporo czasu, być
    może nawet więcej, niż czas do kolejnej zmiany

    Nie bałbym się żadnych backdoorów w tym programie, ale właśnie
    szalonej niestabilności i nieprzewidywalności.

    Z drugiej strony gratuluję firmie odwagi;>

    Pozdrawiam!

  • 73. Data: 2006-08-14 05:59:10
    Temat: Re: [OT] Bankonet
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@U...pl> napisał w wiadomości
    > Sugeruje Pan, ze po 10 latach istnienia na rynku rzucimy to co do tej pory
    > wypracowalismy i zaczniemy napadac na ludzi, zeby przejac ich hasla
    > jednorazowe? :-)

    Nie piję konkretnie do was, ale to chyba oczywiste co się
    w naszym kraju najbardziej opłaca :)
    Z reguły nie jest to ciężka praca.

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 74. Data: 2006-08-14 09:40:47
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Karoten napisał(a):
    > O mammo, to jest jakiś koszmar nauczyć program wyciągać wszystkie
    > dane z niekoniecznie ładnego HTMLa. W życiu bym nie zaryzykował
    > pisania takiego komercyjnego oprogramowania.
    > [...]
    Ja napisalem kiedys cos takiego na potrzeby firmy, w ktorej pracuje.
    Program dziala dla BZ WBK i w ciagu trzech lat zdarzyly sie tylko dwie
    zmiany w HTMLu - jakis rok temu dodali troche kodu na stronie logowania
    i teraz, kiedy rozbili podawanie NIKu/PINu na dwa okna.
    Nawet przy malo inteligentnym parsowaniu strony, to wbrew pozorom
    program nie jest tak bardzo podatny na modyfikacje serwisow. A - jak
    widac - zmiany na stronach bankow nie sa tak czeste.

    Co do odwagi autorow - jesli tylko klient rozumie idee dzialania
    aplikacji, to mysle, ze przelknie 1-2 dniowa przerwe w dzialaniu
    programu, ze wzgledu na zmiany na stronach transakcyjnych.
    Choc, byc moze ja, jako programista, patrze na to inaczej.

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl

  • 75. Data: 2006-08-14 11:20:27
    Od: m...@g...com

    Karol Nawrot wrote:

> [...]
    > programu, ze wzgledu na zmiany na stronach transakcyjnych.
    > Choc, byc moze ja, jako programista, patrze na to inaczej.

    Zgoda, jeżeli jest jakaś gwarancja że w przypadku zmian po stronie banku
    aktualizacja pojawi się po powiedzmy 24 czy 48h.

    Bo inaczej, to jest testowanie na klientach którzy za to testowanie płacą.

    p. m.

  • 76. Data: 2006-08-14 13:08:07
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

> [...]
    > aktualizacja pojawi się po powiedzmy 24 czy 48h.
    >
    > Bo inaczej, to jest testowanie na klientach którzy za to testowanie płacą.
    Nie jestem przekonany, ze "testowanie" jest tu najlepszym okresleniem. W
    koncu momencie sprzedazy firma oddaje produkt sprawny. Wydanie nawet
    milionow zlotych - z wlasnej, czy cudzej kieszeni - na testy nic nie
    zmieni, jesli jutro bank pogrzebie cos w serwisie.
    Spojrz na to z innej strony - serwisy transakcyjne bankow tez maja
    przerwy w dzialaniu i to czesto nie przewidziane przez bank. A przeciez
    klient tez za to placi.

    Nie chce tutaj ponad wszystko bronic tego programu - jest to po prostu
    dosyc specyficzny produkt i kazdy, kto go kupi musi zdawac sobie z tego
    sprawe.

    Powiem cos jeszcze, z wlasnego doswiadczenia. Ksiegowosc w mojej firmie
    jest bardzo mocno zwiazana z moim programem do sciagania wyciagow. Kiedy
    ostatnim razem WBK zmienil serwis, ja bylem na urlopie. I uswiadomilismy
    sobie, ze nie mamy sprawnych procedur, na takie sytuacje. Poradzislismy
    sobie z tym, ale byl to pewien problem.
    I wydaje mi sie, ze banki powinny informowac z duzym wyprzedzeniem o
    takich zmianach. Wydaje mi sie, ze jest dosyc duzo ludzi, ktorzy pisza
    podobne, autorskie aplikacje - dlaczego banki nie chca ulatwic im pracy?

  • 77. Data: 2006-08-14 20:00:14
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    elx napisał(a):

    > Poruszając ten wątek - w BPH funkcjonuje powiadomienie mailem (smsem
    > także) o autoryzacji KK, a więc zmiane salda będziesz mógł
    > kontrolować:)

    ...ale nie wpłatę na konto :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 78. Data: 2006-08-14 20:01:38
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Chris napisał(a):

    > Czy istnieje jakaś możliwość obejrzenia w działaniu wersji
    > demonstracyjnej?

    A w jaki sposób ta wersja miałaby działać?

    > Od jak dawna używasz tego programu?

    Od początku jego powstania, czyli od wersji beta. Wcześniej używałem
    Sokaris Wyciągi z takim samym powodzeniem, choć w przypadku Bankonetu
    opcji, które mnie interesują jest zdecydowanie więcej

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 79. Data: 2006-08-14 20:11:29
    Od: Nco <n...@v...pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > ...ale nie wpłatę na konto :)

    jest tez opcja salda dla rachunku kredytowego

    Pzdr
    Nco

  • 80. Data: 2006-08-14 21:03:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 11 Aug 2006 19:52:38 +0200, Markus Sprungk napisał(a):

    > Bajki opowiadasz. Który to bank za darmo przesyła informację o zmianie
    > salda mailem? Słucham....

    No to ja sie tutaj włączę: PKO BP (złote konto).
    Oczywiście przyjmując, że miesięczną opłatę w wysokości 16,50 zł za
    prowadzenie rachunku, nazwiemy "za darmo".
    (To przez analogię do reklam naszych opów komórkowych: "najtańsze w
    Polsce darmowe minuty")

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof