  • 11. Data: 2023-06-27 10:10:16
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 00:01:00 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Ja starą zastrzegłem, a nie nową.

    A nowej nie?
    Podobno tak radzili.
    Czy może ich wyśmiałeś?
    No i napisz w końcu, w jakim banku to takie numery.

  • 12. Data: 2023-06-27 10:23:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jun 2023 23:49:06 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > No tak. Tak w ogóle to wydanie nowej nie ma tu znaczenia.
    > Należałoby poszukać dokładnych szczegółów, ale to ma sens - w końcu
    > zastrzeżenia dokonujemy zwykle po utracie karty, a tu autoryzacja była
    > wcześniej i nie ma wątpliwości co do legalności transakcji (kolejne
    > obciążenia nie są wtedy autoryzowane, a przynajmniej nie były).

    Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.

    > Można
    > się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
    > obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).

    To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?

    > Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
    > nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
    > wspólnego.

    Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
    numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.

    J.

  • 13. Data: 2023-06-27 10:43:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-27 o 10:23, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
    > numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.

    A nawet twierdził, że obciążenie powiązane jest z numerem rozliczeniowym
    rachunku,
    bo nowa karta ma nowy numer przecież a obciążenie nadal się pojawia.
    Wg mnie to niemożliwe przy nowym numerze karty i albo Robert
    coś pochrzanił albo źle pamięta.
    Pytanie jest czy obciążenia automatycznie subskrybcji czy jakichś
    abonamentów
    mają jakąkolwiek techniczną możliwość się tak zrealizować.
    Tzn jeśli klient podał do umowy jakieś dane osobowe identyfikujące, to
    czy technicznie coś takiego jest możliwe.
    Bo jednak bardziej wierzę w technikę niż w czyjeś bajania.

  • 14. Data: 2023-06-27 11:08:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, June 27, 2023 at 10:43:30 AM UTC+2, cef wrote:
    [...]
    > Bo jednak bardziej wierzę w technikę niż w czyjeś bajania.

    Tylko nie bierzesz pod uwagę, że to co Ty wiesz, niekoniecznie jest wystarczające do
    rozstrzygnięcia sporu, ani nawet do wyjaśnienia/ustalenia okoliczności do tego
    niezbędnych (pomijając nawet, czy dobrze coś pamiętasz).

    Ja akurat przypominam sobie tamten wątek (długi był...), ale takich o szczegółach, o
    jakie Ty tu zahaczasz, nie byłbym skłonny napisać "dobrze pamiętam, że..."
    A na dowód, że nie ma żadnych technicznych przeszkód, by zdefiniowane raz polecenie
    działało w poprzek zmian kart, zastrzeżeń, a nawet zmian danych osoby posiadacza
    tejże, zwrócę uwagę, że referencja do rachunku obciążanego nie musi być bezpośrednia:
    przy zmianie danych karty rekord starej karty może być uzupełniany of referencję do
    nowej, która oczywiście może też zostać zastąpiona w uzupełniona o kolejną referencję
    itd. Obciążenie byłoby wtedy dokonywane po dotarciu do końca łańcucha referencji, bo
    tam byłyby dane rachunku technicznego.
    Nie twierdzę, że banki tak mają. Ale wymyślenie tego zajmuje mniej niż 30 sekund,
    więc powątpiewanie w możliwość (podobnie jak wiara we własną dobrą pamięć) wydaje się
    wiązać z niejakim ryzykiem ;-)

    Pozdr.

  • 15. Data: 2023-06-27 11:18:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-27 o 11:08, witrak() pisze:
> [...]
    więc powątpiewanie w możliwość (podobnie jak wiara we własną dobrą pamięć) wydaje się

    No widzisz, a ja nawet nie pamiętam tego wątku.
    Z drugiej strony akurat Robert ma tendencję do wymyślania różnych rzeczy,
    więc jego relacja też może mieć jakieś odchylenia od stanu faktycznego.

    Dlatego pytam o samą techniczną możliwość przeniesienia cyklicznego
    obciążenia
    po zmianie numeru karty (i daty ważnosci - czyli danych karty, imię
    nazwisko zostaje).
    Właśnie o coś takiego o czym wspominasz, jakieś przenosiny referencji itd -
    ja o tym nie mam pojęcia i pojawienie się obciążenia wygenerowanego jako
    początkowe na danych starej karty na nowej karcie wydaje mi się niemożliwe.
    Ale może jednak? Przy okazji chętne się dowiem jakie dane trzeba podać,
    zeby tak zadziałało?

  • 16. Data: 2023-06-27 18:40:30
    Od: Grzexs <g...@p...fm>

    > Osobiście nigdzie się jeszcze nie natknąłem nawet na propozycję cyklicznego
    obciążania,
    > ale ja nie wpisuję numerów kart na stronach firm krzak ze srilanki.
    > Ale tak naprawdę może być bardzo trudno odróżnić "zwykłą pojedynczą" płatność od
    "cyklicznej".
    > Ha, przy takiej rozkminie człowiek zaczyna lepiej rozumieć popularność paypala.

    A cykliczne doładowywanie konta telefonów pre-paid to jest cykliczne,
    czy wiele jednorazowych?
    --
    Grzexs

  • 17. Data: 2023-06-27 19:22:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 18:40:35 UTC+2 Grzexs napisał(a):
    > A cykliczne doładowywanie konta telefonów pre-paid to jest cykliczne,
    > czy wiele jednorazowych?

    Kto ich tam wie?
    Podajesz przy zakładaniu takiego "cyklicznego doładowania" CVV2/CVC2?
    Pewnie tak - a jako, że nie wolno im tego przechowywać (tzn. oczywiście można, ale
    nie wolno ;)
    to pewnie robią cykliczne.
    Zapewne jedyna możliwość dowiedzenia się to zapytać banku, w jaki sposób przyszło
    pierwsze
    oraz kolejne obciążenia z tego tytułu.

  • 18. Data: 2023-06-27 19:28:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > O właśnie, dobrze że mi przypomnieliście, czas zamienić z powrotem na visę, mc mam
    drugą z citka (tzn. jeszcze nie doszła).
    > Może wróci "member since", mc nie mają.

    U, okazało się, że sobie za późno przypomniałem i jak na koniec 2020 jeszcze można
    było kazać zamienić z powrotem na visę, to teraz już nie można :(
    Rzeczywiście w ofercie na stronie nie ma już żadnej visy - choć to też nie był 100%
    wskaźnik, bo na stronie były tylko co-brandy i wynalazki - z przewagą MC, ale visa
    payback była - a "zwykłe" srebrna, złota i platyna tylko w oddziale - za to
    wszystkie w wersjach visa i mc - ale może zniknięcie visa payback oznacza całkowite
    zerwanie citka z visą i i tak by my
    tą visę na mc wymienili - jeszcze przed upływem ważności (wtedy właśnie wymienili
    visę na mc jak się kończyła ważność - co spowodowało niespodziewankowe skrócenie
    ważności visy o 2 miesiące).

    Miał ktoś visę w citku jeszcze na początku 2021 - i już też nie ma?

  • 19. Data: 2023-06-28 20:27:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.

    Ano.

    > To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?

    To chyba przesada, ale faktycznie powinno pomóc.
    W takim przypadku bank robi chargeback ze względu na to, że to już nie
    jest jego klient, a były klient nie ma prawa korzystać z usług
    płatniczych.

    > Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
    > numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.

    Ano.
    Tu pewnie różne banki różnie reagują. Możliwe też, że teraz to by
    inaczej zadziałało.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2023-06-28 20:53:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Dlatego pytam o samą techniczną możliwość przeniesienia cyklicznego
    > obciążenia
    > po zmianie numeru karty (i daty ważnosci - czyli danych karty, imię
    > nazwisko zostaje).

    Obciążenia wymagają numeru karty. Jak bank "zapomni" o starej karcie
    (np. po roku czy coś tam), to na ew. obciążenie zareaguje chargebackiem
    ("karta o tym numerze nie istnieje") i tyle.

    Jest jeszcze coś takiego jak "account updater", i teoretycznie bank
    mógłby w takim przypadku poinformować (w efekcie) sprzedawcę o zmianie
    numeru karty. Należałoby wiedzieć kiedy to było i kto był sprzedawcą,
    a także jaki to bank - może dałoby się to sprawdzić.
    --
    Krzysztof Hałasa