  • 61. Data: 2019-04-16 22:29:25
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    s...@g...com writes:

    [...]
    > Tja. Argumentow braklo?
    >
    > Jakims cudem w IT daje sie ogarnac zmiany w oprogramowaniu, systemach, dokumentacji
    itp.

    Ta jasne. A te wszystkie włamy, błędy i wycieki to mi sie przyśniły. Jak
    Ty to nazywasz ogarnieciem, to gratuluję.

    > Jakos programersy czy adminsy nie placza ze nowa wersja javy to 20MB nowej
    dokumentacji.

    A ile z tego trzeba faktycznie przeczytać?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 62. Data: 2019-04-16 22:42:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2019 15:27:03 UTC-5 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    praktyce pewnie pojawiaja sie na 2-3 dni sierpnia.

    > Ekhem. Znani mi nauczyciele są na pewno praktycznie w szkole przez co
    > najmniej 2 tygodnie sierpnia. To oczywiście słaba próbka, ale nie mam
    > innej. Dodatkowo nie liczę dyżurów w 'lato w mieście', ale tak na oko
    > angażuje on 1/3 składu. Co pewnie w odpowiednio długim okresie oznacza,
    > że każdy nauczyciel 'co trzecie' wakacje ma zajęte.

    A widzisz to ciekawe. Bo u mnie we wsi nauczyciele dojazdow zbiorkomem nie maja i
    ladnie widac kiedy sa w szkole a kiedy nie. (podstawowka wiec to nie uczniowie
    przyjezdzaja :) )
    I zazwyczaj jak w wakacje jezdze kolo szkoly to samochodow jak kot naplakal.
    Choc zazwyczaj jedno auto tam stoi.

    > Hm. Poza bodajże jednym, wszyscy przyjeżdżają KM do szkoły, nie tylko w wakacjie.
    :) Może to specyfika
    > stolicy.

    Rzeczywiscie moze byc roznie.

    > Możliwe, nie siedzę u nich w domu.

    publikuja w polowie pierwszego tygodnia a potem sie jeszcze zmienia bo nie ogarniaja.

    > Nie. Od niejakiej Zalewskiej, kojarzysz babę? Powiem tylko, że jeśli
    > chodzi o deformę w Warszawie, to takiego bajzlu w wielu instytucjach nie
    > widziałem, bo niestety nikt nic nie mógł się dowiedzieć.

    Nie zwalaj na aktualna ministre. Zawsze tak bylo ze planu lekcji nie bylo.
    Ani za moich czasow w podstawowce ani w technikum. (poprzedni wiek)
    Ani za czasow jak moj dzieciak chodzil do szkoly (zeszly rok).

  • 63. Data: 2019-04-16 22:53:03
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/15/19 9:54 PM, s...@g...com wrote:

    > Zapamietaj moje slowa:
    > Dzis wezma 15%.
    > Przy wyplacie niezaleznie od tego co dzis mowia wezma minimum drugie tyle.
    >
    > Zyje jus na tyle dlugo aby wiedziec jak sie takie obiecanki koncza.
    >
    > Uczciwiej bylo by gdyby powiedzieli ze te 15% wezma pozniej. A teraz nie. To wtedy
    bym uwierzyl. Choc pozniej mogli by wziasc 30% bo czemu nie?

    No dokładnie. Zaryzykuję i powiem, że Twoja wizja jest mocno
    optymistyczna i znając życie dla tych co mają poczekać te +/-25 lat to
    ja bym w ogóle wątpił, że cokolwiek z tego OFE się doczekają, bo kolejne
    macki nienasyconej hydry już ładnie to wszystko rozbroją/rozparcelują i
    będą co chwilę "oddawać" obywatelom wpłacone i zgromadzone środki. Tak
    co 4 lata przed wyborami będą "oddawać" :)

    Xenocide

  • 64. Data: 2019-04-16 22:56:58
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/16/19 10:00 AM, Wojciech Bancer wrote:

    > O ile nie zmienią nic w ustawie (a tego nie zapowiadają), to jak najbardziej się
    da.
    > Dało się od początku istnienia IKE, to nie jest nowy twór.

    Jak przeleją tam hajsy z OFE to się to zmieni aby nie można było szybko
    zamknąć tego IKE. Tak żeby przed kolejnymi wyborami znowu można było
    "oddać" kasę z OFE obywatelom z IKE do EKI ;)

    Xenocide

  • 65. Data: 2019-04-16 23:01:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-16, xbartx <x...@b...net> wrote:

    [...]

    > Jak przeleją tam hajsy z OFE to się to zmieni aby nie można było szybko
    > zamknąć tego IKE. Tak żeby przed kolejnymi wyborami znowu można było
    > "oddać" kasę z OFE obywatelom z IKE do EKI ;)

    Może, ale póki co można. :)
    Nie ma co gdybać, będzie projekt ustawy, to będziemy kombinować co się
    zmieni.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 66. Data: 2019-04-16 23:12:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Apr 2019 22:29:25 +0200, w <8...@a...kjonca>,
    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(-a):

    > Ta jasne. A te wszystkie włamy, błędy i wycieki to mi sie przyśniły. Jak
    > Ty to nazywasz ogarnieciem, to gratuluję.

    Patrząc na te systemy bankowe (aby było zgodne z tematem), to nie wiem za co IT
    biorą pieniądze.
    Co jeden system to gorszy (o ile działa).

    Gdzie tam informatykom do nauczycieli. O budowlańcach już nie wspomnę, bo
    budynki wydają się działać nonstop.

  • 67. Data: 2019-04-16 23:16:08
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/16/19 11:01 PM, Wojciech Bancer wrote:

    > Może, ale póki co można. :)
    > Nie ma co gdybać, będzie projekt ustawy, to będziemy kombinować co się
    > zmieni.

    No tak. IMO od początku OFE to był średni pomysł i lepiej jakby tą kasę
    hydra jak najszybciej zabrała i tyle. A tak jak przeleją do IKE to się
    jeszcze rykoszetem IKE dostanie, nie chce krakać ale tak może być. Dla
    hydry podatki to nałóg co raz wzięła tego nigdy nie odda, nie ma takiej
    opcji.

    Xenocide

  • 68. Data: 2019-04-16 23:17:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-16, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [...]

    > Tja. Argumentow braklo?

    Na co? Męczy mnie argumentacja pod tytułem "jesteś gupi", "oni są gupi".
    Zwłaszcza, że jednostka tak argumentująca podpada pod:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82udzenie_ponadpr
    zeci%C4%99tno%C5%9Bci

    O próbie stworzenia korelacji pomiędzy inteligencją a zarobkami, to już
    nie wspomnę (nie, nie ma takiej bezpośredniej zależności wprost).

    https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/karie
    ra/inteligencja-a-bogactwo-dlaczego-inteligentni-nie
    -sa-bogaci/9ejptzs

    > Jakims cudem w IT daje sie ogarnac zmiany w oprogramowaniu, systemach,
    > dokumentacji itp.

    To daj tym z IT 1900 na rękę to zobaczysz. :D

    > Jakos programersy czy adminsy nie placza ze nowa wersja javy to 20MB
    > nowej dokumentacji.

    To jest tak nieadekwatne i bzdurne, że nawet nie wiem od czego mam Ci
    zacząć tłumaczyć.

    Podstawowe to:

    1) zmiany w językach programowania są realizowane ewolucyjnie, a nie
    na zasadzie mody politycznej, więc wystarczy ogarnąć changelog
    2) nie ma potrzeby rycia dokumentacji na pamięć, w pracy masz dostępne
    google i stackoverflow
    3) jednostka miary "MB" nie mówi nic o ilości stron dokumentacji.
    20MB to może być jeden słabo skompresowany obrazek.
    4) administrator nie potrzebuje "ogarniać" dokumentacji dla programistów
    i odwrotnie, plus zazwyczaj każdy ma swoje changelogi
    5) przygotowanie do wdrożenia nowej wersji to jest sensowna rozmowa
    z managerami, ustalanie terminów, dogadywanie i testy, a nie "huzia
    na juzia, wygralim, teraz kurwa my tu pokażemy kto rządzi".

    Ale nawet biorąc wszystko powyższe pod uwagę, to zapłać nauczycielom
    te 10k netto miesięcznie to pewnie zacisną poślady i zrobią. Nie będą
    się musieli martwić co do garnka włożyć, to znajdą więcej motywacji
    do pracy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 69. Data: 2019-04-16 23:18:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-16, Alf/red/ <a...@u...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Ale dobrze dla kogo?

    Dla obecnej ekipy rządzącej oczywiście. :)
    Co jak co, ale ta zagrywka jest pierwsza klasa.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 70. Data: 2019-04-16 23:31:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Apr 2019 12:31:13 +0200, w
    <s...@p...org>, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> napisał(-a):

    > Ale oni pracują 40 godzin. Przez te 18 godzin to oni tylko robią
    > prezentecję swoim klientom. Przez pozostałe (niepłatne) 22 godziny

    ,,Jak wytłumaczyć w korporacji #StrajkNauczycieli ?
    - Wyobraź sobie, że masz do przygotowania i przedstawienia
    18 h prezentacji tygodniowo i zawsze ponad 25 uczestników meetingu!
    - (konsternacja) Serio, w tygodniu?
    - Tak, za 2300 netto.
    - Ale tygodniowo?
    -...