  • 71. Data: 2019-04-17 08:51:13
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-15 o 23:55, s...@g...com pisze:

    > Eeee chyba nie. Jak czytam (pobieznie) to pisza ze nie da sie tego ike
    spieniezyc...

    IKE da się spieniężyć. Przynajmniej to IKE, które jest aktualnie. Czyli
    musiałoby to być jakieś IKE-bis.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2019-04-17 09:30:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-17, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > IKE da się spieniężyć. Przynajmniej to IKE, które jest aktualnie. Czyli
    > musiałoby to być jakieś IKE-bis.

    Czyli w sumie OFE. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 73. Data: 2019-04-17 10:22:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Apr 2019 21:42:58 +0200, z napisał(a):

    > poziamatać ZNP
    > pacyfikując strajk.

    Akurat pacyfikacja może się dojnej zmianie udać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 74. Data: 2019-04-17 11:07:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Apr 2019 21:42:58 +0200, w <5cb63044$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

    > na początek trzeba posprzątać w tej stajni...

    Słusznie. Wybory wkrótce :)

  • 75. Data: 2019-04-17 12:05:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2019 22:42:32 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nie zwalaj na aktualna ministre. Zawsze tak bylo ze planu lekcji nie bylo.
    > Ani za moich czasow w podstawowce ani w technikum. (poprzedni wiek)
    > Ani za czasow jak moj dzieciak chodzil do szkoly (zeszly rok).

    Echh, informatyku, a mówi Ci coś hasło "problem plecakowy"?

  • 76. Data: 2019-04-17 12:07:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-15 o 23:55, s...@g...com pisze:

    >IKE da się spieniężyć. Przynajmniej to IKE, które jest aktualnie.
    >Czyli musiałoby to być jakieś IKE-bis.

    Albo wprowadza pewnej nocy ustawe i juz sie nie da :-)

    J.

  • 77. Data: 2019-04-17 12:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup
    On 4/16/19 11:01 PM, Wojciech Bancer wrote:

    >No tak. IMO od początku OFE to był średni pomysł i lepiej jakby tą
    >kasę hydra jak najszybciej zabrała i tyle.

    Temat jest skomplikowany.

    Jak OFE wprowadzali, to mowilem "co za duren to wymyslil".
    Rachunek byl w miare prosty - ja zarabiam powiedzmy 500 euro, a
    Niemiec 2000.
    Sensownie patrzac - za tych 30 lat Niemiec bedzie zarabial 4000 euro,
    a ja miejmy nadzieje 2000.
    To jaki sens ma oszczedzanie jakiegos drobnego procenta od 500 euro ?
    Ile tam bylo - 7%, to odkladam 35 euro co miesiac, a na zycie bedzie
    potrzebne 1000 :-(

    Oczywiscie od oszczedzania jest dodatkowy zysk ... no zalozmy
    optymistycznie, ze zrownowazy inflacje, czyli policzmy w cenach
    poczatkowych, ze zarabialem 500 euro,
    a srednia krajowa wzrosnie do 1000 euro (a Niemcom nie wzrosnie).
    Nadal sensu nie widze.

    Ale OFE stanely na wysokosci zadania i pomnozyly poczatkowe kwoty 4x.

    Tylko ze ... dobrze inwestowaly i pomnozyly, czy kupily obligacje
    panstwowe, i panstwo tyle dodalo w odsetkach ?
    Na marginesie - obligacje - ciekawy temat - kupuje obligacje i
    oszczedzam, po to, aby po latach panstwo podnioslo mi podatki, aby moc
    mnie splacic :-)

    Moze ktos mial dobry pomysl - OFE beda inwestowac, beda dbaly o rozwoj
    przemyslu, to sie emerytom po latach zwroci.
    Chcielismy dobrze ... a wyszlo jak zwykle ?

    Czy ktos od poczatku dobrze pomyslal - zakladamy po to, zeby za 30
    lat wyplacac minimalna emeryture, a reszta ... prosze sobie wyplacic z
    OFE, i nie narzekac, ze pan/i za malo wydajnie pracowala i w OFE jest
    tyle co nic :-)

    Jeszcze inaczej patrzac - wplacamy do OFE te 1/3 skladki, rzad je
    zaraz zabiera, tzn pozycza na procent, wyplaca emerytom,
    a OFE od tego przelewania zabiera 10% prowizji ... gdzie tu sens gdzie
    logika ?

    Jeszcze przez pewien czas widzialem zalete obligacji SP nad zapisami w
    ZUS, ale Tusk mnie bardzo skutecznie skorygowal :-(

    >A tak jak przeleją do IKE to się jeszcze rykoszetem IKE dostanie, nie
    >chce krakać ale tak może być. Dla hydry podatki to nałóg co raz
    >wzięła tego nigdy nie odda, nie ma takiej opcji.

    No nie ma, ale mozna sie pocieszyc, ze emeryci tez maja prawa wyborcze
    i hydra bedzie musiala troche o nas dbac.
    Choc juz widac jak to bedzie - emerytom grosze, bo blondynki w NBP
    musza z czegos zyc :-)

    J.

  • 78. Data: 2019-04-17 13:09:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-04-16 o 18:41, J.F. pisze:

    >Tyle było bicia piany dlaczego górnicy dostają 13-14 pensję.
    >Pomroczność jasna?

    Bo gornicy i tak dobrze zarabiali, i chcieli jeszcze wiecej.

    A nauczyciele ponoc zle zarabiaja.

    No coz, co by nie mowic - inflacja rosnie, srednia krajowa rosnie, a
    rzad PiS - jednym lekka raczka rozdaje po 500, a dla innych "w
    budzecie nie ma pieniedzy".

    Cos tu nie tak ...

    J.

  • 79. Data: 2019-04-17 13:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Sorry ale też mam wyczerpującą pracę biurową, mam wypalenie zawodowe,
    >wiedzę zdobywałem przez 20 lat pracy i nękają mnie choroby. W mojej
    >branży nie ma związków i strajków a na średnią krajową jeszcze nie
    >zasłużyłem i się nie zanosi.
    >Tak wiem. Trzeba było iść na studia pedagogiczne i nie marudzić ;-)

    No dokladnie - po ch* robisz te prace, skoro wyczerpuje, pieniedzy nie
    daje i jeszcze choroby przynosi ? :-)

    J.

  • 80. Data: 2019-04-17 13:14:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-04-16 o 18:21, J.F. pisze:

    >Płatny rok 2 razy w karierze zawodowej? Serio? Mogę? ;-)

    Jak lekarz zdecyduje, ze sie nalezy, to pol roku mozesz.
    Potem to sie nazywa renta i decyduje lekarz z ZUS.

    Oczywiscie bywaja tez ciekawe przypadki - np znajomy po udarze -
    lekarze z ZUS mowia, ze jest wystarczajaco zdrowy wiec renta sie nie
    nalezy,
    a inni nie chca podpisac ze jest zdrowy, aby moc wrocic do pracy ...

    J.